متكی به خود بودن در NA

متکی به خود بودن در NA, کمیته خدماتی NA, فضاى امن بهبودى,خوداتکایی NA,نشریات و پانل ها

“متكی به خود بودن در NA ،پول بى اهميت نيست.”

متکی به خود بودن در NA کمیته خدماتی NA فضاى امن بهبودى خوداتکایی NA نشریات و پانل ها

داستانى در رابطه با روز هاى اوليه معتادان گمنام هست كه مى گويد: روزى يكى از اعضاى اوليه در سطل آشغالى كه بيرون دفتر خدمات جهانى بود جستجو مى كرد. وقتى از او پرسيدند كه چه كار مى كند. او گفت: كه دارد دنبال شيشه خالى نوشابه مى گردد تا با بر گرداندن آنها بتواند گروى شان را از مغازه پس بگيرد و به اندازه كافى پول داشته باشد تا براى پاسخ به نامه عضوى در آلاسكا تمبر پستى خريدارى كند. به طور حتم همه كميته هاى خدماتي NA با اين واقعيت رو به رو شده اند كه: تلاش هاى فردى تك تك اعضاء اهميتى فراوان دارد، اما تمايل به تنهايى قادر نيست كه نامه اى را از كاليفرنيا به آلاسكا، از بروكسل به سنت پترزبورگ يا از تهران به دوبى برساند.

اين داستان ٢ نوع از اعانه هاى كه در سنت هفتم از آن صحبت مى شود را به تصوير مى كشد . از يك طرف ما وقت و انرژى خود را اعانه مى كنيم، مانند: حضور منظم در جلسات، شركت فعالانه در خدمات و مشاركت با تازه واردان در هر زمان ممكن. اميد ها و انگيزه هاى ما مهم هستند. اما مهم تر عمل كرد ما است. ما در راهنماى ديگران شدن و خدمات فعال مى شويم. از خود بدون انتظار هيچ برگشتى، ايثار مى كنيم . از طريق حمايت معتادان گمنام، شكر گزارى خود را عملاً ثابت مى كنيم تا به اين باور خود كه “ما با بخشش آن چه كه داريم، مى توانيم آن را براى خود حفظ كنيم ” معناى عميق ترى ببخشيم .

متکی به خود بودن در NA کمیته خدماتی NA فضاى امن بهبودى خوداتکایی NA نشریات و پانل ها

“اميد ها و انگيزه هاى ما مهم هستند، اما مهم تر عملكرد ما است”

از طرف ديگر ما از پول خود اعانه مى كنيم تا به پرداخت هزينه خدماتى كه براى زنده نگه داشتن و رشد NA لازم است، كمك كرده باشيم. هر دو اين اعانه ها مهم هستند. در واقع، اكثر اعضاء وقت، انرژى و پول اعانه مى كنند. اما در اين جزوه، اولويت و تمركز ما بر روى كمك هاى مالى داوطلبانه است. گروه هاى ما در هر جلسه خود سبد، كلاه، سينى يا جعبه اى را به گردش در مى آورند تا اعضاء كمك هاى مالى خود را در آن بريزند. پولى كه ما در سبد مى اندازيم كمك مى كند تا گروه ها به كار خود ادامه دهند و فضاى امن بهبودى را براى آن تازه وارد متزلزلى كه بيرون درب جلسه مردد است كه آيا وارد جلسه بشود يا نه، فراهم كنند. پولى كه به دست ساختار خدماتى مى رسد صرف حمايت از خدمات مى شود تا معتادان ديگر در جامعه ما و در سراسر دنيا از اين كه اميد براى آنها وجود دارد، آگاه شوند همان گونه كه هزينه هاى شخصى ما مانند – كرايه خانه، غذا و غيره افزايش مى يابد. به مقدار پولى كه نياز است تا خدمات اساسى ما ادامه يابد نيز افزوده  مى شود. به خصوص كه NA در حال رشد است و ما به دنبال راه هاى بيشترى براى دسترسى به معتادان هستيم.

متکی به خود بودن در NA کمیته خدماتی NA فضاى امن بهبودى خوداتکایی NA نشریات و پانل ها

“برای پیش برد هدف اصلی ما …” مفهوم یازدهم

این جمله از کتاب پایه را که بارها شنیده ایم «در این جا تازه واردان از همه مهمترند، زیرا ما فقط با درمیان گذاشتن آن چه که داریم، می توانیم آن را حفظ کنیم» گروه های ما از راه های زیادی به اجرا می گذارند. برای مثال، بعد از جلسه تازه واردی می پرسد که آیا کتاب پایه را دارد. عکس العمل تازه وارد  این است که یا می پرسد قیمت آن چند است یا می گوید « احتمالاً هفته دیگر می تواند آن را بخرم » اعضای دیگر با لبخندی بر لب اطمینان حاصل می کنند که او همان روز با یک کتاب پایه به منزل برگردد. تازه وارد صحبتی در مورد بازپرداخت آن خواهد کرد و اعضاء به او می گویند «فقط باز هم به جلسات برگرد و روزی فرا خواهد رسید که تو هم برای تازه وارد دیگری ، یک کتاب بخری».

