کشف پیام بهبودی,اسم بیماری اعتیاد,معتاد,دیوار زشت اعتیاد

کشف پیام بهبودی,اسم بیماری اعتیاد,معتاد,دیوار زشت اعتیاد


کشف پیام بهبودی

کشف پیام بهبودی,اسم بیماری اعتیاد,معتاد,دیوار زشت اعتیاد

در خواندنی های اول جلسه تأکید می شود که من هم در NA جایی برای خودم دارم. متن های NA می گویند جای ما ، صرف نظر از سن و سال، نژاد، یا جنسیت ، همین جاست و برای ما مهم نیست ، شما چه قدر مصرف می کردید ، یا مواد را از کجا تهیه می کردید و این یعنی فرقی نمی کند که سرگذشت شما ، چقدر وحشتناک بوده یا چند ده سال مصرف می کرید. اگر مصرف کننده مواد بوده اید و اشتیاق به قطع مصرف، دارید، خوش آمدید .

در جلسه می شنویم که ،  روزی خواهیم توانست پیام بهبودی را به کسی انتقال دهیم که این پیام را فقط از دهان ما می تواند بشنود. آن اوایل من خیلی خود محور تر از این بودم که چنین چیزی ، دلیل ماندنم بشود.

قدمها را که کار کردم، نتایجی گرفتم که دلم می خواست از دستشان ندهم، آن وقت گفتند: تنها راهش این است که این چیزها را در اختیار دیگران هم بگذارم ، به نظر من ، گوناگونی اعضا مایه قدرت ماست؛ و گمان می کنم ، ما بتوانیم تظاهر کنیم که،  یک مشت آدم کاملا شبیه هم و بدون هویت خاص خود هستیم – چون نیستیم.

ما شبيه دیوار نگاره ای هستیم که از اجرای تشکیل دهنده اش خیلی بزرگ تر است . شبیه نقاشی ای که روی دیوار زشتی به اسم بیماری اعتیاد کشیده شده. نقاشی ای که درخشان و زیباست، و در عین حال گاهی تیره و تار و ترسناک ، درست مثل خود زندگی و فراز و نشیب هایش.

ولی هر کدام از اجرای این نقاشی ، یعنی هر معتاد ، رنگی متفاوت ، شکلی متفاوت و ترکیب متفاوتی دارد، و وجه اشتراک همه این است که در کنار هم دیوار نگاره ای را تشکیل می دهند که معتادان گمنام نام دارند ، من خوشحالم که جزئی از این نقاشی هستم .

من امروز جزو جوان های در حال بهبودی هستم  ، معتادی هستم که در هفده سالگی ، پاک شدم و الان شش سال است که پاکم ، معتادی هستیم که سفید پوستم ، معتادی که در مجامع تخصصی ، عمومی در مورد خودش صحبت می کند. معتادی که کارمند خاص است، معتادی هستم که راهنمای همه اعضای جوان است. معتادی که پدر و مادرش معتادند، معتادی که به درک خودش از نیروی برتر ، متکی است ، نه عقاید پیش ساخته .

کشف پیام بهبودی,اسم بیماری اعتیاد,معتاد,دیوار زشت اعتیاد
من معتادی هستیم که یک زبان مخصوص به خودش پیدا کرده ، زبانی که می توانم با آن چیزی به کسی بگویم ، یا بنویسم که در او ؛ اثر کند و در نهایت پیام بهبودی را درک کند. ممکن است این حرف فقط از زبان من در او اثر کند و من از پیدا کردن این زبان خوشحالم.

این باعث می شود که من در زندگی هدفی داشته باشم و انگیزه ای است تا به رشدم ادامه بدهيم، تفاوت هایی که من با دیگران دارم ، امروز نه تنها مایه قدرت من است ، بلکه موهبتی است ، خدا دادی.

این موهبت رهجو هایی هستند که به سراغ من آمده اند ، چون احساس می کنند ، کس دیگری حرفشان را نمی فهمد .

کشف پیام بهبودی,اسم بیماری اعتیاد,معتاد,دیوار زشت اعتیاد

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 48

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!