مراقب بهبودی خود باشید

مراقب بهبودی خود باشید,چنگال اعتیاد فعال,درد اعتیاد فعال,تلخ ترین روز اعتیاد

حدود 25 سال قبل وارد برنامه معتادان گمنام شدم ، در آن زمان تعداد کمی اعضای بهبود یافته ی بالاتر از دو سال پاکی ، در گروه خانگی من وجود داشتند ، اولین ارتباط خودم را با عضوی که  3 ماه پاکی داشت برقرار کردم.

با او در تماس بودم و مشورت می گرفتم ، کم کم دو سه نفر ، تازه وارد دیگر هم به جمع ما اضافه شد و همگی ما پایین تر از 6 ماه پاکی داشتیم ، یک روز یک عضو دیگر تازه وارد جدید ، به جمع ما پیوست و بعد از اتمام جلسه ، با هم در پارک نزدیک به جلسه جمع شدیم ، تا مثلا به بهبودی هم کمک کنیم و به تازه وارد سرویس دهیم ، از او پرسیدیم مواد مصرفی در خانه داری؟ او گفت بله مواد مصرفی اش را ، در قسمت انبار منزل گذاشته و بعد از قطع مصرف به سراغش نرفته است.

ما هم که اصلا تجربه ای از مسیر بهبودی نداشتیم و همگی ما از یکدیگر تجربه می گرفتیم و عضو قدیمی بین ما نبود ، به او گفتیم باید با او برویم و مواد را از او گرفته و دور بریزیم .

تلخ ترین روز زندگی من همان روز بود ، مقطع پاکی من در آن زمان 4 ماه بود ، ما 6 نفر بودیم که به خانه ی دوست تازه وارد رفتیم .

او مواد مصرفی اش را آورد و بدست من داد ، مواد را گرفتم و مقابل بینی ام قرار دادم تا بو کنم ، وقتی بو کردم مقدار زیادی مواد را ، با اولین بو کشیدن وارد بینی ام کردم و دادم به نفر بعد ، همین طور به ترتیب بو کشیدم تا دوباره رسید به تازه وارد ، او هم بو کشید و متاسفانه همه ما لغزش کرده بودیم .

این تجربه دردناک باعث شد تا من 2 سال در لغزش باقی بمانم و از برنامه دور شوم ، و بعد از بازگشت مجدد به برنامه ، این بار یک راهنما گرفتم که چهار سال پاکی داشت و تا مقطع 3 سال پاکی به توصیه راهنمایم ، با تازه واردین ، فقط در حد احوال پرسی ارتباط برقرار می کردم و رهجو نمی گرفتم.

بعد از گذشت 3 سال و مرور قدم ها ، راهنمایم اجازه داد تا رهجو بگیرم و قدم ها را با آنها مرور کنم و من هم شروع به سرویس دادن به تازه واردین کردم.

تازه واردین مهمترین اعضای جلسه هستند ، اما اگر شما خودتان هم یک تازه وارد هستید و به تازگی از چنگال اعتیاد فعال نجات پیدا کرده اید ، اجازه دهید تا اعضای قدیمی تر به تازه واردین برسند. مراقب بهبودی خود باشید,چنگال اعتیاد فعال,درد اعتیاد فعال,تلخ ترین روز اعتیاد

و شما که تازه وارد هستید ، برای اینکه بتوانید در مسیر بهبودی باقی بمانید ، نیاز به راهنمایی دارید که این مسیر را طی نموده و حداقل دو سه سالی در برنامه بوده است ، از تازه واردین دیگر راهکار نگیرید ، تازه واردین مراقب بهبودی خود باشید!

اکنون که 23 سال از پاکی من در برنامه می گذرد ، هنوز هم برخی از مواقع یاد روزی که لغزش کردم می افتم ، افسوس می خورم که دو سال از برنامه و از زندگی عقب افتادم ، بر خودم واجب دانستم ، تا این تجربه را با شما دوستان بهبودی در میان بگذارم ، تا تجربه مرا ، تجربه نکنید .

تازه واردین ، مانند یک خون تازه هستند که به رگهای NA تزریق می شوند و نگهداری و جذب آنها در معتادان گمنام ، وظیفه تک تک اعضای NA می باشد.

به امید روزی که هیچ معتادی از درد اعتیاد فعال نمیرد . مراقب بهبودی خود باشید,چنگال اعتیاد فعال,درد اعتیاد فعال,تلخ ترین روز اعتیاد

نویسنده : (مایک . ک)

مراقب بهبودی خود باشید,چنگال اعتیاد فعال,درد اعتیاد فعال,تلخ ترین روز اعتیاد

منبع : مجله اینترنتی صدای بهبودی

 

Visits: 35

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!