پایه که وسیع تر شود,یک معتاد,اتحاد و همدلی NA

پایه که وسیع تر شود,یک معتاد,اتحاد و همدلی NA


پایه که وسیع تر شود

پایه که وسیع تر شود,یک معتاد,اتحاد و همدلی NA

من یک معتاد در حال بهبودی شکر گزار با نوزده سال پاکی هستم، بهبودی من در مناطق روستایی آمریکا آغاز شده است، و می خواهم بعضی از تجربیاتم را در مورد سنت چهارم با شما در میان بگذارم . در این مورد که سنت چهارم، به چه صورت به NA در جوامع کوچک ربط پیدا می کند .

من این سعادت را داشته ام که از جلسات بعضی شهرهای بزرگ آمریکا دیدار و در آن ها شرکت کنم گروه هایی را دیده ام که در هفته جندین جلسه تشکیل می دهند . بعضی هایشان هفته ای سه یا چهار، بار حتی هر روز هفته جلسه دارند. جلسات چنین گروه هایی فرمت های گوناگونی دارد. من دیده ام که رهبران این گروه های چند جلسه ای، خدمت گزار هستند، نه استادانی که حکومت می کنند استادان چنین گروه هایی خدمت را به چشم فرصتی برای همکاری نگاه می کنند .

با این وصف، چگونه است که چنین چیزی در NA در شهرهای کوچک اتفاق نمی افتد آیا نمی شود تفاوت ها را کنار بگذاریم تا معتادان هم بتوانند برای جذب بهتر تازه واردان، با یکدیگر همکاری کنند در توضیح سمبل ما در کتاب پایه آمده است: هر چه پایه این هرم وسیع تر شود (هم چنان که از لحاظ اتحاد تعداد اعضا، و در مقام انجمن رشد می کنیم)، سطوح جهانی آن بزرگتر می شود. و رأس آن که همانا آزادی است، بلندای بیشتری می باید . پایه که وسیع تر شود,یک معتاد,اتحاد و همدلی NA

جامعه ای که از حدود سی معتاد در حال بهبودی تشکیل شده، چه احتیاجی به پنج با شش گروه مجزای NA دارد؟ من خود شاهد بوده ام که وقتی هر گروه، جلسه مجزایی برای خودش دارد. در به روی خودرایی باز می شود. اگر این سی معناد را به شش گروه تقسیم کنیم. هر گروه تقریبا پنج عضو ثابت خواهد داشت از این پنج نفر، در بهترین حالت شاید دو یا سه نفر در جلسات اداری حاضر شوند.

خب در این صورت تبادل آراء وجدان گروه، و اتحاد، چه محلی از اعراب دارد؟ من نمی توانم. ما می توانیم چه می شود؟ این حرف را من خیلی می شنوم که جلسه ما مستقل است . اما سنت چهارم چنین چیزی نمی گوید، سنت چهارم تصریح می کند هر گروه باید مستقل باشد، مگر در مواردی که این امر بر سایر گروهها یا كل NA اثر بگذارد. این جا صحبت از استقلال گروه هاست نه جلسات و استقلال هم به معنای در اختیار داشتن حق با قدرت خودگردانی است . پایه که وسیع تر شود,یک معتاد,اتحاد و همدلی NA

اگر گروه قوی باشد، و وجدان گروهی داشته باشیم که همسو با خواست خداوند باشد. تصمیم ها و راه حل های ما برآمده از وجدان گروه خواهد بود، نه ناشی از اراده افراد، مثلا کسانی که قدیمی تر هستند. بر اثر اتحاد و همدلی، ما هم تازه واردان و هم قدیمی ترها را جذب خواهیم کرد.

بارها این سئوال را شنیده ام که پس قدیمی ترها کجا هستند؟ « این گرایش در ما هست که اعضای قدیمی تر را به چشم مشکل گشا ببینیم. و سخت است آدم در جایگاهی باشد که دیگران در همه موارد برای پیدا کردن راه حل به او متکی هستند مسئولیت دادن به افراد بیشتر در گروه و در جلسات اداری گروه، به قدیمی ترها فرصت می دهد در جایگاه معمولی یک معتاد در گروه خانگی خود قرار بگیرند، نه این که همیشه از آن ها انتظار جواب و راهکار داشته باشند. این نگرشی است که می تواند معتادانی را که پاکی نسبتا بیشتری دارند، جذب کند.

اعضای گروه های چند جلسه ای، هر ماه فقط باید در یک جلسه اداری شرکت کنند، و از آن جا که اعضای بیشتری در جلسات اداری شرکت می کنند، فرصت مناسب تری برای دست یابی به نوعی وجدان گروه سالم . به جای تأثیرپذیری از غرض های فردی به فراهم می شود. علاوه بر آن، به نظر می رسد در گروههای چند جلسه ای اتحاد ارتقا پیدا می کند. وقتی یک گروه جلسات متعددی را برگزار می کند. برای تصدی پست های خدماتی کمبود نفر وجود ندارد، چون امکانات چند جلسه در یک گروه ادغام می شود. در این صورت، به جای آن که هر کدام از جلسات، نمایندگان خدماتی مجزا داشته باشند، نمایندگی کل گروه را یک نماینده خدماتی به عهده خواهد داشت . پایه که وسیع تر شود,یک معتاد,اتحاد و همدلی NA

بگذارید در این مورد یک مثال عملی بزنم. دو سال پیش، دو تا از گروه ها در منطقه روستایی ما تصمیم گرفتند ادغام بشوند. در جلسه دیگر هم به جلسات این گروه اضافه کردیم. در نتیجه این گروه هفته ای چهار جلسه با فرمت های متفاوت، در دو جای مجزا تشکیل داد در یکی از گروه های خانگی تازه تأسیس نوزده معتاد در جلسه بهبودی حاضر بودیم، و چهارده نفرمان ماندیم تا از جلسه اداری گروه حمایت کنیم. با هم تبادل نظر کردیم، و در این مورد گفت و گو کردیم که چه طور می شود پیام NA را بهتر انتقال داد.

هیچ کدام از پست های خدماتی خالی نماند. و برای اغلب این پستها هم تعداد نامزدهای مشتاق بیش از یک نفر بود. خزانه دار گزارشش را داد، و همه از این که متوجه شدیم بر اثر ادغام، مجموع کمک های مالی گروه ما به طرز بی سابقه ای در این ناحیه بالا رفته، به شوق آمدیم .

یکی از اعضای گروه پیشنهاد کرد که جلسه دیگری هم به جدول زمانی گروه اضافه شود. وجدان گروه به صورت علنی رأی داد این پیشنهاد تا جلسه اداری بعدی مطرح بماند، تا اول یک کمينه موقت، جزئیاتی چون زمان و مکان و فرمت جلسه را بررسی کند، و در ضمن معلوم کند که آیا گروه ما توانایی حمایت از یک جلسه دیگر را دارد یا نه. در همین زمان، گروه صبح دوشنبه که به دلیل کمبود امکانات برای دایر نگه داشتن جلسه به زحمت افتاده بود، درخواست کرد به گروه ما ملحق شود. پس از الحاق این جلسه، و افزودن جلسه جمعه شب به صلاح دید کمیته موقت، گروه ما اکنون هفته ای شش جلسه برگزار می کند .

اکنون پایه گروه ما با نوعی روحیه اتحاد و همدلی NA در حال تغییر و رشد است. و ما هر روز اثبات می کنیم که با هم، می توانیم .

پایه که وسیع تر شود,یک معتاد,اتحاد و همدلی NA

منبع : مجله راه NA

 

 

Visits: 97

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!