چرا سر وقت,مانع رشد روحانی,صبر بهبودی,وقت اعلام پاکی,اتاق های NA

چرا سر وقت و به موقع…؟

چرا سر وقت,مانع رشد روحانی,صبر بهبودی,وقت اعلام پاکی,اتاق های NA

 با سلام یکی از نواقصی که همیشه مانع رشد روحانی من می شود عجله شتاب و بی حوصله گی است در انجام هر کاری و یا رسیدن به هر خواسته ای چه از خداوند و چه از اطرافیانم همیشه عجول بوده و مرتب دلم می خواست زودتر از حد معمول به خواسته های خود برسم و در این میان به هیچ چیز دیگری فکر نمی کردم اما پس از آشنایی با انجمن و با گذشت زمان و در اثر تجربه ای که به دست آوردم ثمره ی شیرین صبر را چشیدم و دوست دارم که این تجربه را در اختیار دوستان بهبودی بگذارم.

روزی از یک دوست بهبودی درخواست کردم که تجربه ی خود را در مورد این که چرا باید پاکی های خود را سر موقع اعلام کنیم با من در میان بگذارد. چون برای من در این مورد سئوالاتی مطرح شده بود و از طرفی در بعضی از گروه ها گفتگوهای زیادی در این باره صورت گرفته و می گیرد و حتی کار به رأی گیری هم کشیده شده و گاهی موجب بگومگو هم می گردد.

همیشه فکر می کردم چرا بین اعلام پاکی ها فاصله های مختلفی است. مثلا چرا بعد از نود روز پاکی گرداننده جلسه شش ماه پاکی را اعلام می کند و یا بعد از یکسال پاکی از هجده ماهگی صحبت می شود. این فاصله ها برای چیست؟

وقتی خودم پاکی نود روز را اعلام کردم. خیلی دلم می خواست فردای آن روز اعلام کنم نود و یک روز ولی راهنمایم به من توصیه کرد که بهتر است تا هنگام دریافت چیپ بعدی سکوت کنم سکوت؟ کلمه ای که کمتر با آن آشنا بودم من به عنوان یک معتاد همیشه اهل هیاهو و جنجال و مطرح کردن خود بوده ام همیشه با جار و جنجال سعی کرده بودم توجه اطرافیان را به خود جلب کنم و به همه ثابت کنم چه قدر خوب و معرکه هستم و حالا راهنمایم با بی رحمی از من می خواست که مدت نود روز ساکت باشم و …. شم! چرا سر وقت

با خود گفتم بگذار یک بار آن را تجربه کنم ببینم چه می شود؟ ساکت شدم. خیلی ها پاکی خود را هر موقع دلشان می خواست اعلام کردند ولی من سکوت کرده بودم سرانجام شش ماهگی ام فرا رسید و من پاکی خود را به موقع اعلام کرده و چیپ مربوطه را دریافت کردم و چه شیرین بود پیدا کردن کمبودی که به خاطرش تا آن موقع خیلی خسارت دیده بودم منظورم کم طاقتی و بی صبری است. من صبر و تحمل را تجربه کردم.

من همیشه دوست داشتم که خداوند هر چه زودتر خواسته هایم را برآورده کند ولی قدرت تشخیص نداشتم که آیا این خواست من است یا اراده ی او حالا یاد گرفته ام که منتظر بمانم و صبر را پیشه کنم تا خواست خداجاری شود. چرا سر وقت

دوست بهبودی من تجربه ی خود را در مورد اعلام به موقع پاکی برایم توضیح داد و متوجه شدم اعلام به موقع پاکی این فواید را دارد:

  • صبر و شکیبایی را به من می آموزد.
  • با اعلام به موقع پاکی ها فرصت خوبی نصیب تازه واردان می شود تا آنها از بیست و چهار ساعت تا سی روز پاکی خود را همه روزه اعلام کنند و توسط دیگران شناخته شوند تا بعد از جلسه به آنها کمک شود و حضورشان در شلوغی اعلام پاکی های فراوان و بی موقع کم و کم رنگ نشود. 
  • با اعلام پاکی به موقع طبق فرم گرداننده جلسه وقت گروه هدر نمی رود و زمان برای مشارکت که بهترین راه انتقال پیام بهبودی است به اندازه ی کافی وجود خواهد داشت.
  • با اعلام به موقع پاکی در زندگی شخصی هم می آموزم که هر کاری را به وقت خودش انجام داده و بی گدار به آب نزنم .
  • با سکوت خود به دیگران احترام می گذارم و یاد می گیرم که چگونه رعایت حال آنها را بکنم. 
  • تازه واردان نیز همه ی اینها را می بینند و من با اعلام بی موقع چیز غلطی به آنها یاد نمی دهم .
  • چه بسا اعلام پاکی هر روزی من که مرتب رو به بالا می رود باعث غرور کاذب و تبلیغ شخصی من شود. 

