پذيرا بودن  نياز به تغيير در قلب ما دارد

پذیرا بودن تغییر قلب,درب معتادان گمنام,درک عمیق قدم ها,تغییر فروتنانه,اشتیاق و تمایل

تنها يك لازمه جهت عضويت وجود دارد، اما عضو بودن ما مستلزم بسيارى چيز ها است. سنت سه درب معتادان گمنام و همينطور قلب ما را بطور كامل جهت دعوت از معتادان ديگر مى گشايد. تا جايى كه اشتياق وتمایل به قطع مصرف داشته باشيم حق مان براى عضويت در NA محفوظ است. ممكن است براى مدتى طولانى در جلسات شركت كنيم تا در مورد عضويت مان تصميم بگيريم. اما زمانى كه تصميم بگيريم كه یك عضو باشيم، زندگى مان شروع به تغيير خواهد كرد.

كار كرد قدم ها درك ما از عضويت را عميق تر خواهد كرد. ما با تسليم شروع مى كنيم، سپس اميد پيدا مى كنيم و تصميم مى گيريم. سنت سوم ما را با تعصبات مان، مشكل مان با كنترل كردن، عدم امنيت مان و ترس هايمان روبرو مى سازد. همينطور بخشندگى، مهربانى و همدلى را آشكار مى سازد. پذيرا بودن نياز به تغييردر قلب ما دارد. افكارما ممكن است به سرعت تغيير كند، اما براى تغييردر قلب مان نياز است تا فروتنانه از خداوند درخواست كنيم. از آنجا كه عضويت مان در NA در امان است، لذا آزاديم تا در باره آنچه كه واقعاً هستيم، صادق باشيم .

عضويت در NA خالق ارتباطات و احساس تعلق است. ما جزيى از يك چيز بزرگتر از خود هستيم و اين مسئله باعث تغييرما مى شود. يك روش خاص براى عضويت در NA يا الگوى خاصى براى معتاد در حال بهبودى بودن وجود ندارد.

 قلب سنت سه، مهربانى موجود در آن است. اين سنت اطمينان حاصل مى كند تا هر معتادى بتواند تصميم بگيرد كه يك عضو است يا خير. توسط مخلوطى از نوميدى، شهامت، اضطراب و اميد در نهايت ما به تمايل دست پيدا مى كنيم. اشتياق و تمايل قابل رويت و اندازه گيرى نيست. تعهد ما نسبت به NA چه سطحى و كم عمق باشد چه عميق و مستحكم، در نهايت متعلق و مربوط به ما است. هيچ كس نمى تواند به ما بگويد كه آيا به اندازه كافى خوب است يا نه يا اينكه NA به درد ما مى خورد يا نه. درب جلسات هميشه باز است و هر وقت كه بخواهيم مى توانيم تصميم خود را تغيير دهيم. وقتى كه ما تسليم مى شويم زندگى مان شروع به تغيير می ­كند. پس از اولين تسليم دفعات بسيارى آن را تكرار مى كنيم و پس از اولين بار كه تصميم مى گيريم عضو باشيم، بار ها و بارها تعهد خود را تكرار و در اصل تجديد بيعت مى كنيم. شرايط زندگى، تغيير مكان، يك جدايى و يا يك مناقشه در انجمن ممكن است باعث شود تا ما عضويت خود را زير سئوال ببريم و آن را مجدداً بررسى كنيم. ممكن است به همان اندازه از شهامت كه اولين بار جهت تصميم گيرى نياز داشتيم، نياز داشته باشيم تا تعهد خود را به NA تجديد كنيم .

 مساوات بنيادینى كه از طريق روحانى گمنامى بيان مى كنيم، به معنى اين نيست كه تفاوت ها از بين مى روند يا اينكه مهم نيستند. ما با داشتن اتحاد بهبود پيدا مى كنيم و تفاوت هايمان، توانايى ما را در خدمت بيشتر مى كند. اصول ما كمك مى كند تا NA بر مشكلات و مسايلِ بعضاً دردناك فايق آيد. ما اغلب از دست يافتن به وجه مشترك در زمان هاى حساس متعجب مى شويم.