“در اینجا تازه واردان از همه مهمترند ، زیرا ما فقط با در میان گذاشتن آن چه که داریم ، می توانیم آن را حفظ کنیم”

تمرین خود اتکایی در NA به این معنی نیست که هر یک از ما فقط هزینه خود را بپردازیم. ما دین خود به NA را نه فقط با پرداخت هزینه های خود بلکه توسط گشایش راه برای تازه واردان جهت دست یابی به بهبودی ادا می کنیم. خیلی از ما در مشارکت اعضاء در جلسه شنیده ایم که «حتی اگر صد سال هم پاک بمانیم، نمی توانیم دین خود را به NA برای آزادیی که به دست آورده ایم ، ادا کنیم» در دوران مصرف خود فقط دریافت کننده بودیم که باعث ایجاد خلاء در ما بود. در NA یاد می گیریم که دهنده باشیم که باعث اغنایی ما است. در ابتدا اکثر ما احساس می کردیم که ملزم به ادای دین خود هستیم. اما با گذشت زمان دید وسیع تر ما در مورد اینکه NA چه میتواند باشد و چه کارهایی می تواند انجام دهد باعث انگیزه بیش تر ما برای اعانه و  کمک گردید.

اعضایی که قبل از ما به NA آمده اند، اطمینان حاصل کردند تا ما قادر به پیداکردن راه انجمن باشیم. آن ها درب جلسات را باز نگه داشتند. پول در سبد انداختیم تا هزینه خطوط تلفن و پوستر ها پرداخت شود. و نشریات و پانل ها را وارد زندان ها کردند تا پیام NA به مشارکت گذاشته شود. حال ما مسئولیت و فرصت آن را داریم تا به معتادان دیگر شانس شنیدن پیام NA را بدهیم. اعانات مالی ما کمک می کند تا هزینه خدمات در سطوح مختلف پرداخت شود، مانند تلاش در سطح محلی برای رساندن پیام، حکایت از منطقه و خدمات به نواحی، خدمات جهانی که نه تنها به جوامع موجود، NA کمک میکند، بلکه تلاش دارد تا  NA در دسترس همه چوامع قرار گیرد. در ضمن خدمات جهانی از طرف NA در کل توسط: فعالیت در ترجمه، ارائه نشریات رایگان یا با سوبسید، و برگزاری کارگاه ها و توسعه انجمن پیام ما را در دسترس معتادان در حال عذاب قرار دهد.

متکی به خود بودن در NA کمیته خدماتی NA فضاى امن بهبودى خوداتکایی NA نشریات و پانل ها

“ما به کمک یک دیگر می توانیم بهبودی را در دسترس معتادی قرار دهیم که خواهان رهایی از کابوس اعنیاد است.”

را ه های مختلف اعانه

  • حضور فعال در جلسات و خوش آمد گفتن به تازه وارد.
  • تمیز کردن مکان چلسه، چیدن صندلی یا خالی کردن آشغال، وقتی که مکان جلسه را ترک می کنیم، باید مکان را به همان تمیزی یا تمیزتر از اول تحویل دهیم.
  • زمان و انرژی برای خدمت به گروه صرف کنیم. به خاطر داشته باشیم که هر واحد پولی استفاده می کنیم چه دلار، چه پوند، چه یورو یا….. احتمالاً دیگر ارزش قدیم خود را ندارند.
  • هر سال که پاکی خود را جشن می گیریم، در ازاء هر سال پاکی خود مبلغی یا نشریه به گروه خود اعانه کنیم یا مبلغی به ازاء هر سال پاکی به خدمات جهانی کمک کنیم، یا هر دو.
  • اعانه مستقیم به هریک از سطوح مختلف خدماتی.
  • اعانه دوره ای و اتوماتیک به خدمات جهانی NA از طریق سایت na.org
  • بعضی از اعضاء ترتیبی اتخاذ می کنند تا مبلغ مشخصی پول یا ملک در وصیت نامه خود به na اعانه کنند. یا برای گرامی داشت خاطره عضوی که فوت کرده است مبلغی اعانه می کنند.
  • خدمت کردن.
     
            گزارش گردهمایی سال 86 پیام بهبودی

 

متکی به خود بودن در NA کمیته خدماتی NA فضاى امن بهبودى خوداتکایی NA نشریات و پانل ها

وب‌ سایت رسمی انجمن معتادان گمنام : https://na-iran.org

نرم‌ افزار آدرس جلسات : Meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام ایران : https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت‌ نام در  تالار گفتگو : https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه  تلفن خدماتی نواحی : Phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات : https://na-iran.org/?p=354277

متکی به خود بودن در NA کمیته خدماتی NA فضاى امن بهبودى خوداتکایی NA نشریات و پانل ها

Visits: 58

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!