همایش ایالت,مینسوتا آمریکا,شهر دوقلو,سابقه اعتیاد,گسترش NA

همایش ایالت,مینسوتا آمریکا,شهر دوقلو,سابقه اعتیاد,گسترش NA


همایش ایالت مینسوتا آمریکا در شهر دوقلو

همایش ایالت,مینسوتا آمریکا,شهر دوقلو,سابقه اعتیاد,گسترش NA

((روح اتحاد ))

۱۷الی۱۹آپریل۲۰۲۰

برابربا جمعه الی یکشنبه ۲۹الی۳۱فروردین ماه۱۳۹۹.

آرشیو:

همایش ایالت,مینسوتا آمریکا,شهر دوقلو,سابقه اعتیاد,گسترش NA

رشد

جیمی کی که تلفن خانه اش تبدیل به اولین خط امداد NA شده بود، مسئول صندوق پستی شماره ۶۲۲ در سانولی کالیفرنیا – نشانی پستی جدید NA – هم بود و به تدریج نامه هایی به دستش میرسید از معتادا.. خانواده هایشان و همینطور از کارشناسان و کسانی که برنامه رو به رشد NA مورد توجه شان بود. می فرستاد که به پیام NA محتاج بودند.

او بعدها این نوارها را برای معتادانی فرستاد که مسافت های زیاد، دیوارهای زندان، یا حتی اقیانوس ها، بین آنان و معتادان دیگر فاصله انداخته بود.

در اواخر ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۶۱، جیمی پاسخ گوی نامه هایی بود از چند دست اندر کار حرفه های پزشکی در استرالیا که به مواد مخدر و قرص معتاد بودند، و درخواست تجربه، نیرو، و امید کرده بودند. از قرار معلوم، آنها نگران بودند که مبادا کسی بفهمد معتادند، به همین دلیل جلسه شان بسیار کوچک بود و بی سروصدا آن را برگزار می کردند. جیمی نوارها و نشریاتی برای شان فرستاد و تجربه NA در کالیفرنیای جنوبی را در اختیارشان گذاشت.

این ارتباط تا ۱۹۶۲ ادامه داشت، ولی تا دهه ۱۹۷۰ دیگر هیچ خبری از NA استرالیا در کالیفرنیا شنیده نشد. همایش ایالت,مینسوتا آمریکا,شهر دوقلو,سابقه اعتیاد,گسترش NA

در این میان، NA به شکل جالبی در سیاتل واشینگتن آغاز به کار کرد. چنان که پیش تر اشاره کردیم، AA در زندان ها اثر خوبی بر جا گذاشته بود و «کمیته زندانهای بسیار کارآمدی در کالیفرنیای جنوبی داشت. تعدادی از اعضای اولیه NA در دهه ۱۹۵۰ دست اندر کار انتقال پیام AA به مؤسسات بازپروری بودند.

برای مثال سای ام که برای اعتیادش «عذر قانونی» داشت چون گردنش در جنگ جراحت برداشته بود، و به همین بهانه می توانست وارد زندانهایی شود که برای معتادان دیگر ممکن نبود، مثل اردوگاه وی ساید آنرا و زندان سن كوئنتين. ولی چه نفر از اعضای AA بودند که واسطه شدند تا انجمن NA به مؤسسات بازپروری راه پیدا کند و پیام بهبودی را درون این مؤسسات انتقال دهد.

همایش ایالت مینسوتا آمریکا در شهر دوقلو

از جمله این اعضای AA، لس اف بود؛ عضوی قدیمی که آرزویش تأسیس واحدهای سم زدایی بزرگی بود خدمات بازتوانی هم به معتادان و الکلی ها ارائه کنند. لس زیاد سفر می کرد، و هر جا میرفت سخت به 2 زندان ها می پرداخت.

او گاهی گذارش به ایالت واشنگتن می افتاد و همیشه هم سری به زندان والاوالا میره د NA با مسئولان آن جا صحبت می کرد. تا بالاخره در ۱۹۶۲ مقامات زندان اجازه دادند زندانیان معتاد ج راه اندازی کنند.

از آن زمان تا کنون، NA در این زندان حاضر بوده و گروه داخل زندان گهگاه با NA در کالیفرنیای جنوبی در تماس است و گزارش هایی از رشد و فعالیت هایش ارائه می کند. این گروه چنان قوی بود که وقتی چند نفر : اعضایش آزادی مشروط گرفتند، باعث و بانی راه اندازی جلسات معمول بیرون از زندان در ۱۹۶۳ و ۱۹۶۴ در سیاتل شدند.

به گفته جیمی، این پدیده واشنگتنی چنان غریب بود که تا مدتی، بعضی از اعضای NA بر این باور بودند که رشد انجمن باید از درون زندانها به بیرون» صورت بگیرد، و برای تصویر الگوی رشد آینده انجمن، به وضعیت والاوالا استناد می کردند.

