لحظه ای سکوت

لحظه ای سکوت,اتاقک های انجمن,پیام های نجات NA,صورت معتادان,پیشی نیان NA

خیلی از ما ها باور داریم که دعا های دوستداران مان از جمله خانواده ، آشنایان و دوستان بوده است که در نهایت روح شکست خورده ی ما را به اتاقک های انجمن کشانده است. خیلی هایمان به یاد نداریم که چگونه به اینجا آمدیم تا پیام های نجات دهنده ی زندگی را بشنویم.

در مورد خودم بخواهم بگویم، متأسفانه زمانی که من آمدم شخص دیگری وجود نداشت که برای من دعا کند. هیچ دوستی به جز آشنایی هائی که در خیابان موقع مصرف مواد به وجود می آمدند، نداشتم.

بیش ده سال است که نه خانواده ام را دیده ام نه با آنها صحبت کرده ام. زندگی آنها ادامه پیدا کرده بود و تنها چیزی که موقع به یاد آوردن من آرزو می کردند، آرزوی شنیدن خبر مرگ من بود.

معتادها مرا به این جا آوردند. زندگی من در لحظه ی آخر جلسه نجات یافت، آنجایی که اعضای انجمن، دستان هم را در هم قفل کردند و انرژی های متنوع آنها در فضا پخش شد.

آن لحظه برای من از اهمیت به خصوصی برخوردار است. صورتم را با دست هایم پوشاندم و کوچه ها و سطل زباله هایی را که بخش عمده ی زندگی ام را ( حدود 23 سال ) آنجا سپری کردم را به یاد آوردم. صورت معتادان بی چهره را به یاد آوردم.

امروز من احساس تعجب می کنم از اینکه اعضای انجمن، مسئله به این مهمی را نادیده می گیرند یا بهش کم توجهی می کنند؛ آنقدر برای شان عادی است که بلند می شوند ، دعای آرامش را با عجله می خوانند و به سرعت خارج می شوند.

تمام این ها را در 3 ثانیه ، آن هم بدون اینکه سکوت کنند انجام می دهند . پس قدر دانی از دعا هایی که پیشی نیان NA برای ما کرده اند چه می شود؟ دلسوزی برای کسانی که هنوز در تاریکی به سر می برند کجاست؟

من به شخصه به حداقل 15 ثانیه سکوت واقعی نیاز دارم. حس افتخار من شکوفا می شود وقتی این پیام ها را به معتادان سراسر دنیا می رسانم. همان چند لحظه سکوت، زندگی ها نجات داده است ؛ همان طور که زندگی مرا نجات داده است…. (دِبرا معتاد از کالیفرنیا)

لحظه ای سکوت,اتاقک های انجمن,پیام های نجات NA,صورت معتادان,پیشی نیان NA

منبع : مجله راه NA نشر اکتبر 2019

Visits: 469

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!