موج خروشان رشد NA

موج خروشان رشد NA,راهپیمایی معتادان,غرفه NA,گروهی از معتادان

تقریبا یک سال است که موج خروشان رشد NA به اوگاندا و مخصوصا به بزرگ ترین شهرمان کامپالا رسیده است، ما این رشد را محصول تلاش های اعضای خود برای پیام رسانی و حمایت های بی وقفه ی جامعه جهانی از معتادان گمنام در کشورمان می دانیم.

در ابتدای ژوئیه ۲۰۱۴ بود که اعضای ما در پی اتخاد یک وجدان آگاهانه تصمیم گرفتند فعایت پر زحمتی را برای رشد NA در اوگاندا آغاز کنند،  ما این کار را با پیام رسانی به مراکز درمانی و بیمارستان ها شروع کردیم.

باورش سخت است اما بعضی از مراکز درمانی حتی اسم  إن ای را هم نشنیده بودند و بعضی دیگر فکر می کردند که معتادان گمنام به درد مشتری های شان نمی خورد ، اما سرانجام تلاش های ما به بار نشست و یکی از نتایجش این بود که یک گروه NA در تنها مرکز درمانی دولتی در اوگاندا شکل گرفت که در حال حاضر هفته ای سه جلسه برگزار می کند.

قدم همه در این جلسه ی باز بر روی چشم است و ما می کوشیم تا خدمات و گردانندگی این جلسه را به حاضرین در این مرکز درمانی بسیاریم، دعا می کنیم معتادانی که از این مرکز ترخیص می شوند به حمایتشان از این جلسه ادامه دهند تا گروهی قوی و دائم در اینجا پا گیرد.

ما دو جلسه ی پر شور دیگر نیز در کامپالا داریم که یکی در دوشنبه و دیگری در یکشنه برگزار می شود ، چهارشنبه ها یک جلسه ي اچ اند ای را در یک مرکز درمانی خصوصی برگزار می کنیم، با توجه به موفقیت این جلسه، این مرکز درمانی در حال حاضر برخی از مشتری های خود را به جلسات باز هفتگی ما می آورد، آنها از این طریق راه را برای مشتری های خود باز می کنند تا آنها بتوانند در جلسات بیرون شرکت کرده و با کسانی که می توانند راهنما یشان باشند، ملاقات کنند.

این اولین باریست که یک مرکز درمانی مشتری های خود را به جلسات ما می آورد، ما بسیار سپاسگزاریم که آنها چنین کاری را انجام می دهند، یکی دیگر از ابزارهای بسیار خوب ما، ایجاد یک گروه مجازی است. موج خروشان رشد NA,راهپیمایی معتادان,غرفه NA,گروهی از معتادان

اعضای ما می توانند در هر زمانی سوالات و نظرات خود را در این گروه مطرح کرده و بازخورد و پیشنهادات سایر اعضا را دریافت کنند ، در این گروه مجازی اعضای دیگری از سراسر جهان با سالها بهبودی و تجربه خدمتی نیز حضور دارند.

جدید ترین تجربه ی دلچسب ما در بخش روابط عمومی در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۶ رقم خورد، جایی که اولین راهپیمایی معتادان در حال بهبود در کامپالا در مسیری که در آن غرفه NA برپا شده بود، صورت پذیرفت.

بیش از ۳۰۰ نفر در این راهپیمایی حضور داشتند ، معتادان در حال بهبود و آنهایی که به بهبودی علاقه داشتند، خانواده ها، درمانگران حرفه ای و مقامات دولتی آن روز در جمع ما حضور داشتند. موج خروشان رشد NA,راهپیمایی معتادان,غرفه NA,گروهی از معتادان

در اثر حمایت های مستمر خدمات جهانی از ما و همینطور حضور و تلاش های یک عضو  که به ما کمک کرد تا نشریاتی را از خدمات جهانی تحویل بگیریم، ما در طول این رویداد حتی بیش از نیازمان نشریات و جا سوئیچی (چیپ) داشتیم.

کتاب های انجمن را در داخل غرفه مان به نمایش در آوردیم و آدرس جلسات را پخش کردیم،  بسیاری از رهگذران به سراغمان می آیند تا نکاتی را درباره برنامه بپرسند و چه لذت بخش بود خدمت به آنها از آن جالب تر، ملاقات با گروهی از معتادان بود که برای خرید نشریات از روستای ماسا کا آمده بودند، روستای آنها بیش از سه ساعت تا کاپالا فاصله دارد و ما قبلا چیزهایی درباره حضور معتادان گمنام در آنجا شنیده بودیم اما هیچ گاه اعضای آن گروه را ندیده بودیم، دوستان عزیزیم شاید نیاز به گفتن نباشد، چون شما خودتان می دانید که در این لحظات چه احساساتی در معتادان به وجود می آید؛ ما با هیجان فراوان چندین دقیقه همدیگر را در آغوش گرفته و لبخند زنان با یکدیگر مشارکت کردیم.

همه معتادان در حال بهبودی که در این همایش پیاده روی حضور داشتند در پایان به یک نتیجه مشترک رسیده و آن روز را یکی از بهترین روزهای NA در اوگاندا قلمداد کردند، ما از خدمات جهانی معتادان گمنام و از اعضای NA در سراسر گیتی به خاطر حمایت های بی دریغ شان از او گاندا تشکر می کنیم، زنده باد NA در شرق آفریقا .

نویسنده : (دریک. ام، اوگاندا)

موج خروشان رشد NA,راهپیمایی معتادان,غرفه NA,گروهی از معتادان

منبع : مجله NA WAY اکتبر 2016

 

Visits: 5

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!