پوسته قدیمی اعتیاد

پوسته قدیمی اعتیاد,وابستگی به مواد مخدر,تنهایی های اعتیاد,بن بست اعتیاد,آتش اعتیاد

در خانواده ای به دنیا آمدم که بیشتر آنها مصرف کننده مواد مخدر بودند ، در واقع ، خانواده ای در پوسته قدمی اعتیاد ، از پدر و مادرم گرفته تا نزدیکترین بستگانم ،همگی مصرف کننده مواد مخدر بودند .

در بدو ورودم به این دنیا ، معتاد به دنیا آمدم ، وقتی به دوران نوجوانی رسیدم ، متوجه شدم که بعد از تولدم چون معتاد به دنیا آمده بودم ، تا چند وقتی ؛ همراه با شیر مادر به من موادمخدر می دانند ، تا آرام بگیرم و گریه نکنم .

با زمینه ای که از دوران کودکی در ذهنم از مواد مخدر داشتم ؛ و با توجه به خانواده ام که همگی مصرف می کردند ؛ با مواد مخدر احساس بیگانگی نمی کردم و ترسی از آن نداشتم !

وقتی به سن نوجوانی رسیدم و تحصیل می کردم ، برای اینکه بتوانم در امتحانات قبول بشوم ، نزد پدر و مادرم می رفتم و آنها کمی به من مواد می دادند تا به اصطلاح از امتحان نترسم و قبول شوم ، فارغ از این بودند که من ، در امتحان زندگی مردود خواهم شد .

وقتی به دوران جوانی رسیدم و تحصیلاتم به اتمام رسید ، ناخودآگاه با مواد مخدر انس گرفته بودم و آنرا مانند همدمی برای رهایی از تنهایی های خود می دیدم ، با بروز کوچکترین مشکلات زندگی به مواد مخدر پناه می آوردم و احساس می کردم می توانم با مصرف مواد ، آن مشکل را حل کرده یا از ذهنم پاک کنم .

پوسته قدیمی اعتیاد در وجودم رخنه کرده بود و مانند یک سرطان روز به روز ؛ ماه به ماه و سال به سال در درونم بیشتر ریشه می دواند و رشد می کرد ، کار به جایی رسید که ، دیگر بدون آن نمی توانستم زندگی کنم .

هر روز وابستگی من به مواد مخدر بیشتر می شد ، تا جایی که حتی برای انجام کوچکترین کارهای روزمره هم باید از قبل مواد مصرف می کردم ، تا بتوانم آن کار را انجام دهم ، بواسطه مصرف و افراط بیش از اندازه آن ، زندگی ام از تعادل خارج شد ، دیگر نزد دیگران ارزشهای انسانی ام را از دست داده بودم و روز به روز از اجتماعی که در آن زندگی می کردم دورتر و دورتر می شدم . پوسته قدیمی اعتیاد,وابستگی به مواد مخدر,تنهایی های اعتیاد,بن بست اعتیاد,آتش اعتیاد

تنهایی های اعتیاد ، برای من مانند کابوسی بود که شبانه روز مرا رها نمی کرد ، نزدیکترین اعضای خانواده ام ، پدر و مادرم از من دوری می کردند ، آنها مصرف کننده بودند ، اما به هر حال بواسطه مشکلات زیادی که برایشان بوجود آورده بودم ، مرا ترد کرده  بودند .

رهایی از بن بست اعتیاد ، به تنهایی غیر قابل انجام بود ، بارها و بارها سعی به قطع مصرف کردم ، اما با اولین فشار خماری و افکار مخرب معتادگونه ، دوباره مصرف می کردم و گویا این کوچه بن بست ، راهی به جای دیگری نداشت و مرا در آتش اعتیادی ، که گرفتارش شده بودم ، می سوزاند .

کم کم به این باور رسیدم که تنها راه نجات من ، مرگ است و فقط با مرگ می توانم از اوضاع نابسامانی که در آن گرفتار شده بودم ، رهایی یابم ، تمام افکارم را متمرکز کرده بودم ، تا نوعی مرگ خاموش و آرام را برای خود رغم بزنم ، تصمیم گرفتم مواد زیادی تهیه کنم و یک جا همه آن را بخورم تا خلاص شوم ، غافل از این مسئله بودم که خداوندی مهربان ناظر بر اعمال من است و در وقت لازم دست مرا خواهد گرفت !

یک روز مواد زیادی خریداری کردم و به خانه بازگشتم و همه مواد را بلعیدم ، کم کم ، پلک هایم در حال سنگین شدن بود ، همه جا را سکوت فرا گرفته بود و انگار هیچ صدایی در عالم هستی وجود نداشت !

چشمانم همه جا را تاریک می دید ، هیچ چیزی را احساس نمی کردم ، کم کم نفس هایم به شمارش افتاده بود ، که ناگهان صدایی ، هواسم مرا بخودش جلب کرد ، تیموتی ! پسرم !

چه بلایی سر خودت آوردی؟ تیموتی !

پوسته قدیمی اعتیاد,وابستگی به مواد مخدر,تنهایی های اعتیاد,بن بست اعتیاد,آتش اعتیاد

صدای پدرم بود ، با دیدن بسته های مواد و حال و روز من ، فورا مرا به بیمارستان منتقل کرد و پس از شتشوی معده من از مواد مخدر ، حدود 48 ساعت بعد به هوش آمدم ؛ پدرم را بالای سرم دیدم ، چقدر تغییر کرده بود ! دیگر در چهره اش غم نقشی نداشت و شاداب بود ، انگار ده ها سال جوان تر شده بود ، آری او قطع مصرف کرده بود !

وقتی از بیمارستان مرخص شدم ، توسط پدرم ، پیام انجمن معتادان گمنام را گرفتم و به جلسات NA وصل شدم ، پس از گذشت مدتی ، زندگی من دگرگون شد ، توانستم راه جدیدی در زندگی پیدا کنم ، قطع کامل مصرف مواد مخدر و زندگی سرشار از امید ، راهنما گرفتم ، با مرور قدم ها درباره بیماری اعتیادم درک بیشتری بدست آوردم ، خدمت به سایر معتادان را در برنامه روزمره خود گنجاندم تا بتوانم در مسیر بهبودی کمک حال سایر همدردانم باشم .

خداوندا سپاسگزارت هستم که در بدترین شرایط زندگی ، عمری دوباره به من عطا فرمودی و مرا با انجمنی آشنا کردی که دنیایی از زیبایی های زندگی را در آن تجربه کردم .

 

نویسنده : (تیموتی . ب)

پوسته قدیمی اعتیاد,وابستگی به مواد مخدر,تنهایی های اعتیاد,بن بست اعتیاد,آتش اعتیاد

منبع : مجله الکترونیک صدای بهبودی معتادان گمنام

 

Visits: 6

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!