یک جا کلیدی یک چیپ,چیپ NA,کارتن خواب

یک جا کلیدی یک چیپ,چیپ NA,کارتن خواب


یک جا کلیدی یک چیپ

یک جا کلیدی یک چیپ,چیپ NA,کارتن خواب

یکشنبه بود . ما در اردوگاه پناه جویان در حومه شهر کاله فرانسه در حال ساختن سرپناهی برای یک خانواده ایرانی بودیم .

یکی از پناه جویان ایرانی که نزدیک ما نشسته بود ، با زبان انگلیسی دست و پا شکسته ای شروع به حرف زدن با من کرد . یک سیگاری علف به من تعارف کرد، تعارفی که من با صراحت رد کردم ولی به صحبت با هم ادامه دادیم . یک جا کلیدی یک چیپ,چیپ NA,کارتن خواب

او می گفت اگر نتواند به انگلیس برود ، خودش را خواهد کشت ، چون گزینه دیگری ندارد . این روحیه و تفکری بود که اغلب افراد ساکن در کمپ جنگل کاله کاملا بدان گرفتار آمده بودند در هنگام تلاشم برای امید دادن به این مرد دردمند به او گفتم که به تو نمیدانی چه چیزی پیش خواهد آمد و تو هرگز نمی دانی که زندگی به چه شکل تغییر خواهد کرد .

شوهرم در همان حال داشت یک پناهگاه می ساخت . به شوهرم اشاره کردم و به آن مرد گفتم ” به شوهر من نگاه کن ” ، أو عمل هروئین داشت ، کارتن خواب و دربدر زندان ها و بیمارستان ها بود ، ولی ما الان خانواده داریم ، سالم هستیم و به زندگی مان عشق می ورزیم آن مرد برای لحظاتی سکوت کرد و سپس از من پرسید که آیا چیزی درباره NA شنیده ام ؟ من گفتم بله شنیده ام ، اما او باور نکرد.

تا اینکه من چیپ NA خودم را به او نشان دادم ، و سپس او شروع به گریه کرد .

یک جا کلیدی یک چیپ,چیپ NA,کارتن خواب
چه نتیجه مطلوبی ، در میان بیش از شش هزار پناه جویی که در آن کمپ زندگی می کردند ، من با آن مرد برخورد کرده بودم .

مردی که قبل از آن، شش سال و نیم در ایران پاک مانده بود. او از ایران گریخته بود و خود را در ناجور ترین جایگاه بشری یافته بود و آخرین امیدش جنگل کاله بود ، و به شکل ناگواری هم ، لغزش کرده بود .

در این تباهی و در این سیاهی ، و در حالی که این مرد ایمانش را از دست داده بود ، نیروی برترش به او یادآوری کرد که هنوز هوای او را دارد و هنوز او بخشی از انجمن معتادان گمنام است .

شش هزار انسان در آن اردوگاه به همراه گروه کاری کوچک ما آنجا بودند تا این گفتگو انجام شود ، این اتفاق ذهن کوچک من را به وجد آورد .

این جمله که ” هرگز لازم نیست تنها بمانی و هرگز لازم نیست دوباره مصرف کنی ” برایم خیلی بهتر جا افتاد . یک جا کلیدی یک چیپ,چیپ NA,کارتن خواب

پس از آن ما شروع به همکاری با سایر اعضای NA از لندن و شهر برایتون و سایر شهرهای انگلیس و شماری از اعضای NA در فرانسه کردیم .

نشریات فارسی زبان را فراهم کردیم و جلسات را در اردوگاه پناه جویان راه انداختیم , جلسات روزانه اردوگاه پناه جویان ، تقریبا با حضور ۳۵ نفر از ساکنین این اردوگاه ، هر روزه برگزار می شود .

یک جا کلیدی یک چیپ,چیپ NA,کارتن خواب

منبع : مجله راه NA

Visits: 129

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!