این گوشه ای از تجربه های آن دوست بهبودی بود. حتماً موارد دیگری هم نیز وجود دارد که شما هم می توانید نظرات خود را مثل من برای مجله بفرستید تا چاپ شود و دیگران استفاده کنند. یکی از دوستان تعریف می کرد که در یک جلسه ی باز در تهران شرکت کرده و حدود یکصدو سی نفر از اعضای NA همراه با خانوادهای شان آمده بودند و همگی اعضا اصرار داشتند که پاکی خود را اعلام کنند ولی بعد از چند دقیقه آن قدر این اعلام پاکی ها خسته کننده و کسالت آور شد که هر که پاکی خود را اعلام می کرد بلافاصله جلسه را هم ترک می کرد من به این نتیجه رسیده ام که نباید با اعلام پاکی بی موقع جذابیت آن را از بین ببرم لابد انجمن ما از تقسیم بندی سی روز، شصت ،روز نودروز شش ماه و نه ماه … هدفی داشته است. اگر قرار بود من چهل روز پاکی و یا هشتاد و سه روز پاکی خود را اعلام کنم حتما برای آن چیبی هم در نظر می گرفتند. چرا سر وقت

دوست دیگری تعریف می کرد که در جلسه ای شرکت کردم و با وجود آن که حدود بیست و پنج نفر در آن جلسه حضور داشتند ولی با درخواست اعلام پاکی ها از سوی گرداننده هیچ عضوی پاکی خود را اعلام نکرد و من تصور کردم همه ی آنها لغزش کرده اند وقتی علت را جویا شدم گفتند ما طبق فرمت جلسه زمانی پاکی خود را اعلام میکنیم که موقع دریافت چییمان باشد. از آن نظم و ترتیب لذت بردم، در بعضی از جلسات مشاهده شده که به طور کلی اعلام پاکی ها را از فرمت جلسه حذف کرده اند شاید به خاطر صرفه جویی در وقت بوده در صورتی که به نظر من اگر پاکی ها به موقع اعلام شود. وقت چندانی نمی گیرد. گاهی اوقات فکر می کردم که وقتی طول پاکی خود را مرتب به رخ این و آن بکشم موجب رشد من و باور دیگران می شود ولی اکنون دریافته ام که رشد من در آگاهی و رعایت اصول روحانی به صورت عملی است و این که آنها را چگونه در زندگی خود به کار می برم مهم است. و گرنه چه بسا این چند سالی را که پاک هستم اگر در زندان هم بودم پاک می ماندم!

من فکر می کنم که با توجه به رشد روز افزون جلسات NA و شلوغ بودن روزانه ی جلسات اگر قرار باشد در هر جلسه همه پاکی خود را اعلام کنند چه می شود؟ شاید مجبور شویم بعد از چند مشارکت کوتاه، بقیه ی وقت جلسه را به اعلام به موقع و بی موقع پاکی ها اختصاص دهیم! چرا سر وقت

 چند وقت پیش ضمن مطالعه ی کتاب “فقط برای امروز” به روز یازدهم اردیبهشت ماه رسیدم و میل دارم بخشی از آن را برای شما نقل کنم:

“فقط برای امروز “یازدهم اردیبهشت :

 « اکثر ما تجربه ،قدرت یا امید زیادی نداریم که درسی روز اول پاکی از آن سخن به میان آوریم. در واقع، برخی از اعضا بی تردید به ما می گویند آن چه به بهترین نحو می توانیم انجام دهیم گوش دادن است. اما در سی روز اول نیز قطعاً می توانیم برای معتادی که به تازه گی وارد اتاق های NA شده و برای بیست و چهار ساعت پاک ماندن تلاش می کند چیزی برای عرضه داشته باشیم .جدیدترین عضو NA که فقط برای قطع مصرف تمایل دارد و به هیچ یک از ابزار برنامه مجهز نیست، به سختی می تواند پاک ماندن فردی را به مدت یکسال دو سال یا ده سال تصور کنند اما این فرد می توانند با افرادی  که سی روز پاک مانده اند و با نگاهی حاکی از فتخار و نا باوری که بر چهره هایشان نقش بسته یک چیپ سی روزه دریافت می کنند، ارتباط برقرار کند». چرا سر وقت

در پایان میل دارم توجه شما رابه نقل قولی از تام که در مصاحبه با مجله ی” پیام بهبودی” عنوان کرده جلب کنم.

مجله ی پیام بهبودی شماره ی دهم، بهار ۸۶ صفحه ی ۱۱

«…..البته یک مشکل دیگر هم شما در ایران دارید در جلسات بزرگ اعلام پاکی ها وقت زیادی را می گیرد. در اول جلسه خیلی وقت تلف می کنید. بهتر است. گرداننده  بگوید؛  آنهایی که سی روز پاکی دارند دست خود ا بلند کنند. بعدا بگوید آنهایی که شصت روز پاکی دارند دست خود را بلند کنند. این شیوه می تواند پانزده دقیقه از وقت بعضی جلسات راجلو بیندازد.  

ما در کشورمان ماهی یک بار جلسات مخصوصی داریم که فقط برای تولد است در تیجه تولدها وقت جلسات را تلف نمی کنند. به نظر من در مورد مراسم تولد در ایران کمی زیاده روی می شود».

در پایان از خداوند می خواهم همان طور که مرا به انجمن دعوت کرده است قدرتی هم به من بدهد تا بتوانم عشق و ایثار و گمنامی را بیشتر درک کنم و در مسیر خدمت به انجمن که بزرگترین هدیه ی زندگی ام می باشد. کوشا  باشم .

چرا سر وقت,مانع رشد روحانی,صبر بهبودی,وقت اعلام پاکی,اتاق های NA

مجله پیام بهبودی پاییز 1386

چرا سر وقت,مانع رشد روحانی,صبر بهبودی,وقت اعلام پاکی,اتاق های NA,چرا سر وقت,مانع رشد روحانی,صبر بهبودی,وقت اعلام پاکی,اتاق های NA

Visits: 141

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!