مسیر روحانی NA

مسیر روحانی NA,خشم و رنجش معتاد,تجربه های دردناک اعتیاد,توانایی و استعداد معتاد,مکان امن جلسه

من اعتقاد دارم که در مسیر روحانی NA بسیار مهم است که از برخی چیزهای مشخص دوری کنیم، بعضی از این ها عبارتند از: رنجش، خشم، قضاوت صریح و تهمت زدن، من نمی گویم شما نمی توانید با وجود داشتن اینها مدت زیادی پیش بروید و پاک بمانید، اما سرانجام حتما بهای آنرا خواهید پرداخت.

من به اندازه کافی پاک بوده ام که افراد زیادی را ببینم که وارد انجمن می شوند و این را هم ، نیز می دانم که در دیگر انجمن ها به رنجش قاتل بزرگ» می گویند.

آنها که نمی توانستند یا نمی خواهند در مقابل صفات مصیبت بار فوق خود را محافظت کنند ، در آخر تنها می مانند و از کسانی که جان آنها را نجات خواهند داد، دور خواهد ماند .

خشم و رنجش مانند عفونت هستند، اگر درمان نشده و فرو نشانده شوند ، ممکن است گسترش یافته و می توانند مسری شوند.

این تمایل در ما وجود دارد که احساسات شدید را با احساسات شدید پاسخ دهیم : «حال مردم را بگیر و ضربه بزن و همه اعمال زشت رایج دیگر».

وقتی کسی به شما بگوید برو گم شو، معمول ترین پاسخ این است که جوابی در همان مايه ها بدهیم، من عقیده دارم که بسیار مهم است که وقتی خشم و رنجش به سراغ شما می آیند یا اینکه افراد با شما بد رفتاری می کنند ، یا شما را طرد می کنند ، یا وقتی آنچه را که شما می خواهید ، از شما دریغ می کنند، به جای منازعه و درگیر شدن به طور جدی سعی کنیم با دوستان بهبودی مسائل را حل کنیم.

در مقدمه کتاب پایه ما گفته شده که ما از راه تجربه های دردناک آموخته ایم که تعارض های داخلی ، چطور انجمن مان را فلج می کند و ما را از خدماتی که لازمه رشد است ، باز می دارد.

ما هرگز از همه چیز و همه کس در جامعه خود ، راضی نخواهیم بود ، بنابراین بطور کلی ما نیاز داریم ، افراد را آنگونه که هستند بپذیریم ، اگر افرادی هستند که نمی توانند ادامه دهند، ایرادی ندارد. مسیر روحانی NA,خشم و رنجش معتاد,تجربه های دردناک اعتیاد,توانایی و استعداد معتاد,مکان امن جلسه

اگر افرادی نمی توانند به اندازه دیگران ، همکاری کنند، اشکالی ندارد، اگر افرادی خسیس یا کمی سرد، یا ناسپاس ، یا خودخواه هستند عیبی ندارد، همه ما در مسیر بهبودی هستیم یا حداقل بیشتر ما در این راه تلاش کرده ایم.

همه ی ما توانایی و استعداد یکسانی نداریم، بنابراین بگذارید به هم سخت گیر نباشيم و آینده را برای یکدیگر ملایم تر کنیم .

چیزی بدتر از این وجود ندارد که وارد جلسه ای شوید و ناراحتی یا تنش های حل نشده و اضطراب و اختلاف را حس کنید ، افرادی که از روبرو شدن با آنها هراس دارید ، یا آنهایی که با آنها گلاویز شده اید ، یا احساس می کنید تهدیدی برای شما هستند.

جلسه باید مکان امنی باشد، پناهگاهی دور از نا امنی های دنیای بیرون، انجمن هم باید جای امنی باشد. باید همیشه سعی کرد ، خشم و تنش را به جای این که در جلسات چرکین و نامطبوع شوند ، رفع کرد .

هر چیزی که جلوی تمایل فردی را که می خواهد وارد جلسات شود بگیرد، نمی تواند چیز خوبی باشد، من در حال حاضر رنجش دارم و به سهم خود متعهد می شوم که سال آینده به کسانی که از آنها رنجش دارم عشق دهم،این راه حل من است !

مسیر روحانی NA,خشم و رنجش معتاد,تجربه های دردناک اعتیاد,توانایی و استعداد معتاد,مکان امن جلسه

نویسنده : (Gretchen-C)

مسیر روحانی NA,خشم و رنجش معتاد,تجربه های دردناک اعتیاد,توانایی و استعداد معتاد,مکان امن جلسه

منبع : مجله ی الکترونیک NA TODAY

 

Visits: 34

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!