ما و تازه وارد,دردهای خماری,فکر قدیمی مصرف,واژه دردناک اعتیاد,اصول روحانی خدمت

ما و تازه وارد

ما و تازه وارد,دردهای خماری,فکر قدیمی مصرف,واژه دردناک اعتیاد,اصول روحانی خدمت

سلام خسته نباشی

سلام،به تو دوست هم درد من سلام،به تو دوست تازه وارد که هنوز درد های جسمی وحالات نامطبوع و کلافه کننده خماری با تن کوفته ات. به این سو و آن سو می کشی. برای همه ما، بی خوابی های شبانه تو کاملا قابل درک است؛ ولی بدان که بهترین لحضه برای خلوت کردن با خدا، همان ساعات نیمه شبی است که قادر نیستی حتی یک آن، مژه برهم بگذاری. فرصتی دست داده است تا با مهربان ترین مهربانان،گپی بزنی. راستی، آخرین باری که صادقانه باو به گفتگو نشستی کی بوده؟

ما به تو تبریک می گوییم با وجود بی خوابی های دیشب، امروز صبح زود به عنوان اولین نفر در پشت در جلسه “حرکت صبح” حاظر بودی و حتی سرکار هم می روی، خدا قوت به جلسه معتادان گمنام خوش آمدی.

 تو بیا و با ما حرف بزن. از قصه های غصه هایت بگو. راستی می دانی که چرا تو مهم ترین عضواین انجمن هستی؟

تو بیا که قدیمی ها به شنیدن تک تک واژه های دردناک تو نیاز دارند تا روز های آغازین خود را فراموش نکنند و دچار این توهم نشوند که”نکنه،بیرون خبری هست.”   

تو بیا و برای ما تکرارکن و فریاد بزن که”نه، بیرون هیچ خبری نیست.” دنیای مصرف به همان سیاهی وتاریکی است که بود، شاید هم سیاه و تروتاریک تر.

تو بیا واز اسامی عجیب وغریب مواد جدید بگوبادرد ها وآلامی تازه تروکشنده تر.

تو بیا وبگو مواد همچنان بیداد می کند وداس اعتیاد کماکان درو می کند. پدرومادرمی گیرد،همسرو فرزند می گیرد، شرف و آبرو را به تاراج می برد ومثل آب خوردن جان می گیرد، شرف و آبرو را به تاراج می برد و مثل آب خوردن، جان می گیرد.

تو بیا که آغوش گرم همه ما به روی تو باز است. راستی چقدر چهره ات خسته است.

تو بیا که سنت سوم این برنامه برای تو و در خدمت تو می باشد. ما و تازه وارد,دردهای خماری,فکر قدیمی مصرف,واژه دردناک اعتیاد,اصول روحانی خدمت

تو بیا که در این انجمن هیچ کس د رمورد صلاحیت و عدم صلاحیت تو برای بهبودی، تصمیم نمی گیرد. آمدن تو به جلسه، خود به قدر کافی نشانگر اشتیاقت به قطع مصرف است.

خوش آمدی. سعی ما براین است که بهترین کوشش خود را به کار بریم تا اطمینان حاصل کنیم هر معتادی که به جلسه می آید، دوباره بر خواهد گشت و به بهبودی در NA پشت نخواهد کرد.

تو بیا و نترس و دل و محکم دار. کمی صبر کن. معجزاتی را به چشم خود خواهی دید و داستان هایی را با گوش خو خواهی شنید که تو  را مات و مبهوت می کند. این جا، انجمن معتادان گمنام ایران است. ما درپی خدمت به تو می باشیم و عمیقا درباره تمام افراد بیمار که هر روز به برنامه وارد می شوند، فکر می کنیم. همراه با تلاش های آنان، جهت یافتن یک زندگی جدید، که براساس ایمان استوار است، خواهان آن هستیم که آن ها بتوانند حتی بیشتر از چیزهایی که ما به آن دست یافته ایم، از این برنامه و رهنمودهایش بهره گیرند.

تو بیا ما هم به لطف خداوند سعی می کنیم تمام نیروی خود را به کار گیریم که موثر بودن برنامه و اصول آن را با رفتار و شیوه عملکردمان به افرادی که تازه با برنامه آشنا شده اند به نمایش بگذاریم.

