همراه با تازه واردان

همراه با تازه واردان,دانش ناب بهبودی,فواید برنامه NA,مثبت اندیشی معتاد

راهنمایی قسمت بسیار مهمی از برنامه بهبودی NA است، راهنمایی یکی از را ههای اصلی برای بهره مند شدن تازه واردان از تجربه اعضایی است که این برنامه را در زندگی خود به کار می بندند.

عملکرد راهنماها آمیز های است از دغدغه مخلصانه برای بهبودی ما و نوعی تجربه مشترک در مورد اعتیاد توأم با دانشی ناب از بهبودی در NA . ما متوجه شده ایم که بهتر است راهنما را از جنس مخالف انتخاب نکنیم.

هرچه زودتر یک راهنما انتخاب کنید، حتی اگر شده یک راهنمای موقت، راهنما به شما کمک می کند تا از ابتدا قدمها و سنتهای دوازده گانه معتادان گمنام را کار کنید.

علاوه بر آن، راهنما می تواند شما را به سایر اعضای NA معرفی کند و به شما کمک کند تا در مسیر بهبودی احساس راحتی بیشتری بکنید، اطلاعات بیشتر در این زمینه، در یکی از جزوه های ما با عنوان راهنما و رهجو آمده است.

اگر می خواهیم از فواید برنامه NA بهرهمند شویم، باید قدمهای دوازده گانه را طی کنیم، در کنار حضور مرتب در جلسات، قدمها اساس برنامه بهبودی ما از اعتیاد است. ما دریافته ایم که کارکردن قدمها براساس ترتیبشان و تکرار مستمر این روند، ما را از لغزش به اعتیاد فعال و فلاکتهای ناشی از آن حفظ میکند.

همراه با تازه واردان,دانش ناب بهبودی,فواید برنامه NA,مثبت اندیشی معتاد

NA نشریات

NA نشریات بهبودی مختلفی در دسترس شما می گذارد، کتابچه سفید و کتاب پایه معتادان گمنام، دربردارنده اصول بهبودی در انجمن ماست، از طریق این نشریات با برنامه آشنا شوید.

مطالعه در مورد بهبودی، بخش بسیار مهمی از برنامه ماست، مخصوصاً هنگامی که جلسه یا عضو دیگری در دسترس نباشد، بسیاری از ما دریافته ایم که خواندن روزانه نشریات NA به ما کمک کرده تا مثبت اندیشی و تمرکز خود بر بهبودی را حفظ کنیم.

همراه با تازه واردان,دانش ناب بهبودی,فواید برنامه NA,مثبت اندیشی معتاد

حضور در جلسات

وقتی حضور در جلسات NA را آغاز کردید، در کارهای مربوط به گروهی که پذیرای شماست، شرکت کنید، جمع کردن ته سیگارها، چیدن صندلی ها، درست کردن چای، جمع و جور کردن بعد از اتمام جلسه و … اینها کارهایی است که باید انجام داد تا گروه کارایی داشته باشد.

بگذارید دیگران بفهمند که شما مایلید کمک کنید و جزئی از گروه تان بشوید، قبول کردن چنین مسئولیتهایی، قسمتی ضروری از بهبودی است و کمک میکند تا با آن احساس بیگانگی که ممکن است در وجودمان رسوخ کند، مقابله کنیم.

تعهداتی از این دست، هرچند کوچک به نظر برسد، عملاً باعث میشود ما حتماً در جلسات شرکت کنیم، مخصوصاً وقتی هنوز بیشتر از سر نیاز در جلسات شرکت می کنیم، تا با اشتیاق …

همراه با تازه واردان,دانش ناب بهبودی,فواید برنامه NA,مثبت اندیشی معتاد

برگرفته از مجله پیام بهبودی

 

Visits: 147

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!