یک برنامه ی فروتنی

یک برنامه ی فروتنی,کوه بزرگ اعتیاد,راه NA فروتنی,عقاید کهنه معتاد

برای من برنامه ی NA مساوی است با فروتنی، چیزی که لازمه ی بهبودی است . من برای بخشیدن و دریافت کردن نیاز دارم که تواضع داشته باشم . من نیاز دارم جهت یادگیری و یاد دادن، متواضع باشم.

تواضع هیجانی است که من احساس می کنم در مقابل یک کوه بزرگ ایستاده ام. حسی شگفت انگیز همراه با احترامی است که عظمت کوه در من به وجود می آورد و همچنین برای معجزه ی جادویی خود زندگی برای من فروتنی یعنی دخالت نکن ، در مسیر نایست و به دنبال این نباش که حق با تو باشد و مهم باشی ، فروتنی کمک می کند که دیدگاه خود را انعطاف پذیر نگاه دارم و روشن بین باشم تا وقت زیادی برای دفاع از عقاید کهنه و تاریخ مصرف گذشته ی خود تلف نکنم .

فروتنی قبول کردن نیاز برای تغییرات است. فروتنی یعنی بدانیم که هیچ جایی برای رفتن نیست. فقط یک راه است، راه NA فروتنی یعنی اقرار می کنم که من نمی دانم. یعنی قبول کردن این که مسیر من یادگیری است و باز کردن در، بر روی آموزگاران جدید.

فروتنی به معنای گذشتن از آمال و آرزوها نیست ، بلکه فروتنی به انجام رساندن آرزوهاست ، بدون خود فریبی ، فروتنی داشتن ، دانشی است که با کمک آن متوجه می شویم که در هر شرایطی چه خوب، و چه بد، درسی برای یادگرفتن وجود دارد و این که من یک دانش آموز هستم. فروتنی داشتن ، دانشی است که به من کمک می کند که بدانم همیشه در همان جایگاهی هستم که باید باشم.

مجله NAWAY خاورمیانه – مایک.N

یک برنامه ی فروتنی,کوه بزرگ اعتیاد,راه NA فروتنی,عقاید کهنه معتاد

اگر چه هر یک از قدمهای دوازده گانه برای خود یک فرآیند جداگانه می باشند ، اما همه آنها تا اندازه ای نیز با یکدیگر در می آمیزند چون اجزاء یکی باعث فعل و انفعالاتی در دیگری می گردد ، مثلاً جنبه هایی از قدم یک با قدم دو درمی آمیزد ، یا اجزاء قدم چهار در قدمهای متعاقب آن درگیر می شوند .

شاید ظریف ترین و نازکترین خط و مرز بین قدم شش و هفت باشد . در نگاه اول ممکن است قدم هفت فقط یک چاره اندیشی برای قدم شش به نظر رسد . ما وقت و تلاش زیادی صرف کردیم تا اگاهی خود را در مورد نواقص شخصیتی مان در قدم شش افزایش دهیم و به جایی برسیم که کاملاً آمادگی داشته باشیم که آنها برطرف شوند . حال تنها کاری که نیاز است انجام دهیم ، درخواست است ، مگر نه ؟

نه این درست نیست . این قدم مفهومی فراتر از آن دارد که از نیروی برتر یک درخواستی بکنیم و منتظر جواب باشیم . نیاز به آمادگی روحانی داریم . لازم است درکی از لغت (( فروتنانه )) در این قدم داشته باشیم . نیاز است تا ما راهی شخصی برای این درخواست پیدا کنیم ، راهی که فقط در مسیر روحانی شخص خود ما قرار می گیرد و نیاز است که ما اصول روحانی را به جای نواقص اخلاقی خود تمرین کنیم .

 

منبع : قدم هفتم راهنمای کارکرد قدم 

 

Visits: 69

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!