نور امید در تاریکی مطلق

نور امید در تاریکی مطلق,شروع آشنایی با اعتیاد,درباره بیماری اعتیاد,یک بیماری به نام اعتیاد

در حال حاضر دارای  38 سال سن و فارغ التحصیل در رشته گرافیک  می باشم ، شروع آشنایی من با اعتیاد مربوط به اوایل تحصیلم در دانشگاه بود ، که اولین بار با مصرف یک قرص انرژی زا ، برای شب زنده داری و درس خواندن آغاز گردید .

طی مدت تحصیل در دانشگاه ، خصوصا شب های قبل از امتحانات پایان ترم ، هر بار قرص های مختلفی را با سایر هم دانشگاهی هایم امتحان می کردیم ( که بعدها متوجه شدم بیشتر آنها قرص های اعتیادآور و دارای مخدر بوده است ) تا به اصطلاح تا صبح روز امتحان بیدار مانده و درس بخوانیم .

بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی ، در یک شرکت تبلیغاتی ، استخدام شدم و زندگی جدیدی را آغاز نمودم ، برخی از مواقع پروژه های تبلیغاتی بزرگی به من محول می شد ، و برای اینکه بتوانم به موقع پروژه را تحویل بدهم ، به اجبار باید برخی مواقع شب ها هم کار می کردم و طبق عادت دانشگاه ، در این مواقع قرص مصرف می کردم .

چند سالی به همین منوال گذشت ، در کارم پیشرفت زیادی کردم و رئیس بخش مربوط به پروژه های طراحی و گرافیک شرکت شدم ، تا اینکه در سال قبل تصادف شدیدی کردم و دست و پایم شکست . نور امید در تاریکی مطلق,شروع آشنایی با اعتیاد,درباره بیماری اعتیاد,یک بیماری به نام اعتیاد

تا آن زمان با معنای واقعی ترس زیاد آشنا نبودم و آن را نمی شناختم ، لحظه تصادف و بعد از آن ، تازه ترس هایم زیاد شد .

با دست و پای شکسته دیگر قادر به انجام کار نبودم و خانه نشین شدم ، طی مدت خانه نشینی ، بصورت ناخودآگاه گاهی قرص مصرف می کردم تا احساس تنهایی ام ، کمرنگ شود ، احساس عجیبی بود .

یک شب به جستجو و خواندن مقالات مربوط به این احساس ، وارد فضای مجازی شدم و با صفحه ای از سایت معتادان گمنام در فضای مجازی برخورد کردم که درباره بیماری اعتیاد توضیح داده بود و نوشته بود : اگر شما هم احساس می کنید با مواد مخدر مشکل دارید ، معتادان گمنام می تواند به شما کمک کند.

بعد از چند ماهی که مجددا وضعیت جسمانی ام بهبود پیدا کرد و به سرکارم برگشتم ، در اولین فرصت خودم را به یک گروه از معتادان گمنام رساندم و  چند جلسه ای در آنجا شرکت نمودم.

با چند نفری از اعضای معتادان گمنام ، پیرامون مشکلم صحبت کردم و یکی از آنها را بعنوان راهنمای خود انتخاب کردم ، آری فهمیدم ، با اینکه اجبار به مصرف پیدا نکرده بودم ، اما من هم دارای یک بیماری به نام اعتیاد می باشم. نور امید در تاریکی مطلق,شروع آشنایی با اعتیاد,درباره بیماری اعتیاد,یک بیماری به نام اعتیاد

طی مدت زمان اندکی که در معتادان گمنام ، عضو شده ام ، تجربیات زیادی کسب نموده ام که در زندگی روزمره به من خیلی کمک می کند ، به تازه گی بعد از مشورت گرفتن از راهنمایم ، ازدواج کرده ام و زندگی تازه ای را با همسرم آغاز نمودم.

دیگر برای رفع تنهایی و شب بیداری ، یا برای اضافه کاری از هیچ دارو و قرصی استفاده نمی کنم ، با دوستان بهبودی در تماس هستم و شروع به مرور قدم ها نموده ام .

معتادان گمنام مانند نور امید در تاریکی مطلق بر زندگی من تابید و آن را روشن نمود ، با شنیدن مشارکت های اعضا ، در جلسات بهبودی متوجه شدم ، اگر من هم به زندگی طبق روال قبل از ورودم به معتادان گمنام ، ادامه می دادم ، اجبار به مصرف پیدا می کردم و همه چیزم را از دست می دادم ، خداوند را سپاس می گویم که مرا در بهترین زمان به معتادان گمنام متصل نمود.

 

نویسنده : (Paul) ایالت کالیفرنیا

نور امید در تاریکی مطلق,شروع آشنایی با اعتیاد,درباره بیماری اعتیاد,یک بیماری به نام اعتیاد

منبع : مجله الکترونیک NA TODAY

 

 

Visits: 18

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!