همایش انجمن معتادان گمنام,سلطنت عمان مسقط,آغاز دوباره NA,موفقیت NA,حرف NA

همایش انجمن معتادان گمنام,سلطنت عمان مسقط,آغاز دوباره NA,موفقیت NA,حرف NA


همایش انجمن معتادان گمنام سلطنت عمان مسقط

همایش انجمن معتادان گمنام,سلطنت عمان مسقط,آغاز دوباره NA,موفقیت NA,حرف NA

((شما تنها نیستید))

ششمین همایش عمان بمناسبت یازدهمین سالروز اولین گروه درعمان.

۱۴فبرایر ۲۰۲۰

برابر با جمعه ۲۵بهمن ماه۱۳۹۸.

اطلاع رسانی وروابط عمومی۹۶۸۹۲۰۰۶۴۲۰+

همایش انجمن معتادان گمنام,سلطنت عمان مسقط,آغاز دوباره NA,موفقیت NA,حرف NA

آرشیو : 

 

آغاز دوباره NA

در گیرودار این تغییر و تحولات اجتماعی، معتادان گمنام سرگرم پی ریزی زیربنایی برای سالهای آینده بود. در نظر اعضای اولیه، از جمله جیمی، یک چیز کاملا روشن بود: این بار NA باید بی چون و چرا به سنتها وفادار می ماند، وگرنه مثل تمام آن نمونه های قبلی از میان می رفت.

در حقیقت، در آخرین سالهای دهه قبل، گروههایی با اسم «معتادان گمنام» در همه جای آمریکا پدیدار شده بودند. علاوه بر نیویورک و کلیولند، نمونه هایی از NA در لويزيانا و جاهای دیگر هم پیدا شده بود. چنان که جیمی بعدها گفت، چیزی که NA در کالیفرنیای جنوبی را از جنبش های دیگر متمایز می کرد، نوعی آگاهی رو به رشد بود: اعضای اولیه ما از تجربه های گذشته شان درس گرفته و لزوم وفادار ماندن به سنتهایمان را به روشنی درک کرده بودند.

به این تعبیر، همه نمونه های متفاوت و گونه گون NA، در نهایت به رشد برنامه ای که ما امروز می شناسیم یاری رساندند. همان تلاشهای تن برای خلق انجمنی جدید، به رغم شکست در وفادار ماندن به اصولی که در AA ظهور کرده بود، راهگشای موفقیت NA در سن فرناندو ولی شد.

نوزایی NA در اواخر ۱۹۵۹ آغاز شد. مدتی پس از آن قهوه خوردن کذایی جیمی و سیلویا، این دو به اتفاق پنی کی، دوباره جلسات تقاطع مورپارک و رودز را راه اندازی کردند، و به فکر چاره اندیشی در باب فقدان نشریات افتادند.

سیلویا به کمک به رشد NA مقید بود و می خواست هر طور شده کمک کند. او و جیمی نشستند و هر یک به طور مجزا متن های کوتاهی نوشتند که پایه گذار برنامه ای شد که ما امروز می شناسیم. در زمانی کوتاه، جیمی و سیلویا «معتاد کیست؟»، «چه باید کرد؟»، «برنامه معتادان گمنام چیست؟»، «چرا اینجا هستیم؟» و بهبودی و لغزش» را در ۱۹۶۰، و «ما بهبود پیدا می کنیم» را در ۱۹۶۱ نوشتند.

این مطالب، به همراه چند پاراگراف که به بخش «چگونگی عملکرد» افزوده شد، مجموعه ای را تشکیل دادند که بعدها کتابچه سفید نام گرفت. جیمی سراغ دوست چاپخانه چی اش در AA رفت تا این کتابچه را با قیمت ارزان برای انجمن نوپای ما چاپ کند. در ۱۹۶۲، هنگامی که این کتابچه ها چاپ شد، هر هفته سه جلسه در سن فرناندو ولی تشکیل میشد.

در این میان، همه جا پیچید که NA دوباره به همان شکل اولیه اش در پاییز ۱۹۵۳ برگشته و از سنت ها پیروی می کند. کسانی که گفته بودند دیگر هیچ وقت به معتادان گمنام برنخواهند گشت، از جمله پپه ای ، به تدریج برگشتند و گروه رو به رشد گذاشت. تازه واردانی هم آمدند و ماندگار شدند، اعضایی چون راسل سی و جین اچ، و دیگران هم بودند، از غير معتادان، که می خواستند به زنده ماندن و همچنین موفقیت NA کمک کنند.

دوروتی گیلدر سلیو ، مددکار اجتماعی، و دکتر لویس کویکه، روان پزشک، از جمله این افراد بودند. آنها معتادان را به NA می فرستادند، پیش رفت شان را پیگیری می کردند، و شاهد تغییراتی بودند که در زندگی این معتادان اتفاق می افتاد. همایش انجمن معتادان گمنام,سلطنت عمان مسقط,آغاز دوباره NA,موفقیت NA,حرف NA

و از طرف دیگر، اینجا و آنجا به نیکی از NA و روشهایش یاد می کردند.حرف NA نه تنها در کالیفرنیای جنوبی، بلکه در جاهای دیگر هم داشت بر سر زبان ها می افتاد.

منبع : کتاب معجزات به وقوع می پیوندد 

همایش انجمن معتادان گمنام سلطنت عمان مسقط

 

Visits: 73

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!