در کالیفرنیا، کارهای NA در زمینه زندانها پس از ۱۹۶۲ آغاز شد. در آن زمان از کمیته زندانهای AA درخواست شده بود تا در روند بهبود معتادان با مؤسساتی نظیر مرکز بازتوانی کالیفرنیا همکاری کند. کمیته جلسه ای تشکیل داد و از جیمی هم که در کارهای AA در این زمینه فعال بود، خواستند تا شرکت کند. به گفته جیمی:

تقریبا دو ساعت بر سر موضوع معتادها و هدف اصلی AA جروبحث کردند. بالاخره از من هم نظر خواستند، و من گفتم ما در NA هر چند توی چشم نیستیم و تشکیلات گسترده ای نداریم، ولی این کار ازمان برمی آید.» از نکات جالب این جلسه این بود که در آن، جیمی و چاک اس، یکی از اعضای AA که سابقه اعتیاد هم داشت، با هم ملاقات کردند.

کمیته زندانهای AA به مسئولان مرکز بازتوانی کالیفرنیا پیشنهاد کرد که برای منظوری که دارند با NA تماس بگیرند، چون هدف اصلی AA کمک به الکلی هاست. در تکمیل این پیشنهاد، جیمی هم نامه مفصلی برای شان فرستاد و پس از آن، NA اجازه پیدا کرد وارد بعضی از مؤسسات بازپروری کالیفرنیا شود. در همین دوران بود، در اوایل دهه ۱۹۶۰، که در شهر تهاچاپی، باب بی اشتیاق پاک ماندن را پیدا کرد و به کمک نشریاتی که جیمی برایش می فرستاد، یک جلسة NA در زندان راه اندازی کرد.

همایش ایالت مینسوتا آمریکا در شهر دوقلو

در ۱۹۶۲، جیمی نوشتن «نگاهی دیگر» را به اتمام رساند، و او و بعضی از اعضای دیگر، برای اطمینان از برقرار ماندن و گسترش معتادان گمنام، صحبت تشکیل یک بدنه خدماتی را پیش کشیدند؛ که تا آن زمان عبارت بود از ای و هر کسی که برای کمک کردن دم دست او بود.

به نظر می رسید که چنین هیئتی را می باید از معتادان و تر ساداتی تشکیل داد که فقط مقید به کمک به گسترش NA و وفادار به سنت ها باشند. تی که باید به آن پرداخته می شد، افزودن به نشریات NA بود. هر چند جیمی و سیلویا دبلیو در تهیه و برای کتابچه سفید خوب کار کرده بودند، اما به نظر می رسید صداها و تجربه های دیگری هم باید تنظیم مطالب برای کتابچه سفید خوب کار شنیده شود.

جیمی دیده بود که وقتی یکی یا جمع کوچکی از اعضا مسئولیت قبول می کنند و به قول خودش «کله گنده» می شوند، چه نتایج مخربی دارد. جیمی بعدها در این مورد گفت: «ما نمی توانیم توی NA کله گنده داشته باشیم.»

جیمی و سیلویا بر این باور بودند که باید سرگذشت افراد، و نیز برداشت های متنوع از قدمها و سنت ها و مفاهیم و اصول شخصی را جویا شد و آنها را تنظیم کرد. در نهایت، جیمی جویای سرگذشت اعضا شد و شرح حال بسیاری از آنان را دریافت کرد، از جمله پنی کی، بتی جی، جین اچ، فیل پی ، باب بی، و دیگران.

سومین مسئله ضروری برای NA در آن زمان روابط عمومی بود. به نظر می رسید برقراری و حفظ نوعی ارتباط با مردم و رسانه ها، در صورتی که در چهارچوب سنتها باقی بماند، مفید واقع خواهد شد.

جیمی موفق شده بود با مؤسسات بازپروری مختلفی ارتباط ایجاد کند و رابطه خوبی با آنها داشت، و پس از آن چاک اس اقدام به تشکیل جلسه در این مؤسسات کرده و درگیر فعالیتهای NA در زندانها شده بود. به نظر می رسید که در زمینه روابط عمومی، شاید دوست داران غیرمعتاد NA بتوانند به انجمن کمک کنند. بسیاری از این موضوع ها در حد حرف باقی ماند، با این همه، نهال بدنه خدماتی تازه ای برای کمک به رشد و توسعه NA، نشانده شده بود. همایش ایالت,مینسوتا آمریکا,شهر دوقلو,سابقه اعتیاد,گسترش NA

در حالی که جیمی مدام در جدال با بیماری سل تحلیل می رفت، رشد NA ادامه داشت. تا ۱۹۶۴ هفته ای در جلسه در کالیفرنیای جنوبی برگزار می شد، و اولین هیئت امنا، متشکل از جیمی، باب بی، دوروتی ترسليو، و دکتر کویک، انتخاب شده بود. به نظر می رسید که با حضور غیر معتادان در هیئت امنا، اکنون امکانی شده تا NA به نوعی توجه محافل متخصصان را جلب کند، که کلا برای روابط عمومی مفید بود. در این هئيت امنا تعریف دقیقی نداشت، فقط گفته شده بود به این انجمن در حال رشد رهنمود ارائه خواهد داد و سرس متون را فراهم خواهد کرد. عضویت تمام هیئت امنا، تا زمانی که در انجام وظایفشان فعال می ماندند، مادام العمر بود.

منبع : معجزات به وقوع می پیوندد 

Visits: 123

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!