کارکرد قدم ها لذت بخش است

کارکرد قدم ها لذت بخش است,تخریب و تباهی اعتیاد,پیشرفت واقعی معتاد,خودبیزاری معتاد,ذات واقعی معتاد

وقتی اخیرا این مطلب را در یک جلسه NA شنیدم، به نظرم این گونه آمد که هر گاه با قدمی در گیر می شوم به این معنی است که هنوز در قدم قبلی هستم، وقتی که متوجه می شوم که عجز من و غیر قابل اداره بودن زندگی ام در گذشته، نیرویی برای زندگی امروزه شده است، احساس خوبی به من دست می دهد.

این را اولین بار وقتی در برنامه بهبودی قرار گرفتم، متوجه شدم، در زمان اعتیاد فعالم، بعضی ها به من مواد مخدر تعارف می کردند، من متوجه شدم آن ها نمی دانستند چه تخریب و تباهی را جلوی پای من می گذاشتند.

امروز می دانم آن ها قصد بدی نداشتند، اما متوجه عمل مخرب خود نبودند، آگاهی من از غیر قابل اداره بودن زندگی ام اخیرا رخ داد، در اوایل پاکی ام به نظر می رسید که زندگی من از کنترل خارج شده است. کارکرد قدم ها لذت بخش است,تخریب و تباهی اعتیاد,پیشرفت واقعی معتاد,خودبیزاری معتاد,ذات واقعی معتاد

سپس به مرور زمان وقتی شرایط بیشتر بر وفق مراد پیش رفت ، به نظر می رسید که اداره زندگی در اختیار خودم قرار گرفته طبعا زندگی ام بدان گونه باقی نماند، بزودی هیچ یک از عرصه های زندگی من قابل اداره کردن نبود، در بعضی مواقع به مراتب بدتر از شرایط سال های اولیه پاکی بود.

با رویکرد دوباره به ابزار و با گرفتن راهنمایی که با قدم ها زندگی می کرد و با راهنمای کارکرد قدم ها ، با خدمت در انجمن NA، دعای روزانه زندگی (چه آن روز به روز خوبی یا بدی باشد)، جلسات و گروه های خانگی که در آن ها ماسک خودم را بر می داشتم و هم چنین با ارتباطات تلفنی، قابلیت اداره زندگی خود را از طریق رشد روحانی و نه از طریق مسائل دیگر بدست آوردم ، قدم دوم چیزی است که از طریق جستجوی نیروی برتر تجربه می کنم که برای من شامل ابزار و راهکار های ذکر شده در بالا هستند.

احساس من درباره بهبودی می تواند مرا در پیشرفت واقعی ام به خطا بکشاند، همان طور که راهنمایم به من یادآوری می کند، اگر من اشتباهات جدیدی مرتکب می شوم بدان معنی است که در حال رشد و قبول ریسک های لازم هستم . کارکرد قدم ها لذت بخش است,تخریب و تباهی اعتیاد,پیشرفت واقعی معتاد,خودبیزاری معتاد,ذات واقعی معتاد

قدم سوم : که علت اصلی جذب من به NA در وهله اول بود، آزادی روحانی را ارائه می نماید، با تسلیم به خداوند همان گونه که من او را درک می کنم، اگر آن چه را نمی فهمم به کناری بگذارم (چرا خداوند چنین کرد یا چرا چنان نکرد) آن وقت می توانم این قدم ها را کار کنم و رابطه ام را با نیروی برتر رشد دهم و عمق ببخشم .

قدم چهارم : شامل بازتاب فشار زیادی می شود، وقتی ما از نیروی برتر خود بترسیم كلمات این گونه به نظر می آیند: “ما ترازنامه هولناک و غیر اخلاقی خود را ثبت کردیم، برای این اعتیاد، من نیروی برتری دارم که مرا می بخشد ، زمانی که نتوانم او را حس کنم و باور داشته باشم، به حامیان خود در NA برای عشق و پذیرش روی می آورم، من هرگز دوباره تنها نخواهم بود !

