لغزش در کمین است

لغزش در کمین است., هدیه پاکی, اعتیاد به الکل, دوری از جلسات, پشیمانی از لغزش,

به یاد دارم وقتی پاک شده بودم اعضا عادت داشتند بگویند ما به جلسه می‌آییم تا بفهمیم چه اتفاقی برای کسانی که به جلسه نمی آیند می افتد. حالا همه ما خوب می دانیم که چه اتفاقی برای کسانی که به جلسات نمی آیند می افتد. ما درباره آنها در روزنامه ها می خوانیم، آنها را در زندان ها می‌بینیم و درباره آنها از کسانی که لغزش کرده و دوباره برگشته اند می شنویم. در مراسم ختم بسیاری از آنها شرکت کرده ایم.

اخیرا دو تجربه احساسی داشته ام. زمانی که هجده ماه پاک بودم به ساراسوتا نقل مکان کردم. در آنجا تعداد کمی از اعضا با پاکی بین ۳ تا ۵ سال حضور داشتند. فکر می کردم آنها آموزگاران و راهنمایان دینی هستند. یک نفر آنجا بود که برای همه اعضایی که پاک شده بودند مانند پدر بود، علی رغم این که او در اواسط سی سالگی بود، در همان زمان ما فکر می کردیم او پیر است. او همسر یک معتاد در حال بهبودی دیگر بود و آنها دو پسر زیبا، سالم و شاد داشتند. او کسب و کار موفقی داشت و زندگیش خوب بود. پس از مدتی او و همسرش شروع به دور شدن از جلسات انجمن معتادان گمنام کردند.

چند ماه پیش در جلسه ای بودم که شنیدم کسی مرا صدا می زند، برگشتم دیدم صدا همان صدای اوست. او پیر تر و لاغر تر از آن چیزی بود که بیاد داشتم و نگاهش غمگین به نظر می رسید. او گفت که بعد از بیست سال پاکی شروع به سو استفاده از داروهای نسخه شده کرده و برای هشت سال درگیر بوده تا دوباره مسیرش را به سمت جلسات پیدا کند. او سلامتی، دندان ها و زندگی مشترکش را از بین برده بود. پسران زیبای او که دیگر بزرگ شده بودند و هیچ وقت از اعتیاد پدرشان خبر نداشتند حالا عصبانی و نا امید بودند. او گفت به مدت شش ماه تا وقتی که یک آشنا را در جلسات دیده بود به جلسه می آمده. او برگشته و پاک است ولی لغزش و خجالت، پشیمانی، احساس گناه و ترس مرتبط با لغزش تقریبا داشت او را می کشت.

 امروز صبح یک تماس تلفنی از یک خانم داشتم که قبلاً راهنمای او بودم. او و همسرش از این منطقه نقل مکان کرده و کم کم از جلسات فاصله گرفته بودند. بعد از اینکه نقل مکان کردند، من همه توجیه ها و دلایل آنها را برای اینکه به جلسات نروند را شنیدم. امروز صبح گفت که او در حال مصرف سنگین الکل است، دنیایش بسیار کوچک شده و احساس تنهایی می کند. من برای مدت ده سال راهنمای او بودم و او یکی از بهترین دوستانم بود. او خدمات زیادی به این منطقه ارائه کرده بود و راهنمای خانم های بسیاری بود که امروز پاکی زیادی دارند. او مصرف الکل را بعد از بیست سال پاکی و با خجالت شروع کرده بود.

 من می مانم چون می دانم این لعنتی (اعتیاد) مردم را می کشد، من می مانم چون شکر گزار این هدیه هستم و می توانم به این برنامه برای مابقی عمرم خدمت کنم ولی هیچ وقت نمی توانم چیزی که به من داده را جبران نمایم. من می مانم چون انجمن معتادان گمنام طریق زندگی من شده است. من می‌مانم چون احترام درست و واقع بینانه‌ای برای دیگر معتادان قائل هستم و می‌دانم چه اتفاقی برای کسانی که در جلسات شرکت نمی کنند می افتد.

کریستین اف از فلوریدا NA Way  آوریل 2019

لغزش در کمین است., هدیه پاکی, اعتیاد به الکل, دوری از جلسات, پشیمانی از لغزش,

وبسایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: https://na-iran.org

نرم افزار آدرس جلسات: https://meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام: https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت نام در تالار گفتگو: https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه تلفن خطوط نواحی: https://phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات: https://na-iran.org/?p=354277

لغزش در کمین است., هدیه پاکی, اعتیاد به الکل, دوری از جلسات, پشیمانی از لغزش,

لغزش در کمین است., هدیه پاکی, اعتیاد به الکل, دوری از جلسات, پشیمانی از لغزش,

Visits: 184

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!