سنت ششم,سنت شش,سنت 6,معتادان گمنام na

سنت ششم,سنت شش,سنت 6,معتادان گمنام na


 

سنت ششم

سنت ششم,سنت شش,سنت 6,معتادان گمنام na

يک گروه NA هرگز نبايست هيچ موسسه مرتبط، يا هر سازمان خارجی را تاييد و يا در آن‌ها سرمايه‌گذاری کند، يا نام NA را به آن‌ها عاريت دهد، مبادا مسائل مالی، ملکی و شهرت، ما را از هدف اصلی خود منحرف سازد.

سنت ششم,سنت شش,سنت 6,معتادان گمنام na

سنت ششم ، در مورد بعضى از چیزهایى صحبت می کند که ما بر اى حفظ و نگهدارى هدف اصلی مان باید آن را انجام دهیم. این سنت، پایه و اساس خط مشى عدم وابستگى است و در بقا و رشد معتادان گمنام اهمیت حیاتى دارد.

حال بگذارید مطالب این سنت را تجزیه و تحلیل کنیم.اولین کارى که گروه نمی بایست انجام دهد، تأیید است.مفهوم تأیید، تصدیق یا توصیه کردن یا صحه گذاشتن است. تأیید هم می تواند مستقیم باشد و هم می تواند به طور ضمنى و تلویحى انجام گیرد. تأیید مستقیم را همه روزه در تبلیغات تلویزیونى میتوانیم ببینیم، اما تأیید، تلویحى و ضمنى، نوعى است که به طور وضوح و مشخص مطرح نمی شود.

بسیارى از سازمان ها مایلند که از نام NA بهره‌برداری کنند.در صورتی که اجازه این کار به آن ها داده شود، مفهومش این است که آن ها را به طور تلویحى و ضمنى تأیید کرده ایم . این عمل تخلف از سنت ششم است .بیمارستان ها ، مراکز درمانى معتادان وزندان ها، بعضى از مؤسساتى هستند که ما به خاطر رسانیدن پیام NA مرتباً با آن ها سر و کار داریم  . با آن که این  موسسات خلوص نیٌت دارند و ما جلسات NA را درمحل آن ها برگزار می‌کنیم، لیکن نمی توانیم آن ها را تأیید، یا کمک مالى کنیم و یا اجازه دهیم که از نام NA جهت پیشرفت کارخود استفاده کنند، اما در هر صورت ما همیشه مایل و آماده‌ایم اصول NA را جهت استفاده معتادانى که هنوز در عذابند، بداخل این مؤسسات ببریم، تا بلکه معتادان، خود بتوانند انتخاب کنند.

کار دیگرى که ما هرگز نمی بایست انجام دهیم و از همه مسائل دیگر بدیهی تر است، سرمایه گذارى، در اختیار گذاشتن پول و کمک مالى است.

سومین مطلبى که این سنت، ما را از آن بر حذر می دارد، اجازه استفاده از نام NA جهت رسیدن به اهداف سازمان هاى دیگر است . براى مثال چندین بار برخى از سازمان ها سعى کرده اند که براى توجیه بودجه هاى درخواستی‌شان، معتادان گمنام را قسمتى از خدمات مورد عرضه خود جلوه دهند.

سنت ششم,سنت شش,سنت 6,معتادان گمنام na

در قسمت بعد، این سنت، براى ما روشن می کند که منظور از مؤسسه مرتبط هرجائى است که اعضای NA با آن مربوط باشند. این جا، ممکن است خانه نیمه راه، مرکز سم زدایى، مرکز مشاوره و یا کلوب معتادان باشد .مردم به سادگی ممکن است در تشخیص تفاوت بین NA و مؤسسات مرتبط دچار اشتباه شوند.  خانه هاى بهبودى که توسط اعضاى NA بنیان‌گزاری شده و یا اعضاى ما در آن کارمى کنند، باید تفاوت هایشان را با NA شفاف سازند. احتمالاً بیشترین سردرگمى وقتى وجود دارد که پاى کلوب معتادان در کار باشد  . تازه‌واردان و یا حتّى بعضى از اعضاى قدیمى، اکثراً کلوب معتادان و معتادان گمنام را یکى تصورمی کنند . ما باید دقت کنیم که مردم از تفاوت بین این موسسات و NA ، بدرستی آگاه شوند. منظور از سازمان خارجى، هر گونه آژانس، مؤسسه تجارتى، فرقه مذهبى، سازمان، جمعیت مشابه و خلاصه هر انجمن دیگرى است. تشخیص بیشتر این مؤسسات به جز انجمن ها ى مشابه، آسان است  . معتادان گمنام، یک انجمن کاملاً جداگانه و مجزا از هر انجمن و سازمان دیگرى است و متکّى به حقوق خود می باشد  . مشکل ما، اعتیاد است . انجمنهاى دوازده قدمى دیگر مخصوص مشکلات دیگرى هستند و رابطه ما با آن ها به شکل همکارى بدون وابستگى است. استفاده از نشریات، سخنران و پخش اخبار مربوط به هر انجمن دیگر در جلسات ما، تأیید تلویحی و ضمنی  مؤسسات غیر مرتبط است.

