شناخت بیماری اعتیاد

شناخت بیماری اعتیاد,تجربه بهبودی و اعتیاد,چرخه ی باطل لغزش,نیروی مخرب اعتیاد,درد اعتیاد

وقتی که تجربه بهبودی و اعتیاد دوستان را در مشارکت هایشان داخل جلسه می شنوم ، اشک در چشمانم حلقه می زند ، من چند سالی در لغزش بودم و سرگذشت بهبودی و اعتیاد خودم را برای شما دوستان بهبودی در مجله ضربان قلب NA می نویسم ، شاید پیام خوبی برای یکی از همدردانم باشد .

در سن 17 سالگی با مواد مخدر آشنا شدم ، به خاطر نقص لذت طلبی که در من فوران می کرد ، زیاد مصرف می کردم و زمانی به خودم آمدم که دیدم چندین نوع ماده مخدر را بصورت همزمان مصرف می کنم.

هیچ امیدی به قطع مصرف مواد نداشتم و فکر می کردم ، آنقدر مصرف خواهم کرد تا زمان مرگم فرا برسد ، زندگی برای من هیچ ارزشی نداشت و به جز ناامیدی و درد کشیدن کار دیگری نمی توانستم انجام بدهم ، تا اینکه به لطف خداوند ، پیام معتادان گمنام به من هم رسید و توانستم قطع مصرف را تجربه کنم.

پس از مدتی به دلیل رعایت نکردن اصول برنامه لغزش کردم و قطع مصرف و لغزش های من 5 سال طول کشید ، این چرخه ی باطل لغزش ، آنقدر ادامه داشت که ، رفتن به جلسه و لغزش کردن برای من به صورت امری عادی و یک نوع عادت درآمده بود.

همیشه سادگی برنامه و جوان بودنم مرا فریب می داد و به خودم می گفتم : من که سنی ندارم و قطع مصرف در برنامه هم راحت است ، همین بود که لغزش می کردم و مجددا برمی گشتم ، تا اینکه دو سال خودم را از رفتن به جلسات NA محروم کردم و جلسه نرفتم.

ذهن بیمار من می گفت: «کسی می تواند در NA ماندگار شود ، که زیاد مصرف کرده باشد و شروع کردم به مصرف بی رویه انواع موادمخدر ، و زندگی ام کاملا زیر رو شد ، در اوج ناامیدی به کمک راهنما و دوستان بهبودی ، مجددا به جلسات بازگشتم. شناخت بیماری اعتیاد,تجربه بهبودی و اعتیاد,چرخه ی باطل لغزش,نیروی مخرب اعتیاد,درد اعتیاد

دوستان بهبودی ، مانند همیشه ، با آغوشی باز از من استقبال کردند و به من امیدواری دادند، از خداوند مهربان کمک گرفتم و به طور مرتب و منظم در جلسات شرکت کردم و معجزاتی که مدت ها انتظارش را می کشیدم به وقوع پیوست و پس از سال ها برای اولین بار طعم زندگی با آرامش را در زندگی ، چشیدم و زندگی بدون آشفتگی و بدون مصرف مواد مخدر را آغاز کردم.

در ابتدای کار بر روی قدم های دوازده گانه فهمیدم که مشکل اصلی من بیماری اعتیاد و عدم شناخت بیماری اعتیاد است، همان نیروی مخربی که درون من است و تمام افکار و احساساتم مرا کنترل می کند.

کارکرد و استفاده من از قدم های دوازده گانه معتادان گمنام ،این فرصت را به من داد که با شخصیت واقعی خودم آشنا شدم، به من امید داد که می توانم در مسیر بهبودی باقی بمانم ، صادق بودن با خود را یاد گرفتم و یاد گرفتم که ، باید از خود محوری دوری کنم و حضور خداوند را در زندگیم پذیرا باشم.

در مسیر بهبودی یاد گرفتم که باید از مسایل و مشکلات زندگی فرار نکنم ، و با مشکلاتم روبرو شوم ، خودم را به خاطر اشتباهات گذشته سرزنش نکنم و از تجربیات گذشته در مسیر بهبودی ام استفاده کنم . شناخت بیماری اعتیاد,تجربه بهبودی و اعتیاد,چرخه ی باطل لغزش,نیروی مخرب اعتیاد,درد اعتیاد

امروز به لطف خداوند 3 سال و یازده ماه است که پاک هستم و در حال آماده شدن برای جشن تولد 4 سالگی ام هستم.

یک معجزه ی دیگر هم در دوران بهبودی برای من اتفاق افتاد و آن هم پاک شدن برادرم است ، که در حال حاضر 9 ماه است که پاک هست ، امروز در زندگی ام لحظات و احساسات خوبی را تجربه می کنم و از خداوند می خواهم که هیچ کسی در هیچ جایی از دنیا ، از درد اعتیاد نمیرد .

شناخت بیماری اعتیاد,تجربه بهبودی و اعتیاد,چرخه ی باطل لغزش,نیروی مخرب اعتیاد,درد اعتیاد

نویسنده : (Jorqe – Y)

شناخت بیماری اعتیاد,تجربه بهبودی و اعتیاد,چرخه ی باطل لغزش,نیروی مخرب اعتیاد,درد اعتیاد

منبع : مجله ی الکترونیکی ضربان قلب NA

 

 

Visits: 254

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!