در قدم پنجم : تلاش برای اعتراف و پذیرش همه اشتباهانم به نیروی برتر و خودم ، و شخص دیگری ، آغاز شد. من می توانم در جلسات مشارکت کنم و اشتباهاتم را به راهنمایم بگویم، اما اعتراف آن به نیروی برترم و خودم ، قدرتی فراتر از خودخواهی خودبیزاری و خود دل سوزی را می طلبد.

در قدم ششم : وقتی به اندازه کافی درد کشیده ایم، زمان آن رسیده که رهایش کنیم ؛ قدم هفتم : به نیروی برتر دوست داشتنی ام اختیار کار کردن روی زندگی ام را می دهد، با اظهار به درک و باور ذات واقعی ام، اتفاق جدیدی روی خواهد داد .

دو بخش قدم هشتم، صداقت و تمایل هستند، من می توانم لیستی از تمام کسانی را که به آن ها خسارت وارد کرده ام ، حتی در زمانی که آمادگی جبران خسارت را ندارم تهیه کنم، وقتی نه لذت ممانعت و نگه داشتن احساسات ناخوشایند در برابر دیگران و خودم را از دست می دهم، آن وقت زمان مناسب برای جبران خسارت است .

قدم نهم : به من توانایی دست یابی به آرامش در زندگی را می دهد، جبران خسارت غیر مستقیم از ابزاری است که من با استفاده از تجارب خود، به کار می گیرم.

آخرین افرادی را که در واپسین صحنه های مصرفی به آن ها خسارت وارد کرده ام، هیچ گونه علاقه ای به داشتن ارتباط با من را ندارند، اما امروز می توانم با مصرف نکردن از آنها جبران خسارت کنم. کارکرد قدم ها لذت بخش است,تخریب و تباهی اعتیاد,پیشرفت واقعی معتاد,خودبیزاری معتاد,ذات واقعی معتاد

احساس انجام کاری اشتباه ، به من فرصت کار کردن در قدم دهم: در هر لحظه از روز را می دهد ، این شامل مواقعی می شود که اتفاق بدی رخ داده و من برای آسیب نزدن به خود وارد عمل می شوم .

قدم یازدهم: زمان آرامش با تنها کسی است که دائما در کنار من است ، آزادی معنوی خلاق، که من می توانم آن را در این قدم بگنجانم، برایم بسیار با ارزش است.

قدم دوازدهم را با صداقت کامل اجرا می کنم، وقتی در جلسات اداری NA یا جلسات کمیته ای هستیم و موضوع جلسه “ما چه تصویری از برنامه به تازه وارد اهداء می کنیم؟” مطرح می شود، به یاد می آورم، اگر ما بهبودی خود را باور داریم ، پس دروغ لزومی ندارد.. ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر، تکیه بر تجربه ما در بهبودی است .

انجام خدمات یا کارهای دیگر در بیرون برای خود من است نه برای این که من عضو داوطلب در NA هستم نکته آخر اما با اهميت . مزیت کار کردن اصول برنامه در تمام موارد زندگی است که بینش مرا در این دنیا تغییر داده است.

اغلب برای من انجام کارهای اصولی ناراحت کننده است، ولی من نتیجه آن را نسبت به رفتارهای گذشته ام ترجیح می دهم وقتی به خود یادآوری می کنم که قدم ها راهی است برای رسیدن به یک زندگی کامل، نه صرفا به خاطر این که در اجتماع پذیرفته شویم، راهی است ، فقط به خاطر تعديل و اصلاح روحانی ، دیگر نمی توانم طریق دیگری را برای زندگی کردن انتخاب کنم .

کارکرد قدم ها لذت بخش است,تخریب و تباهی اعتیاد,پیشرفت واقعی معتاد,خودبیزاری معتاد,ذات واقعی معتاد

نویسنده : (گمنام)

کارکرد قدم ها لذت بخش است,تخریب و تباهی اعتیاد,پیشرفت واقعی معتاد,خودبیزاری معتاد,ذات واقعی معتاد

منبع : مجله NA Way / اکتبر ۲۰۰۳

 

Visits: 44

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!