قدردان هدیه فروتنی

قدردان هدیه فروتنی,معتاد گستاخ,خط بین لغزش و بهبودی,درد عاطفی معتاد,زیربنای اعتیاد

سال 2016 برای من سال فراگیری بود، من سه سال و نیم پاکی دارم و هنوز هم در بهبودی تازه کار هستم، فهمیده ام که چیز زیادی نمی دانم، اما به شما خواهم گفت که در سال 2016 چه چیزهایی آموختم.

12 قدم و همچنین 12 سنت را کار کردم و تصور کردم که بهبود پیدا کرده ام، می توان گفت به یک انسان متظاهر تبدیل شده بودم که خصوصیتی جالب و مثبت محسوب نمی شود.

سال 2016 این معتاد گستاخ و خودبین تا حد زیادی فروتنی آموخت، در طول سال دوم و سوم دچار از خود خشنودی شدم و شروع به کارکرد دور دوم قدمها کردم ، اما بسیار آهسته و نه مانند دور اول که تصور میکردم زندگی ام به سرعت کارکرد قدمها بستگی دارد.

دوباره به قدم چهارم رسیدم و زندگی واقعی شروع به خودنمایی کرد،  مجبور به جابجایی گشتم، زندگی ام به کلی از این رو به آن رو شد، قلبم شکست و نواقص شخصیتی و بیماری ام همراه با حس انتقام جویی بیدار شدند، رفتار هایم دقیقاً همانند رفتارهایی شد که درگذشته و در دوران اعتیاد فعال انجام می دادم.

در بهبودی ام دچار از خود خشنودی شده بودم و خودم هم قادر به درک آن نبودم، احساس بهبودی ام را بر اثر ظاهر سازی بی معنایم، مسلمّ فرض کرده بودم و آن را به دست فراموشی سپرده بودم و در نتیجه تمام اقرار هایم همراه با اصول روحانی ام از پنجره پر کشیدند و رفتند و این زمانی بود که بیماریم و خداوند مرا فروتن نمودند.

متوجه شدم دردی را که دارم متحمل می شوم ، از تکرار رفتارهای بیمارگونه ام و همچنین از روحانی زندگی نکردن ناشی شده است و اینکه روی خط بین لغزش و بهبودی دارم قدم بر می دارم. قدردان هدیه فروتنی,معتاد گستاخ,خط بین لغزش و بهبودی,درد عاطفی معتاد,زیربنای اعتیاد

رفتارهایی دیوانه وار، ظالمانه و همراه با نا صادقی از خود بروز می دادم، به دیگران آسیب می زدم و در نتیجه منزوی، افسرده و وسواسی شده بودم، من دیگر شباهتی با زنی که روزانه با صداقت زندگی می کرد نداشتم و از درد عاطفی شدیدی رنج میبردم.

سپاسگزارم که ستون فقرات بهبودیم که همان رابطه ی من با راهنمایم بود بر این جریانات غالب شد و توانستم که به طرز بی رحمانه ای صادقانه رفتارهایم را با او در میان بگذارم.

بسیار خوشحالم که به راهنمایم اعتماد دارم و می دانم که مرا قضاوت نمی کند، او از من خواست که یکبار دیگر و برای بار سوم به قدم یک برگردم و نوشتن قدم چهارم را متوقف کنم، چیزی که با آن درگیر بودم این واقعیت بود که من در انکار کامل در رابطه با نقشم در همه چیز به سر می بردم، من نیاز داشتم که بپذیرم، امیدوار شوم و مهمتر از همه تسلیم شوم، من فوراً به کارکرد قدمها بازگشتم.

قدردان هدیه فروتنی,معتاد گستاخ,خط بین لغزش و بهبودی,درد عاطفی معتاد,زیربنای اعتیاد
با هر قدمی که کار می کردم و نوشته هایی را که با راهنمایم در میان می گذاشتم، بیشتر و بیشتر در مورد خودم، رفتارهایم و کارهایی که دیگر دوست نداشتم ادامه دهم می آموختم.

رهایی از درد، نتیجه ی زودهنگام این اعمال بود، آزادی و قدرتی که در این فرآیند کسب کردم شگفت انگیز بود، آغاز به عمل همراه با صداقت موجب این شد که احساس کنم زنی هستم که می توانم دوباره به خود ببالم.

از طریق این تجربه آموختم که حتی در شدیدترین دردها من نباید بهبودیم را مسلّم فرض کنم و باید همچنان آموزش پذیر و فروتن باقی بمانم، خصوصیات زیربنایی اعتیاد مثل انکار، انزوا و به تعویق انداختن کارهایمان چیزهایی هستند که می توانند یک معتاد را از اتاقهای NA بیرون بکشند و به سوی لغزش ببرند، حتی یک معتاد متظاهر مثل من.

من در NA متفاوت تر و یا مهمتر از هیچ کس نیستم، ما همگی یکسان هستیم، من یاد گرفتم که اهمیتی ندارد که زندگی چقدر خوب یا چقدر مشکل باشد، من نمی توانم حتی یک روز بهبودی ام را تعطیل کنم.

این یک سطح لغزنده است، من به اصول پایه ای و بنیادی NA بازگشته ام، خدمت، شرکت در جلسات، تماس روزانه با راهنمایم، راهنمای زنان دیگر شدن و کارکرد مجدد قدمها با ظرافت و دقت؛ زیرا زندگی من به اینها بستگی دارد، روزانه من یک لیست سپاسگزاری تهیه می کنم، از خداوند می خواهم که توان اجرای اراده اش را به من بدهد و انگیزه های روزانه ام را یادداشت می کنم.

همچنین روز گذشته ام را بررسی می کنم و قدم 10 را دقیق انجام می دهم، آنچه از انجام تمام اینها عاید من شده است، احساس آرامش در قلبم، اعتماد و ایمان به نیروی برترم، پاکی روحم، روزهای پربار و مثمر ثمر، پذیرش و بخشش خودم و مهمتر از همه هدیه ی فروتنی بوده است.

من برای همیشه قدردان راهنمایم و برنامه انجمن معتادان گمنام هستم؛ زیرا این دو همراه با نیروی برترم، به این معتاد ، راه چگونه زیستن و همچنین بالیدن به خود به عنوان یک زن، در انتهای روز را نشان داده اند.

Korell. C

The San Fernando Valley Area Newsletter

قدردان هدیه فروتنی,معتاد گستاخ,خط بین لغزش و بهبودی,درد عاطفی معتاد,زیربنای اعتیاد

ترجمه از مجله پیام بهبودی 

 

Visits: 17

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!