تو بیا، چون ما سعی در ابراز محبت غیر مشروط به تو را داریم. مسیر کلی خدمت در این انجمن از طریق اصول روحانی معین می گردد. NA هرگز کسی را که علاقه به قطع مصرف داشته باشد، از خود نمی راند. این جا خانه تو می باشد و هیچ شخصی نباید در خانه خود احساس غریبی کند. راستی می دانی که هیچ چیز ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر را ندارد؟

تو بیا و اصل روحانی تمایل را درخود زنده نگاه دار. ما هم یاد گرفته ایم که پذیرش و مهربانی سخاوتمندانه نسبت به تو، بسیار شفا بخش تر از به کار بردن قضاوت مجانی درخصوص توست. این جا هیچ شرط و شروطی وجود ندارد. “تنها لازمه عضویت، تمایل به قطع مصرف می باشد”.

تو بیا و از قضاوت ها نترس. ما خدا نیستیم و نمی توانیم پیش بینی کنیم که تو تا چه اندازه، برای شنیدن پیام، آمادگی داری. ما ترس و گیجی خودمان را در اولین حضور درجلسات به یاد داریم و می دانیم که تا چه حد نیازمند کمک و تشویق یکدیگر هستیم. ما و تازه وارد,دردهای خماری,فکر قدیمی مصرف,واژه دردناک اعتیاد,اصول روحانی خدمت

تو بیا، زیرا در جلسات روی همه باز است. این جا خوش آمد گویی برای تمام شرکت کنندگان یکسان است. ما عضو درجه دو ندارمی و هیچ طبقه بندی برای اعضاء قائل نیستیم. وجه مشترک ما در NA بیماری اعتیاد است و همگی ما اعضای NA و به طور مساوی در تیر رس خطر هستم.

تو بیا و به ما بپیوند؛ زیرا سهم همگی ما در استفاده از حق بهبودی مساوی است؛ ولی به خوبی می دانیم فقط آن هایی که تمایل به ترک دارند و طالب آن چه که ما داریم؛ هستند، در این راه با ما تا آخر همراه خواهند بود.

تو بیا و ببین که ای جا به ما امکان می دهد که زندگی را در غنی ترین فرم آن یعنی رشد روحانی و نزدیک شدن به خدا، تجربه کنیم. همه این موهبت ها قابل وصول است به شرط آن که من و تو تمایل داشته باشیم.

پایه و اساس بهبودی ما بر روی اصل تمایل استوار است. ما بدون تمایل محکومانی بیش نیستیم؛ اما در صورت داشتن تمایل معجزه ها به وقوع خواهد پیوست. با تعیین تمایل به عنوان تنها لازمه عضویت نتیجتاّ هیچ معتادی از معتاد دیگر برتر و بالاتر نیست. راستی می دانی که در این برنامه تمایل یک اصل روحانی است؟

دوست هم درد و تازه وارد انجمن: ما و تازه وارد,دردهای خماری,فکر قدیمی مصرف,واژه دردناک اعتیاد,اصول روحانی خدمت

ما همه از درد مشترکی رنج می بریم و به خوبی حال و روز تو را درک می کنیم و از سر و ته این داستان درد ناک به خوبی آگاهیم. در اوایل پاکی و در طول روز ممکن است لحظاتی برای ما پیش بیاید که خسته شویم و تحمل درد و بی حوصلگی و کلافگی را نداشته باشیم و به اصطلاح ببریم.

بیماری مان به ما حمله ور می شود و سعی دارد که ا را قانع کند که “دنیا ارزش این حرف ها و دردها را ندارد” نومیدی سراسر وجودمان را تسخیر می کند و فکر قدیمی “مصرف” لحظه ای ما را رها نمی کند. وسوسه همچون اهریمنی سمج، کار خود را انجام می دهد و به هرسو که می نگری یادی و خاطره ای از مصرف را در ما زنده می کند. تصور این که دچار بیماری هستیم که تا آخر عمر قادر به مصرف نیستیم، همچون شبحی و حشتناک در مقابل چشمان مان به رقص در می آید؛ ولی خبر خوب این که مطمئن باش این ایام به سرعت سپری خواهد شد و اتفاق مبارکی که برای دیگران افتاده است، برای ما هم پیش خواهد آمد. فقط باید بخواهیم و بیاییم تا بمانیم.

پیام بهبودی تابستان 1384

ما و تازه وارد,دردهای خماری,فکر قدیمی مصرف,واژه دردناک اعتیاد,اصول روحانی خدمت

Visits: 1903

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!