ما به تازه واردان مى گوييم ” تنها چيزى كه براى ما اهميت دارد، اين است كه شما مى خواهيد در مورد مشكل تان چه بكنيد و ما چطور مى توانيم به شما كمك كنيم.و سنت سه اين حرف را به عمل در می­ آورد .

بهبودى به صورت اتوماتيك و خودكار وجود ندارد. نشريات به ما مى گويد:”اگر شما طالب آنچه كه ما داريم هستيد و حاضريد براى بدست آوردنش كوشش كنيد، در آن صورت آماده ايد كه قدم هاى خاصى را برداريد.” زندگى بسيارى افراد به پاسخ اين سئوالات حياتى بستگى دارد: آيا من خواهان آن چيزى هستم كه NA ارائه مى دهد؟ آيا حاضرم براى بدست آوردنش سعى و كوشش كنم؟ ما ممكن است وسوسه شويم كه اين سئوالات را به جاى ديگران جواب دهيم، اما هيچ كس از عمق اشتياق و تمايل يك معتاد آگاه نيست. ممكن است معتادى ماهها و سال ها به جلسات بيايد بدون اينكه بتواند براى مدتى پاك بماند درحالى كه براى بدست آوردن پاكى بشدت تلاش مى كند و بى تاب است، و بر عكس معتاد ديگرى باشد كه سريعاً پاك شود و زندگى خود را جمع و جور كند اما فرآيند بهبودى را جدى نگيرد. ما هيچگاه نمى توانيم از ضمير ديگران آگاه باشيم.

ما باید اين سنت را از دو طرف بررسى كنيم، يكى به عنوان معتادى كه می­ خواهد تصميم بگيرد آيا NA مكان مناسبى براى او هست يا خير؟ و ديگرى به عنوان عضوى كه مى خواهد به بهترين نحو پيام رسانی كند. پيام ما شفاف است. زير سئوال بردن يا محدويت قائل شدن براى اين سنت از ابتدا جزئى از ناريخچه ما بوده است. عمده توجه ما بر سنت سوم نشانگر ترديد و دودلى ما نسبت به سادگى آن است. محافظت كردن از خودمان و برنامه مان به معنى اين نيست كه از درب جلسات به گونه اى مراقبت كنيم كه كسى وارد نشود، بلكه به اين معنى است كه از باز بودن آن اطمينان حاصل كنيم و افكارمان در رابطه با اينكه چه كسى و چرا بايد اينجا باشد را دور بريزيم. همه كسانى كه به جلسات مى آيند لزوماً خواهان آنچه NA دارد نيستند و تمايل به انجام كار هاى لازم ندارند. وظيفه ما نيست كه در باره اشتياق يك معتاد قضاوت كنيم. مشكلات مربوط به عضويت هميشه خود به خود حل مى شوند. ما بايد به انگيزه و رفتار خود توجه كنيم و به خاطر داشته باشيم كه ارزش عمل همیشه بيشتر از ارزش كلمات است .

اصول راهنما، روح سنت های ما: سنت سوم 

پذیرا بودن تغییر قلب,درب معتادان گمنام,درک عمیق قدم ها,تغییر فروتنانه,اشتیاق و تمایل

پذیرا بودن تغییر قلب,درب معتادان گمنام,درک عمیق قدم ها,تغییر فروتنانه,اشتیاق و تمایل

وبسایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: https://na-iran.org

نرم افزار آدرس جلسات: https://meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام: https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت نام در تالار گفتگو: https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه تلفن خطوط نواحی: https://phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات: https://na-iran.org/?p=354277

پذیرا بودن تغییر قلب,درب معتادان گمنام,درک عمیق قدم ها,تغییر فروتنانه,اشتیاق و تمایل

پذیرا بودن تغییر قلب,درب معتادان گمنام,درک عمیق قدم ها,تغییر فروتنانه,اشتیاق و تمایل

Visits: 57

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!