هشدار دیگرى که سنت ششم به ما می دهد، این است که « مبادا مسائل مالى، ملکى و شهرت، ما را از هدف اصلی مان منحرف سازد » اینگونه مشکلات، اکثراً تبدیل به وسوسه می شوند و ما را از هدف روحانی مان دور میکند .براى فرد، یک چنین سوء استفاده هایى حاصلى جز درد و رنج ندارد و براى گروه هم بلا و مصیبت به بار مى آورد. وقتى که ما به عنوان گروه، در هدف اصلى خود مردد باشیم، معتادانى که در غیر این صورت می توانند بهبود پیدا کنند، خواهند مرد.

 

(( کتاب پایه، سنت ششم ))

سنت ششم,سنت شش,سنت 6,معتادان گمنام na

سنت شش به ما می آموزد تا با خود صادق باشیم. سنت ششم شرح می‌دهد که چرا پیام NA باید شفاف باشد. اگر بخواهیم از انحراف دوری کنیم ، باید بدانیم که چه هدفی داریم. ما نمی‌شود که در مورد هدف خود تقریباً آگاه باشیم، بلکه باید کاملاً مطمئن باشیم.

ما یک پیام داریم و هدف‌مان رساندن آن پیام است. هر چیز دیگری، یک سردرگمی و انحراف است. سردرگمی تمرکز ما را از بین می برد و انحراف نیز باعث اتلاف انرژی مان می شود، که این دو مسئله ما را از آن چیزی که برایمان مهم است دور می‌کنند. اعتیاد بطور دردآوری ما را از امید و رویاهایمان دور می‌کند. سنت شش می گوید مسائلی که چه به عنوان گروه و چه به عنوان یک فرد باعث انحراف ما می شوند، اغلب در ابتدا به نظر می رسد که به نفع ما هستند، اما در طولانی مدت باعث سرخوردگی و شکست ما می‌شوند. حتی اگر از همان ابتدا مراقبت پیام، استقلال و اصول خود نباشیم، به هر حال در نقطه ای در می‌یابیم که باید دوازده سنت را رعایت کنیم تا بتوانیم به حیات خود ادامه دهیم.

به‌ کارگیری سنت شش، نکات مشترک فراوانی با تمرین کردن قدم ده دارد. اگر از طریق ترازنامه گرفتن مداوم، مراقب اعمال و روابط خود باشیم آنگاه می توانیم گرایش خود را به خارج شدن از مسیر، قبل از اینکه اتفاق بیفتد را به راحتی تشخیص دهیم.  هر یک از انگیزه‌های مالی و ملکی و شهرت که این سنت می گوید ممکن است باعث انحراف ما گردند، خود به خود و از ابتدا مشکلی نیستند .اما زمانی تبدیل به مشکل خواهند شد و اشتیاق برای به دست آوردن آنها می تواند از کنترل ما خارج شود بخصوص زمانی که نواقص اخلاقی مانند عدم امنیت را تجربه می کنیم.

 سنت شش بطور طبیعی به سه قسمت تقسیم می شود: کارهایی که نباید انجام دهیم، چرا نباید این کارها را انجام دهیم، و چه اتفاقی می افتد اگر این کارها را دهیم. انجام هر یک از اعمالی که نسبت به آنها به ما هشدار داده شده است، خود یک نوع مصالحه است و توجیه هر یک از آنها سد راه ما خواهد بود و در نهایت نتیجه اش آن خواهد بود که دیدگاه صحیح خود را از دست بدهیم و از مسیر خارج شویم.

ما اصولاً توسط چیزهایی که بطور واضح به NA و هدف اصلی آن ربطی ندارند، گمراه نمی شویم.  اما در مورد مسائلی که در راستای هدف اصلی ما هستند، مرزبندی ما ممکن است خیلی شفاف نباشد. کلینیک‌های درمانی، سازمان ها، نهادها، کلیساها و برنامه‌های دیگری هستند که ممکن است بخواهند به معتادان جهت بهبودی کمک کنند.اما NA هیچیک از این سازمان ها نیست،  و همانند هیچیک از انجمن های دیگر نیز نمی باشد. ما از نشریات یا سخنرانان خارج از NA  استفاده نمی کنیم. ما باید بطور دائم بررسی کنیم که هیچ نوع وابستگی حتی در ظاهر با دیگران نداریم.

