وعده های دروغین اعتیاد

وعده های دروغین اعتیاد,اقیانوس آرام بهبودی,جاده ی اعتیاد,دیوار انکار اعتیاد,عمق و پهنای اعتیاد

در سن ۲۰ سالگی ، سفر بهبودی من آغاز شد ، در آن زمان یک آدم ورشکسته روحی و روانی یا بهتر بگویم ، یک زن ورشکسته که به واسطه اعمال و نگرش هایش که برگرفته از پوچی بود  ، وحشت زده بودم ، من مواد مصرف می کردم که از واقعیت های زندگی فرار کنم .

من از هر چیز و هر کسی که در زندگی ام بود به محض اینکه شرایط سخت می شد ، فرار می کردم ، احساس می کردم ، هیچ چیز با ارزشی در زندگی من وجود ندارد.

این شیوه زندگی بود، به محض اینکه شرایط سخت و ناهموار می شد ، من یا قرار می کردم و یا پنهان می شدم و با برای تسکین احساساتم ، مدام در حال تغییر لوازم و وسائل زندگی ام بودم. وعده های دروغین اعتیاد,اقیانوس آرام بهبودی,جاده ی اعتیاد,دیوار انکار اعتیاد,عمق و پهنای اعتیاد

زندگی من یکنواخت و خسته کننده شده بود ، تغییر مانند چسب زخمی بود که من ، به مشکلات به ظاهر بی پایان خودم می زدم، در طول زندگی همیشه فکر می کردم که دنیا به من چیزی بدهکار است ، وقتی نگاه می کنم ، می بینم که من شایستگی و لیاقت آن زندگی را نداشتم.

احساسات دیگران برای من مهم نبود و یا اینکه من چه تاثیری در زندگی دیگران داشتم اصلا برایم مهم نبود ، من به غیر از خودم نمی توانستم دیگران را ببینم ، تمام آنچه که من می توانستم ببینم ، نیازها و خواسته های خودم بود و اینکه چطور می توانستم از دیگران بهره برداری کنم و از آنها چیزی به دست بیاورم.

حتی اگر حواسم هم نبود ، من این کار را انجام می دادم و برای کسی کاری انجام نمی دادم ، مگر اینکه می دانستم،  اگر چیزی تغییری نکند، روابطم را با آن شخص از دست می دهم ، از این رو سخت تلاش می کردم که آن رابطه را حفظ کنم ، چون به آن رابطه و به آن افراد نیاز داشتم .

در ابتدای راه ، مصرف مواد ، برای من پلی ایجاد کرده بود که به راحتی می توانستم با دیگران ارتباط برقرار کنم و احساس می کردم که هیچ جای خالی بین من و دیگران ، برای برقراری ارتباط وجود ندارد.

به نظر می رسید که من برای همه چیز ؛ با مصرف مواد ، راه درمانی پیدا کرده بودم؛ درمانی برای افسردگی ام، درمانی برای بی قراری هایم، برای کم و کاستی های اجتماعی ام، درمانی برای کمبود احترام به نفس و اعتماد به نفسم ، من راه حلی را برای زندگی کردن پیدا کرده بودم!

من در طول مصرفم،  هدفی را برای زندگی پیدا کرده بودم و در ابتدا بسیار شاد بودم، فکر می کردم که زندگی من به طور کل ، زیر نور چراغ های یک استادیوم ورزشی روشن شده است، در طول مصرفم ، این طور به نظر می رسید که زندگی من پر از فرصت های بی نظیر است، اگر چه پس از گذشت چهار سال مصرف مداوم، مواد ، تمامی فرصت ها را از بین برد و در پایان من احساس می کردم که خلا بزرگی در روح و قلبم به وجود آمده و این درد آنقدر آزار دهنده و دردناک بود که سعی می کردم توسط مواد ، این خلاء را پر کنم خلایی که عمق و پهنای آن برایم به اندازه اقیانوس آرام بود. وعده های دروغین اعتیاد,اقیانوس آرام بهبودی,جاده ی اعتیاد,دیوار انکار اعتیاد,عمق و پهنای اعتیاد

فکر می کنم که این احساس درد و خلا به علت کمبود عشقی بود که نسبت به خودم داشتم، در پایان، دنیای من خیلی کوچک شده بود ، تنها چیزی که برای من اهمیت داشت گرفتن و مصرف کردن مواد مخدر بود.

من در گذشته ام اسیر شده بودم و می توانستم ببینم که هیچ راه فراری ندارم، جاده ای که اعتیاد مرا به سوی آن می برد به طور اجتناب ناپذیری به یک دام و ہن بستی که پر از وعده های دروغین اعتیاد بود رهسپار کرده بود. وعده های دروغین اعتیاد,اقیانوس آرام بهبودی,جاده ی اعتیاد,دیوار انکار اعتیاد,عمق و پهنای اعتیاد

می توانستم ببینم از کجا آمده بودم و دیگر نمی خواستم بیشتر به پایین بروم ، من از نظر احساسی و روانی به این نتیجه رسیده بودم و بیشتر از این نمی توانستم بجنگم، من حتی دیگر چهره خودم را نمی توانستم در آینه تشخیص بدهم .

هنوز چیزهای زیادی را برای از دست دادن داشتم ، اما با آشفتگی درونی که احساس می کردم ، این تمایل را در من ایجاد کرده بود که به یک مرکز بازپروری بروم با نگاهی به گذشته شکر گزار این موضوع هستم که من فردی حساس بودم و همین امر باعث شد که من به بهبودی روی بیآورم.

وقتی برای اولین بار به انجمن معتادان گمنام آمدم ، نمی خواستم بپذیرم که اینجا آخر خط است و جایی است که مواد مرا به آنجا آورده و قرار بوده است که برای همیشه آنجا باشم.

نگاه کردن به کارهایی که در گذشته انجام داده بودم و بیرون آمدن از پشت دیوار انکار اعتیاد که در من ریشه دوانده بود خیلی برایم سخت بود ، اما به هر حال آن را انجام دادم.

من مجبور بودم هر چیزی که قرار است، تغییر کند را بپذیرم و کاری برای آن انجام دهم، در طول بهبودی زمان و شرایطی وجود داشته که من مایل به مصرف بودم، اما مهمتر از همه رشد پس از تحمل این درد بوده است ، من عاشق این برنامه و جلسات آن هستیم و می توانم بگویم که : حالا من عاشق خودم هم هستم!

وعده های دروغین اعتیاد,اقیانوس آرام بهبودی,جاده ی اعتیاد,دیوار انکار اعتیاد,عمق و پهنای اعتیاد

نویسنده : (گمنام)

وعده های دروغین اعتیاد,اقیانوس آرام بهبودی,جاده ی اعتیاد,دیوار انکار اعتیاد,عمق و پهنای اعتیاد

منبع : مجله الکترونیک NATODAY ؛ مارس 2019

 

 

Visits: 15

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!