همایش معتادان گمنام نپال,سفردرجاده باز,نام معتادان گمنام,برای معتادان

همایش معتادان گمنام نپال,سفردرجاده باز,نام معتادان گمنام,برای معتادان


همایش معتادان گمنام نپال سفردرجاده باز

همایش معتادان گمنام نپال,سفردرجاده باز,نام معتادان گمنام,برای معتادان

۲۰.۲۱.۲۲فبرایر۲۰۲۰

برابرباپنج شنبه جمعه وشنبه ۱.۲.۳اسفندماه ۱۳۹۸

همایش معتادان گمنام نپال,سفردرجاده باز,نام معتادان گمنام,برای معتادان

آرشیو : 

نام «معتادان گمنام» 

در این میان، جیمی که در مراوداتش با سایر اعضا چیزهایی درباره NA شنیده بود، با دنی کارلسن در نیویورک تماس گرفت.

جیمی بعدها چنین گفت: «آن (نسخه نیویورکی] NA، بیشتر نوعی سازمان خدمات اجتماعی بود، نه انجمنی بر مبنای قدمها و سنت ها. من فقط از اسمش، یعنی معتادان گمنام، خوشم می آمد.

در واقع، من سه اسم را در نظر گرفته بودم: NA، نارانان ، و نار کونان؟. اما در واقع بعد از صحبت با دنی بود که انجمن ما معتادان گمنام’ نام گرفت.»

دیگران در مواردی، از جمله مشخصأ در غرب لس آنجلس، سعی کرده بودند از نام Addict Anonymous استفاده کنند، اما به این نتیجه رسیدند که شاید چنین اسمی، تقلید غیرمجاز از نام AA محسوب شود، در نتیجه این نام را کنار گذاشتند و جلسات شان تعطیل شد. همایش معتادان گمنام نپال,سفردرجاده باز,نام معتادان گمنام,برای معتادان

جیمی عموما در جلسات مختلف AA قهوه درست می کرد، همان کاری که بعدها در NA هم انجام می داد. روزی در اواخر ۱۹۵۲، در حالی که جیمی در کلوب AA در شمال هالیوود مشغول درست کردن قهوه بود، چند نفر از دوستان معتادش وارد شدند و، طبق معمول، به او پیله کردند که جلسه ای برای معتادان راه بیندازد. و جیمی هم، طبق معمول، به آنها گفت خودشان برای این کار قدم پیش بگذارند.

اما این بار قضیه کمی فرق – می کرد. یکی از اعضا گفت خانه اش را تازه عوض کرده و این جا اتاق پذیرایی بزرگی دارد که میشود از آن برای برگزاری جلسه استفاده کرد. در عرض یکی دو هفته کارها سروسامان گرفت و روز و ساعتی برای برگزاری جلسه – تعیین شد. به گفته جیمی: «من با این امید به آن جلسه رفتم که بتوانیم اسمش را NA بگذاریم، اما جلسه هنوز شروع نشده، یکی پرید وسط و گفت: این یک جلسه HFDU است! خب، من فهمیدم که این جلسه، چیزی که من امید داشتم نخواهد شد، ولی باز هم در آن شرکت می کردم.»

چندی نگذشته بود که این گروه به واحد سم زدایی تبدیل شد، و مجریان قانون، محل را سخت زیر نظر گرفتند. یکی از اعضا به نام دوریس که چند بار به انجا رفته بود، بنا کرد به تلفن زدن به جیمی که آن گروه هیچ کمکی به او نکرده و جیمی باید جلساتی راه اندازی کند. جیمی این بار هم چندان رغبتی به این کار نداشت.

در این میان، در زمینه نگرش مجریان قانون به برنامه های دوازده قدمی، اوضاع و احوال آرام آرام در حال عوض بود. مدتی بود که AA در کالیفرنیای جنوبی شکوفا شده بود. در ۱۹۴۶، این انجمن دست به کار شد تا برای تشکیل جلساتی در کانون های باز پروری و ندامتگاه های محلی آماده کند. همایش معتادان گمنام نپال,سفردرجاده باز,نام معتادان گمنام,برای معتادان

این کار مدتی طول در نهایت به نتیجه رسید. الکلی های گمنام بالاخره اجازه پیدا کردند وارد چند ندامتگاه بشوند وسان به چشم مسئولان مثبت آمد. با این همه، در اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۱۹۵۰، هر روز معتادان د دستگیر می شدند، و این مسئله به تدریج مایه نگرانی دایره مواد مخدر حوزه انتظامی بخش لس آنجلس شد.

کلانتر بخش، متوجه شد که AA در کمک به بازتوانی الکلی ها نمود مؤثری داشته، و به فکر انجام کار مشابهی برای معتادان افتاد. او با جک پی تماس گرفت که در آن زمان مسئول حضور AA در بعضی از ندامتگاه ها بود، و از او درخواست کرد راه اندازی چیزی برای معتادان را در نظر بگیرد، با این قول که معتادان تحت نظارت» او، در چنین جلساتی شرکت خواهند کرد. از آن جایی که جک خودش معتاد نبود، رغبتی به این کار نداشت، ولی رضایت داد که کمک کند.

 

همایش معتادان گمنام نپال سفردرجاده باز

Visits: 4

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!