سنت ششم,سنت شش,سنت 6,معتادان گمنام na

خیلی از کارهایی که ما در NA  انجام می دهیم باعث نزدیکی و ارتباط ما با دنیای بیرون از انجمن می‌شوند. ما برای برگزاری جلسات خود مکان اجاره می کنیم در اماکن مختلف پیام رسانی می نماییم، اغلب ناگزیر به کمک کردن به نهادهای بزرگ و دولت هستیم تا درک کنند که معتادان گمنام چیست و باور کنند که معتادان بهبود پیدا می کنند. در خیلی از جاها جلسه داشتن برای معتادان غیرقانونی است. از همان ابتدای شکل گیری ما تا امروز، لازمه خدمت در جوامع نوپای NA  و به وجود آوردن امکان بهبودی برای معتادان این بوده است که اثبات کنیم معتادان بهبود می یابند. ما خود هر یک شاهدی بر این مدعا هستیم ما خود نشانگر کارآیی این برنامه و اثبات کننده ایمانمان به  NA  هستیم زمانی که بر اساس ایمان به برنامه عمل می کنیم و بر رعایت اصول مان پافشاری می کنیم “البته بدون پرخاشگری و ترس.

متمرکز ماندن بر روی هدف اصلی می تواند بسیار سخت باشد. ما می‌دانیم رساندن پیام چقدر مهم است، و ممکن است بسادگی احساس عدم لیاقت به ما دست بدهد. جهت به کارگیری سنت شش باید باور داشته باشیم که دارای خاصیت های لازم جهت پیشبرد هدف مان هستیم. بعضی مواقع لازمه آن خلاقیت‌ و بعضی مواقع صبر حوصله است. وقتی که حقیقتاً به قدرت پیام NA  پی می‌بریم و متوجه می شویم عملکرد ما در قدم دوازدهم تا چه حد مهم است، ممکن است کارها به نظرمان تا حدی فوری و اضطراری آیند که بخواهیم میانبر بزنیم، مصالحه کنیم یا توسط قول و وعده دیگران فریب بخوریم. ما اگر بر سر نام NA  قمار کنیم، ‌ بازنده بزرگی خواهیم بود. یک پیام ساده و شفاف که با صداقت و بدور از سردرگمی و بحث و جدل رسانده شود می تواند زندگی بسیاری از معتادان را نجات دهد.

سنت ششم,سنت شش,سنت 6,معتادان گمنام na

به عنوان یک عضو و به عنوان یک انجمن ما در دنیایی بزرگ حضور داریم. عضویت در NA  یک قرارداد انحصاری نیست. خیلی از ما در سازمان‌های دیگر فعال هستیم یا در اماکن دیگر به دنبال ارشاد روحانی هستیم، یا از ابزاری که در جاهای دیگر بغیر از NA  وجود دارد، استفاده می کنیم. مهم این است که ما این چیزها را خارج از جلسات بگذاریم، نه به این دلیل که کارآیی ندارند و کار نمی کنند بلکه به خاطر اینکه خیلی ساده آنها اصول NA نیستند. به عنوان عضو ما تجربه، نیرو و امید در بهبودی را به جلسات NA می آوریم و دیگر فعالیت‌ها و وابستگی های خود را گمنام نگه می‌داریم. به عنوان گروه یا در حین خدمت فعالیت های ما در پیام رسانی اغلب باعث تماس ما با دیگران خارج از NA می‌شود. سنت شش ما را راهنمایی می کند تا مراقب باشیم تا روابط ما با آنها بر پایه همکاری باشد و نه وابستگی.

 ما خواستار بهبودی در فضای توأم با اتحاد و گمنامی هستیم و می خواهیم این فرصت را در اختیار دیگران نیز قرار دهیم. به عنوان گروه یا در حین خدمت، ما مستقل از سازمان یا انجمنی که در کنار ما فعالیت می کند پیام خود را می رسانیم. توسط شفاف نگه داشتن پیام خود اطمینان حاصل می‌کنیم که هر یک از ما بهبود حاصل می کنیم و اجازه می‌دهیم تا NA کار خود را به بهترین شکل انجام دهد بدون اینکه منحرف شود.

