مراقبت از نام NA

مراقبت از نام NA, تاثیر مشارکت, لازمه بهبودی,جلسات امن NA, مواظبت از بهبودی,

سنت پنج و شش آنقدر به هم نزديك هستند كه سخت بتوان درباره يكى صحبت كرد بدون اينكه ديگرى مطرح شود. هدف ما رساندن پيام به معتاد در حال عذاب است. ما فقط مى توانيم اين كار را زمانى انجام دهيم كه خودمان بدانيم پيام مان چه چيز است و چه چيز نيست. سنت شش توسط يادآورى ما بر حفظ تمركز از هدف اصلى مان حمايت می ­كند. اگر ما به خود اجازه به عاريت دادن نام، منابع يا تاييد كردن ديگران را بدهيم، در اصل قدرت پيام خود را كم كرده ايم. اگر بر اين حقيقت واقف باشيم كه پيام ما چيزى است كه ما را به وجود مى آورد، آنگاه ديگر نيازى به وابستگى يا تاييد نداريم .

تاييد به معنى تصويب يك مسئله يا يك چيز و رضايت داشتن از آن است. تاييد مى تواند مستقيم باشد مانند: تبليغ يا اعلام رويداد ها و فعاليت هاى يك سازمان ديگر، يا تاييد غير مستقيم مانند اينكه تعدادى از اعضاء درباره يك سازمان يا تجربه خارج از انجمن مشاركت می­ كنند. مردم به اين باور مى رسند كه جلسات همان برنامه NA است، و در جلسات است كه مى توان بيش از همه جا گيج شد.

 ما هريك به روش خود پيام رسانى مى كنيم و هر يك حق داريم به روحانيت بدانگونه كه آن را درك می ­كنيم، دست يابيم. روش هاى متفاوتى وجود دارند كه ممكن است در داستان زندگى ما مطرح شوند، اما مشاركت درباره كارهايى كه ما خارج از NA انجام مى دهيم با ذكر جزييات ممكن است خيلى سريع به چيزى غير از پيام NA تبديل شود. ما بايد تاثير مشاركت خود را در نظر بگيريم، بخصوص اگر اعضاى گروه مورد مشتركى دارند. اگر تعداد زيادى از اعضاى يك گروه درباره يك سازمان خارجى مشخص يا يك مذهب خاص مشاركت كنند، ممكن است به نظر رسد كه دارند آن را تاييد می ­كنند يا داشتن تجربه در رابطه با آنها لازمه اى است جهت عضو آن گروه بودن يا بهبودى در NA.

سازمان ها و اماكنى كه در آن جلسه برگزار می ­كنيم ملزم به رعايت دوازده سنت نيستند، اما گروه هاى NA مى توانند از آنها بخواهند تا اصول ما را رعايت كنند. به همان گونه كه به اعضاى خود كمك مى كنيم تا درك بهترى از چرا و چگونگى رساندن پيام شفاف هنگام مشاركت خود پيدا كنند بدون اينكه باعث خجالت يا زور گفتن به ايشان شويم، به همان گونه براى افراد و سازمان هاى خارج از NA مؤدبانه و به وضوح اصول خود را توضيح مى دهيم و بيان می ­كنيم چرا براى ما مهم است تا اين اصول رعايت شوند .

گروه ها اغلب لازم است تا مشخص كنند كه به مكان برگزارى جلسه وابستگى ندارند. به عنوان مثال اگر اعضاى گروه در آن مكان كار می ­كنند ممكن است حد و مرز بين NA و آن سازمان مبهم و نا مشخص گردد.

 ما ورود غير معتادان شامل مقامات دولت را به جلسات باز خوش آمد مى گوييم. اگر چه در صورتى كه آنها به طور منظم در جلسات ما شركت می ­كنند، ممكن است لازم باشد تا با ايشان صحبتى در مورد نياز معتادان به داشتن جلسه اى امن و فارغ از نفوذ خارجى يا تحت نظر بودن داشته باشيم.

واضح است كه اگر يك مركز يا سازمان تبليغ كند كه خدمات NA را مى دهد، از نام ما سوءاستفاده كرده است. از طرف ديگر اگر اطلاعات برگزارى يك جلسه NA در بولتن، آگهى يا نماد سازمان ديگرى درج گردد، ممكن است خيلى ساده دسترسى معتادان به ما را آسان و راحت سازد. گفتگوى متفكرانه در گروه می ­تواند به ما كمك كند تا تصميم بگيريم به چه روش هايى مى ­توانيم ارتباطى مؤثر و مناسب داشته باشيم. ما ممكن است خيلى ساده از آن سازمان بخواهيم به نحوى اطلاعات مربوط به جلسه NA را در برنامه هاى خود ذكر كند كه مشخص باشد ما به آنها وابسته نيستيم. تدبير و مراقبت به ما كمك مى كند از نام NA مواظبت كنيم و در همان حال رابطه همكارى با ديگران كه جهت بقاى ما بسيار مهم است را حفظ كنيم.

به عنوان عضو يك گروه به عهده ما است تا توجه كنيم كه كى گروه دارد منحرف مى شود. اگر صبر كنيم تا انحراف باعث ايجاد مشكل شود، آنگاه سنت ها را به عنوان چيزى كه بر سر آن جنگ و جدل كنيم تجربه خواهيم كرد به جاى اينكه آنها را به عنوان اصولى بشناسيم كه به ما كمك مى كنند تا با حفظ اتحاد پيام برسانيم و بهبود يابيم .

كتاب روح سنت ها: سنت ششم 

مراقبت از نام NA, تاثیر مشارکت, لازمه بهبودی,جلسات امن NA, مواظبت از بهبودی,

وبسایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: https://na-iran.org

نرم افزار آدرس جلسات: https://meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام: https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت نام در تالار گفتگو: https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه تلفن خطوط نواحی: https://phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات: https://na-iran.org/?p=354277

مراقبت از نام NA, تاثیر مشارکت, لازمه بهبودی,جلسات امن NA, مواظبت از بهبودی,

مراقبت از نام NA, تاثیر مشارکت, لازمه بهبودی,جلسات امن NA, مواظبت از بهبودی,

Visits: 35

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!