همایش ۲۱سالگی، کیل،آلمان,پیام نیروی برتر,بنای بهبودی

همایش ۲۱سالگی، کیل،آلمان,پیام نیروی برتر,بنای بهبودی


همایش ۲۱سالگی، کیل،آلمان

همایش ۲۱سالگی، کیل،آلمان,پیام نیروی برتر,بنای بهبودی

۲،۳ماه می

برابربا ۱۳،۱۴اردیبهشت ماه ۱۳۹۹.

 

آرشیو:

همایش ۲۱سالگی، کیل،آلمان,پیام نیروی برتر,بنای بهبودی

شگفت انگیز است، نه؟ من فکر می کنم وقتی ما با معتادان گمنام آشنا می شویم، قدم ها گاهی حتی بدون این که خودمان بفهمیم وارد زندگی مان می شود.

خب، برای خود من در مورد قدم یازدهم همین اتفاق افتاد. در ضمن بگویم که قدم یازدهم یکی از قدم های محبوب من است. به گذشته که نگاه می کنم، می بینم خداوند مدت ها قبل از این که خودم بفهمم داشت کارش را در زندگی من می کرد، و این از اتفاقی که می خواهم با شما در میان بگذارم کاملا پیداست.

این ابتدایی ترین شکل مراقبه برای من بود؛ کاری که حالا، پس از گذشت سالها هنوز هم انجام میدهم. منظورم گوش دادن است؛ چنان که در کتاب پایه ما در مورد قدم یازدهم آمده: «در نظر بعضی، دعا به معنای درخواست کمک از خداوند؛ و مراقبه به معنای گوش سپردن برای دریافت پاسخ از اوست.»

موقعی که تقریبا سی روز پاکی داشتم (طبعا آن موقع از قدم یازدهم چیزی نمی دانستم؛ به گمانم حتی هنوز حالی ام نشده بود که وارد انجمن شده ام!)، راهنمایم یک تکلیف گوش کردن به من داد.

«ما» به این نتیجه رسیدیم که گوش دادن برای من کار مشکلی است. تکلیف این بود که به جلسه ای بروم، و بعد به راهنمایم تلفن بزنم و بگویم چه شنیده ام. تلفن که میزدم، می پرسید: «خب، چی شنیدی؟» و جواب من این بود: «هیچی». بعد او می پرسید به حرفها توجه داشته ام یا نه، و وقتی من جواب مثبت میدادم، می گفت: «دعا کن یک چیزی بشنوی و گرنه هیچ بعید نیست باز هم از انجمن بروی بیرون، مصرف کنی و بمیری!»

بله، می رفتم جلسه و در دلم مدام دعا می کردم تا نیروی برترم به من کمک کند پیامی بشنوم. همایش ۲۱سالگی، کیل،آلمان,پیام نیروی برتر,بنای بهبودی

اولین پیامی که من در یک جلسه معتادان گمنام شنیدم این طوری بود: یک نفر با قیافه آدم های عشق موتور داشت صحبت می کرد و اولین فکر (پیش داوری) من این بود که: «ولش کن. جماعت عشق موتور که پاک نمی مانند. الکی می گوید که هشت سال پاکی دارد.»

داشتم از توجه کردن به او منصرف می شدم که به فکر تکلیفم افتادم و این که باید به راهنمایم تلفن بزنم و بگویم در جلسه چه شنیده ام. راست نشستم، خم شدم جلو، چشمم را دوختم به دهان سخنران، و دعاکنان از نیروی برترم درخواست کردم: «خواهش می کنم کمکم کن پیام را بشنوم!» و چیزی که از دهان سخنران شنیدم این بود: «اگر از نیروی برتر درخواست کمک نکنید که فقط برای امروز پاک بمانید و شب ها از او تشکر نکنید، باز سوت می شوید و مصرف می کنید.»

این جا بود که رابطه آگاهانه من با خداوند اتفاق افتاد. یا خدا! من هیچ وقت چنین چیزی را نشنیده بودم. عجب حرفی! من خیال می کردم همه چیز را میدانم، و سالها بود که به انجمن می آمدم و می رفتم. لابد خیلی چیزهای دیگر هم بود که نشنیده بودم! همایش ۲۱سالگی، کیل،آلمان,پیام نیروی برتر,بنای بهبودی

اولین باری که من در جلسات NA شرکت کردم اوایل دهه ۱۹۷۰ بود. کم کم امید در من زنده شد، و حالا، پس از گذشت سالها، دعا و مراقبه من هنوز هم به همین صورت است.

وقتی به جلسه ای می روم، راست می نشینم تا پیام نیروی برترم را بشنوم، و به مشارکت کنندگان و حرفهایی که دارند می زنند دقت می کنم. در مورد راهنمایم و سایر اعضای NA هم همین کار را می کنم.

گوش دادن کار بسیار مهمی است و برای من اولین سنگ بنای بهبودی بوده. قدم یازدهم به من کمک می کند با نیروی برترم ارتباط برقرار کنم. من بارها این کار را کرده ام. گاهی حدود بیس دقیقه در سکوت می نشینم و آرام عمل دم و بازدم را انجام میدهم، خیلی فکرها به ذهنم می آید و می رود و من با این فکر ها نمی جنگم؛ فقط سعی می کنم تا حد امکان ذهنم را آرام کنم.

یک بار آدم بسیار فرزانه ای  گفت مهم نیست در این بیست دقیقه ای که می نشینی و مراقبه می کنی چه اتفاقی می افتد، مهم این است که چه تأثیری بر آن ۲۳ ساعت و ۴۰ دقیقه باقی مانده روزت می گذارد.» و من به درستی این حرف کاملا پی برده ام.

در مواقعی که این چند دقیقه سکوت را به نیروی برترم اختصاص میدهم، روز واقعا با نرمی و آرامش بیشتری می گذرد. من از نوارهای مخصوص مراقبه هم استفاده می کنم و این باعث وصل و آرامش من می شود. مهم ترین چیزی که من رعایت می کنم این است که برنامه معتادان گمنام را در اولویت قرار میدهم و نمی گذارم آیین و مناسک یا شکل های مختلف مراقبه مرا از هدفم منحرف کند. برای من، این واقعا قدم «ساده ای است. همایش ۲۱سالگی، کیل،آلمان,پیام نیروی برتر,بنای بهبودی

بنابراین دفعه بعد که در جلسه ای بودید یا کسی داشت با شما حرف می زد، شاید بد نباشد شما هم دعای مختصر خودتان را بخوانید و از ته دل به پیامش گوش بدهید، چون به شما اطمینان می دهم که نیروی برتر یک پیام کاملا مخصوص برای شخص شما دارد. همایش ۲۱سالگی، کیل،آلمان,پیام نیروی برتر,بنای بهبودی

 

منبع : مجله NAWAY

 

Visits: 22

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!