یاد آوری یک سنت

یاد آوری یک سنت,به دنبال بهبودی,توضیح در مورد اعتیاد,مسائل مربوط به معتادان

«معتادان گمنام هیچ عقیده ای راجع به مسائل خارجی ندارد و نام اِن.ای هرگز نباید به مسائل اجتماعی کشانده شود. »

معتادان گمنام انجمنی متشکل از معتادان در حال بهبودی است که به کمک تعدادی از اصول روحانی به یکدیگر کمک می کنند و هدف اصلی آنها رساندن پیام بهبودی به هر معتادی است که به دنبال بهبودی باشد.

بنابر این ما اعضای انجمن از وارد شدن در مسائل، موضوعات و مباحثی که ما را از این هدف دور می کند خودداری می کنیم. هر یک از اعضای ما ممکن است اطلاعات زیادی در مورد مسائل مالی، درمانی و اجتماعی داشته باشند ، اما این اطلاعات و دانسته ها نباید پیام اِن.ای را تحت تاثیر قرار دهد زیرا این موضوعات ربطی به اعتیاد و بهبودی ندارد.

بارها دیده شده که افراد زیادی نظر اِن.ای را در مورد درمان و ترک اعتیاد، روند مصرف مواد و یا مسائلی را که به معتادان مربوط می شود، جویا شده اند ، اما اِن.ای صراحتاً از ابراز نظر در اینگونه موارد خودداری می کند.

لذا ما در پاسخ به این سئوالات، با عذرخواهی مودبانه بی نظری انجمن را گوشزد می نمائیم ، چون هرگونه نظری در مورد مسائلی به غیر از اِن.ای ما را وارد فضائی می کند که به هدف سنت پنجم ما صدمه میزند.

این سنت نه تنها از گروهها و کمیته های ما می خواهد که وارد مسائل دیگر به غیر از خود اِن.ای نشوند ، بلکه از اعضای ما نیز می خواهد؛ در مجامع عمومی قبل از ابراز نظر در مورد مسائلی که ما را وارد فضاهای سیاسی، اجتماعی، پزشکی و… می کند، نسبت به گفته خود تامل و دوراندیشی داشته باشند و قبل از هر صحبتی متوجه این باشند که ممکن است گفته آنها نظر و عقیده اِن. ای محسوب شود حتی اگر از کلمه این عقیده من است و ربطی به اِن.ای ندارد، استفاده نمایند.

با وجودی که اعضای ما می توانند در جلسات بهبودی از هر مسئله ای که بر روی بهبودی آنان تاثیر می گذارد صحبت کنند، ولی لازم است که این مسائل، گروه را از تمرکز بر روی بهبودی منحرف نکند.

میتوانیم قبل از مشارکت از خودمان بپرسیم که چیزی که می خواهم بگویم ما را به هم نزدیکتر می کند یا از هم دور می سازد؟ اتحاد ما و گروههای مان هدف این سنت است.

این سنت، ما را به مسئولیتی که در مقابل گروه و اِن.ای در کل داریم؛ متعهّد می کند. مواردی که ممکن است برای ما چالش برانگیز باشد و یاد دیگران را در مقابل ما قرار دهد، ابراز نظر در مورد پرهیز کامل، دارو درمانی، توضیح در مورد اعتیاد، پیشگیری قبل از درمان و یا… می باشد.

ما با بی نظری نه تنها آزادی خود را حفظ می کنیم ، بلکه به گروههایمان نیز این فرصت را می دهیم که با آسودگی خاطر به بهترین کارشان که همانا رساندن پیام به معتاد در حال عذاب است، بپردازند.

یاد آوری یک سنت,به دنبال بهبودی,توضیح در مورد اعتیاد,مسائل مربوط به معتادان

برگرفته شده از : مجله پیام بهبودی 

 

Visits: 17

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!