ممنونم گوش داديد,ساير معتادان,نيروی برتر و معتادان

ممنونم گوش داديد,ساير معتادان,نيروی برتر و معتادان


ممنونم گوش داديد

ممنونم گوش داديد,ساير معتادان,نيروی برتر و معتادان

 اخيرا مراقبه اي درباره گوش دادن، خواندم. براي من، گوش کردن فعال مهارتي بود که نداشتم. از بچگي ، کله من هميشه جاي ديگری بود و براي تمرکز روی هر فرد و هر چيزی برای هر مدتي، بشدت مشکل داشتم . راهنماي من نگاه کردن مستقيم روي افرادي که مشارکت مي کنند را پيشنهاد داد.

” اجازه نده هيچ چيزي تمرکز تو را بهم بريزد، و چيزي را که مي شنوي براي من بازگو کن ” با تمرين و کار زياد آسان تر شده و دريافتم هرقدر هم که کله من غزل خواني کند يا هر اتفاقي که در جلسه رخ دهد. من به يک گوش دهنده فعال تبديل شده ام . ممنونم گوش داديد,ساير معتادان,نيروی برتر و معتادان

” ارتباط روحاني” خود را در جلسات پيدا کرده ام. فهميدم که خداي من از طريق ساير معتادان با من سخن مي گويد زماني که در بهبودي همه مسير ها را رفته بودم از خود راضي شدم! مهارت گوش کردنم ضعيف شد و دریافتم که در جلسات با ديگران حرف مي زنم ، جوک مي گويم، يا با گوشي ام بازي مي کنم، باعث بهم ريختگي سايرين مي شوم، و غيره.

به خودم گفتم ” دارم گوش ميدم”. اما من نبودم، براي اين که نمي توانستم بگويم چه چيزي شنيده ام.. در حالي که با نيروی برتر و معتادان ديگر در اين مورد سخن مي گفتم، فهميدم که اين رفتار خود محورانه است و من را منزوي می کند، متوجه شدم که اصول روحاني سنت پنجم را بکار نمي گيرم – رساندن پيام به معتادي که هنوز در رنج است. نياز داشتم تا نگاه دقيقي به ترس، انزوا، خود محوري، رنجش، از خود راضي شدن، مسئوليت پذيري و خدمات ، در نوشته هايم بيندازم مسئوليت من نسبت به بهبودي و انجمن ام ، فقط رساندن پيام نيست، بلکه ايجاد الگوييست براي تازه واردان و ساير معتادان، هنگامي که يک معتاد مشارکت مي کند، بدون توجه به هر چيز ديگري، مي توانيم حامي او باشيم.

هر وقت که نياز داشته ام، معتادان به من گوش دادند پس مسئول هستم تا همين کار را برای ديگر معتادان انجام بدهم. همه ما شايستگي شنيده شدن را داريم بعضي ها گفتند که عصر تکنولوژيست و همه مشغول تلفن هايشان هستند، نه در جلسات ، چنانچه که  کله ما در تلفن يا هر چيز ديگري دفن شده باشد، هرقدر که بخواهيم توجيه کنيم، باز هم نمي توانيم فعالانه گوش بدهيم ديدن بسياري از اعضا، حتي با سال ها پاکي، که تقريبا در تمام طول جلسه مشغول تلفن هايشان هستند ، مرا غمگين مي کند.

ممنونم گوش داديد,ساير معتادان,نيروی برتر و معتادان

آنها فرمت گروه را که از همه مي خواهد تا از تلفن هاي خود در طول جلسه استفاده نکنند، کاملا ناديده مي گيرند. اين بي احترامي به ساير معتادان و گروه است، چنانچه نياز است تا از تلفن براي مدتي با در تمام طول جلسه استفاده کنيم، مي توانيم تا تمام شدن کارمان، آنرا بيرون ببريم و شايد بتوانيم سعي کنيم تا براي يک ساعت هم شده تلفن را در ماشين خود بگذاريم. شايد مي بايست از خودمان بپرسپم، براي چه اينجا هستيم پس، به همه خواهران و برادرانی که بخشی از راه حل هستند . ممنونم که گوش دادید !

ممنونم گوش داديد,ساير معتادان,نيروی برتر و معتادان

منبع : مجله راه NA

 

 

Visits: 4

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!