پر و بال روابط (بهبودی و لغزش)

پر و بال روابط,بهبودی و لغزش,روابط دردآور معتاد,عملکرد برنامه NA,اوردوز معتاد

در بخشی از کتاب پایه ما می‌گوید : روابط می تواند در مقطعی بسیار دردآور باشد.

وقتی من هشت ماه پاکی داشتم همسرم ، دو پسرمان را گرفت و کشور را ترک کرد،من او را بهانه کردم و مصرف می کردم ، نیروی برتر به من گفت کمک بگیرم، در نامیدی از برادرم که 9 سال پاکی داشت بیاید و مرا با خود ببرد.

من از نیویورک به ویرجینیا رفتم ، من پیاده روی طولانی می کردم تا چیپ سفید در یک جلسه گرفتم .

الان هیچده سال پاک هستم، یکبار در جلسه ای کارکرد قدم ، بخشی خوانده می شد که بیشتر از هر چیز ، یک چیز باعث شکست ما در بهبودی است، کسی فریاد زد رابطه، من و بیشتر اعضا خندیدیم و بعداز آشنایی با هم خندیدیم .

اما در زمان قدیم او گفته بود این یک برنامه خدادادی است و ما کلمه ای اضافه نکردیم آن موضوع خنده‌دار نیست.

بسیاری اعضا از درد ناشی از شکست رابطه مصرف کردند و مردند. در اوایل بهبودی من درد جدایی ام را به مشارکت گذاشتم ،NA به من گفت مصرف نکن ،به خودت و دیگران صدمه نزن ،مرتب در جلسه شرکت کنید ،بهتر میشود.

من تمایل به تسلیم شدن داشتم با عملکرد برنامه بهتر شدم ، حتی اگر بهتر شدن به معنای یک روز دیگر پاک ماندن باشد.

سالها بعد برادرم در 22 سال پاکی، همسرش را طلاق داد و کشور را ترک کرد تا با زنی در اینترنت آشنا شده بود ، ازدواج کردند ،چند سال بعد آنها به مشکل برخوردند ،او لغزش کرد و تقلا برای پاک ماندن می کرد!

پر و بال روابط,بهبودی و لغزش,روابط دردآور معتاد,عملکرد برنامه NA,اوردوز معتاد
هر چند در آن زمان من 17سال پاکی داشتم ،بنابراین نوبت من بود 14 ساعت رانندگی کنم تا همانطور که او دست مرا گرفته بود من هم دست او را بگیرم، اما او قرار نبود باشد، او یک پیام فرستاد، که خسته شده و بیش از حد الکل و قرص خورده اوردوز کرد و مرد.

آنها می‌گویند فصل بهبودی و لغزش یک بخش جلوگیری از لغزش است ، وقتی من تازه وارد بودم ، برادر مرحومم گفت، وقتی شما نقل قول یا یک پیام در جلسات می شنوید، پاراگراف قبل و بعد آنرا بخوانید، آن خط می گوید رابطه می‌تواند بسیار درد آور باشد .

آن یعنی موفقیت ، حق با او بود . وقتی شما درد را نداری گفتن آن آسان است،  تسلیم نشو ،پنج دقیقه آخر معجزه اتفاق می افتد،صبر کن ،مصرف نکن ،خوب می شود،چیز مهمی نیست،
پاک ماندن همیشه در اولویت است . در طول سال ها از فراز و نشیب ها ،آنچه در من شکست نخورده دعا و آن بخش بهبودی و لغزش است.

پر و بال روابط,بهبودی و لغزش,روابط دردآور معتاد,عملکرد برنامه NA,اوردوز معتاد

منبع : ویرجینیا امریکا

 

Visits: 165

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!