ما به اندازه اسرارمان بیمار هستیم,مواد مخدر معتاد,خواهان بهبودی NA

ما به اندازه اسرارمان بیمار هستیم,مواد مخدر معتاد,خواهان بهبودی NA


ما به اندازه اسرارمان بیمار هستیم

ما به اندازه اسرارمان بیمار هستیم,مواد مخدر معتاد,خواهان بهبودی NA

من یک معتاد در حال بهبودی با ۲۵ سال پاکی در انجمن معتادان گمنام هستم. من راهنما دارم و خودم راهنما هستم ، تقریبا هر روز به جلسه می روم ، قدم ها را بارها کار می کنم ، دعا و مراقبه می کنم و تقریبا در تمام سطوح خدمانی ، خدمت کرده ام.

پنل های (جلسات سؤال و جواب) بیمارستان ها و مؤسسات را برگزار کرده ام و جلسات NA را راه انداخته ام.

بهبودی برای من بسیار مهم است ، در عین حال من یک بیماری روحی به نام ناهنجاري دو قطبی دارم که گاهی اوقات کاملا مرا ناتوان می کند. مدت ها پیش از آنکه شروع به مصرف مواد کنم ، علائم این بیماری در من ظاهر شد و من شروع به مصرف کردم و چون تلاش می کردم از خودم فرار کنم و به مواد مخدر معتاد شدم، من نمی توانستم با این واقعیت که دارای یک بیماری روحی هستم – روبرو شوم.

البته مواد فقط آن را بدتر کرد و بستری شدن در مراکز بازپروری ، بخش تکراری زندگی من شد . بعد از شانزده سال اعتیاد فعال ، اقدام به یک خودکشی جدی کردم و از فردای آن روز در یک بیمارستان روانی پذیرفته شدم.

آن روز اولین روز پاکی من بود : ۲ می ۱۹۸۵ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۴). برای اولین بار در زندگی ام به کارکنان آنجا اعتراف کردم که با مواد مخدر مشکل دارم و پنج روز بعد به یک مرکز بهبودی وابسته به انجمن الکلی های گمنام منتقل شدم. ما به اندازه اسرارمان بیمار هستیم,مواد مخدر معتاد,خواهان بهبودی NA

اولین باری که از آنجا خارج شده ، مستقیما به یک جلسه NA رفتم و وقتی جلسه تمام شد، من کاملا شیفته آن شده بودم ، ولی کماکان مشکل داشتم. من هنوز از نظر روحیه ، بیمار بودم و در حال حاضر به بیماری من نیز، مانند اعتیاد غیرقابل درمان و پیشرونده است و میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی خیلی بالاست.

دارو درمانی کمک می کند تا علائم بیماری کاهش پیدا کند ولی طبق نقطه نظر متداول در مورد استفاده از دارو در بهبودی در جلساتی که من در آنها شرکت می کردم ، احساس کردم باید مصرف داروی خود را پنهان کنم. من به هیچ وجه در جلسه راجع به آن حرف نمی زدم. با علم به اینکه «ما به اندازه اسرار خود بیمار هستیم” ، احساس می کردم باید آن را به صورت یک راز نگه دارم .

در سال دوم پاکی ام ، آنقدر تضادهای درونی ام زياد شد که با موافقت روانکاوم ، مصرف دارو را به مدت هفت سال قطع کردم.

در طی آن دوران ، دو ازدواج ام را از بین بردم ، تجارت بزرگی را شروع کردم که به دنبال یک دوره سخت شیدایی ( دوره هایی از ناهنجاری دوقطبی که به افسردگی می انجامد) ، تقریبا آن را از دست دادم ( البته با اعلام ورشکستگی شخصی نجات پیدا کردم) ، از سه شغل اخراج شدم و به عده زیادی صدمه زدم.

همچنین دو دوره جدی افسردگی را تجربه کردم که یکی از آنها مرا به بستری شدن طولانی مدت و تحت نظر در بیمارستان روانی کشاند. با این حال هنوز احساس می کردم نمی توانم به سایر اعضای NA چیزی بگویم. به شدت احساس تنهایی می کردم .

ما به اندازه اسرارمان بیمار هستیم,مواد مخدر معتاد,خواهان بهبودی NA
با بازگشت به دارو درمانی و بهتر شدم ، ولی درمان نشدم. از آن زمان به بعد، من هنوز فراز و نشیب هایی را تجربه می کنم که می توانند بسیار سخت باشند.

در پیست وسومین سال پاکی ، دوران سختی را گذراندم و وارد یک دوره دیگر شیدایی شدم که بدترین افسردگی زندگی ام را در پی داشت. در طی سه ماه، چهار بار بستری شدم و سه بار اقدام به خودکشی کردم که یکی از آنها تقریبا موفقیت آمیز بود.

اگر چه سایر معتادان می دانستند من کجا هستم و هیچکس تماس نگرفت یا به دیدنم نیامد و راهنمایم گفت که نمی تواند به من کمک کند چون هیچ چیز در مورد بیماری های روحی نمی داند. آن زمان ، یکی از دردآورترین دوره های زندگی ام بود. احساس می کردم کاملا توسط NA در منطقه خودم طرد شده ام ولی نیروی برترم همراه من بود.

بالاخره به نحوی با سخنی به جلسه برگشتم و توسط عده زیادی از اعضای NA مورد بی اعتنایی قرار گرفتم من با چنگ و دندان راهم را به جلسه پیدا کردم .

این را می نویسم چون از اینکه با من به دلیل بیماری حاد روحی ، متفاوت رفتار می شود خسته شده ام این بیماری هم مثل سرطان ، مرض قند ، بیماری های قلبی و حتی هپاتیت C می ماند. سایر اعضای NA که بیماری روحی دارند در خفا با من حرف می زنند ، ولی به دلیل ترس از ردشدن و لکه ننگی که به آن چسبیده است به صورت آشکار مشارکت نمی کنند. در ضمن ، بیماری روحی مسری نیست من نمی دانم که آیا در آینده تغییری در انجمن NA در جایی که زندگی می کنم ، رخ می دهد یا خیر ولی امیدوارم سایر معنادانی که دچار بیماری روحی هستند بتوانند در زمان لزوم و وقتی که بهبودی شان تحت تأثیر قرار گرفته است ، به طور آشکار و بدون ترس صحبت کنند.

ما اعضای درجه دو نیستیم و مانند هرشخص دیگری که یک برنامه جدی را کار می کند ، خواهان بهبودی NA هستیم. همه ما معجزه هستیم و برای پاک ماندن به حمایت یکدیگر نیاز داریم .

یادداشت سردبیر ، لطفا برای کسب اطلاعات در مورد بیماری های روحی به نسخه تازه اصلاح شده (در دوران بیماری) و فهرستی از خواندنی های مربوطه مراجعه کنید .

ما به اندازه اسرارمان بیمار هستیم,مواد مخدر معتاد,خواهان بهبودی NA

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 139

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!