معجزات,به وقوع می پیوندد,کابوس اعتیاد

معجزات,به وقوع می پیوندد,کابوس اعتیاد


معجزات به وقوع می پیوندد ، معجزات,به وقوع می پیوندد,کابوس اعتیاد

معجزات,به وقوع می پیوندد,کابوس اعتیاد

مقدمه

مطالب و تصاویر این کتاب لحظاتی را پیش چشم ما می گذارد که از سه دهه نخست شکل گیری انجمن معتادان گمنام به یادگار مانده است. در این سالها کوشش های زیادی برای نوشتن تاریخ NA صورت گرفته و دور از انتظار نیست که این تلاش ها ادامه پیدا کند.

پیداست که اعضای انجمن در مورد خاستگاه های ما تشنه اطلاعات هستند.

در مجموع به نظر می‌رسد که ما در اشتیاق روایتی از روزهای آغازین مان هستیم و این مجموعه در حکم تاریخچه ایست از نخستین روزهای شکل‌گیری انجمن ما بر اساس اسناد موجود در آرشیو دفتر خدمات جهانی. با این همه این کتاب قرار نیست تاریخی “مدون” و جامع از آن روزگار باشد.

معجزات به وقوع می پیوندد

هیچ بعید نیست روزی چنین تاریخی جامع و کاملی نوشته شود، ولی مقصود این مجموعه چنین رویکرد موشکافانه ای نیست ؛ رویکردی که هر کتابی که مدعایش تاریخ‌نگاری مدون NA  باشد ناگزیر است آن را اختیار کند.

در عوض این کتاب نوعی آلبوم NA است چیزی مثل مجموعه ای از عکس ها و نامه ها و کارت پستال های قدیمی که می‌شود در صندوقچه کهنه خاک گرفته ای در انباری خانه پیدا کرد.

این یادگار ها را کسی به جای تاریخ زندگی اشخاصی که خاطرات پراکنده شان بر حسب اتفاق در آن نامه ها و عکس ها بر جای مانده اشتباه نمی گیرد. این کتاب نیز تنها مجموعه‌ای از خاطرات است، ثبت لحظاتی از دوران تلاشهای خستگی ناپذیر بنیان‌گذاران انجمن ما برای رشد و توسعه آن.

معجزات به وقوع می پیوندد

در عین حال این مجموعه قصد دارد که به اعضای ما هم به تازه واردان و هم قدیمی تر ها کمک کند تا از دشواری‌ها و پیروزی‌های نخستین روزهای گسترش انجمن درک عمیق تری به دست آورند.

اکنون پس از گذشت حدود ۵۰ سال وقتی به مشکلاتی می‌نگریم که اولین اعضای ما با آن مواجه بودند ، آن روزهای آغازین بیش از پیش معجزه آسا می نماید . مقصود این مجموعه آن است که به ما کمک کند تا همه، قدرت عظیم نهفته در قدم ها و سنت های مان را اندکی روشن تر ببینیم .

قدرتی که  شاهدش رشد سریع انجمن ماست در دورانی که پیام ما عالمگیر شده و برای معتادانی که روزگاری جزئی از چیزی نمی شناختند آزادی را به ارمغان می آورد.

معجزات به وقوع می پیوندد

و باز این مجموعه قصد دارد احترام عمیق تر ما را نسبت به اعضایی برانگیزد که پیش کسوتان ما بودند ، هم آنان که نه تنها خود برنامه بلکه انجمن را نیز در جوامع ما پی ریزی کردند بابت استقامت شآن در رویارویی

با سختی های بیشمار بابت اعتقاد راسخ شان به امیدی که برنامه ما می تواند به معتادان در حال عذاب هدیه کند و بابت به پا خاستن شان برای راه اندازی جلسات معتادان گمنام .

در زمانی که همه می گفتند هیچ کس نخواهد توانست درNA پاک بماند

ما تا ابد وامدار انان خواهیم بود. اما یکی از اعضای ما سزاوار یاد کرد ویژه است ، با یاد از آن همه کسان که این مجموعه به برکت وجودشان و تلاش‌هایشان پدید آمده این کتاب به خاطری جیمی کی تقدیم می‌شود کسی که تلاش های بی امان اش در نخستین روزهای شکل گیری و توسعه انجمن شالوده این جنبش را بنیان نهاد . کسانی که خوب او را می‌شناختند گفته‌اند که او از هنگامی که پاک شد و تا زمانی که زنده بود

هرگز از تلاش برای رساندن این پیام به معتادان در حال عذاب دست برنداشت امروز تلاش های او را اعضای انجمن جهانی معتادان گمنام زنده نگاه داشته اند.

معجزات,به وقوع می پیوندد,کابوس اعتیاد

معجزات به وقوع می پیوندد

آن چه در این کتاب در مورد سال‌های پیش از ۱۹۵۳ آمده تنها به این منظور است که اطلاعاتی در باره برداشت های افواهی از مقوله مواد مخدر و اعتیاد به خواننده بدهد.

این اطلاعات یا عینا از اسناد دولتی نقل شده یا برگرفته از منابع مختلفی است که فهرست آنها در انتهای کتاب آمده است. این مطالب هیچ کدام نشان دهنده نظرNA نیست.

امیدواریم همه خوانندگان این کتاب احساس قدردانی ما را از پیشینیان مان در یابند و چون ما حق شناس استقامت شان باشند زیرا از برکت این استقامت است ، که ما توانستیم راهی برای زندگی آزاد از کابوس اعتیاد پیدا کنیم.

Visits: 793

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!