صفحه شماره ۱۳۷   سنت ششم   کتاب اصول راهنما

(( کتاب اصول راهنما، سنت شش، صفحات137 و 158 ))

سنت ششم,سنت شش,سنت 6,معتادان گمنام na

 چگونگی عملکرد

سنت ششم

یک گروه معتادان گمنام هرگز نباید هیچ مؤ سسه ی مرتبط یا سازمان انتفاعی خارجی را مورد تأیید قرار بدهد ، در آنها سرمایه گذاری مالی کند و یا نام معتادان را بدان ها به رعایت بدهد زیرا ممکن است مشکلات پولی ، مالکیت و یا شهرت ، ما را از هدف اصلی خود منحرف سازد . “

با وجود آنکه تمام گروه های معتادان گمنام فقط یک هدف اصلی دارند اما راه های مختلفی برای به ثمر رساندن همین هدف واحد وجود دارد . گروه های ما معمولاًمتحمل زحمات زیادی برای رساندن پیام می شوند . ما هدف اصلی خود را در سطوح مجتلفی از جمله توسط اعضاء ، گروه ها یا هیئت های خدماتی مان دنبال می کنیم . بسیاری از اوقات در طی راه پیام رسانی ،گروه های ما با سازمانهای دیگر در منطقه ی خودشان تماس پیدا می کنند . برقراری یک رابطه عمومی خوب با دیگران می تواند باعث کمک به گروه های ما در انجام هدف اصلی شان بشود فولی باید توجه داشت که امکان دارد همکاری با سازمان های دیگر باعث نوعی درد سر شود و گروه های ما را از رساندن پیام منحرف نماید . سنت ششم اشتیاق ما را برای پیام رسانی تعدیل نمود و برای روابطی که ما در منطقه ی خودمان با دیگران برقرار می کنیم حد و مرزی قائل می شود . هدف اصلی ما هویت مان را به عنوان یک انجمن دقیقاًمشخص می نماید . ما تجمعی از معتادان گمنام را با یکدیگر در میان می گذاریم . هر گاه هویت جلسات معتادان گمنام  به نوع خیلی نزدیک ،به هویت سازمان دیگر گره زده ( نزدیک ) بشود هدف اصلی مان صراحت خود را از دست داده و غیر کشخص خواهد شد و در نتیجه از قدرتش کاسته خواهد شد .

سنت ششم در مورد سه چیز که امکان دارد عدم رعایت آنها باعث شود تا نتوان معتادان گمنام را بوضوح از سازمانها ی دیگر تشخیص داد ، به ما هشدار می دهد : تأیید ، سرمایه گذاری و به عتارت دادن نام مان . تأیید یعنی اطلاعیهی عمومی به منظور پشتیبانی از سازمان دیگر ف متعهد مخارج سارمان دیگری شدن به نوعی تأیید اهداف آن سازمان می باشد . دادن اجازه ی استفاده از ناممان تشکیلات مربوط دیگر یا سازمانهای غیر مربوط مثلاًاین که اجاره دهیم یک مرکز درمان معتادان خودش را مرکز درمانی گمنام بخواند یعنی دیگر حداکثر تأیید ممکن ف چرا که اجازه داده ایم به گونهی همیشگی هدف نهایی ما و آنها از نظر مردم یکی بشود .

با ایجاد این حد ومرز ، سنت ششم به گروه های ما کمک می کند که از اشکالاتی که معمولاً ما بین سازمانها بوجود می آید ، احتزاز کنیم . اگر ما سازمانی را تأیید کنیم و بعداًآن سازمان با اشکال مواجهه گردد ، شهرت و نام ما نیز هم زمان با آنها لکه دار خواهد شد . اگر ما برای یک سارمان غیر خودی تبلیغ کنیم که بعضی ها از آن بدشان بیاید ، امکان دارد باعث شود تا معتادانی که خواستار بهبودی هستند از آمدن به جلسات ما دلسرد شوند . اگر ما صدای مان را در پشتبانی از سارمان دیگری بلند کنیم ، افراد جامعه یا معتادی که هنوز در عذاب است و حتی افراد جلسات خودمان هم امکان دارد هدف آن سازمان را با هدف ما قاطی کنند . اگر به تأمین بودجه تشکیلات مرتبط یا سازمانهای خارجی بپردازیم پولی را که می توانست صرف انجام هدف اصلی خودمان بشود ، منحرف کرده ایم و اگر بعداًبه دلیلی این تأمین مالی را متوقف کنیم ،دردسرهای دیگری ایجاد خواهد شد . اگر به یک سازمان کمک مالی بکنیم یا اجازه بدهیم از اسم مان استفاده کند ،احتمال دارد سازمان مشابه دیگری دلخور شود و ما داخل یک درگیری بین آنها بشویم . سنت ششم به گروه های ما کمک می کند که با اجتناب از چنین مشکلاتی تمام انرژی خود را صرف رساندن یک پیام واضح جلسات معتادان گمنام  به معتادان طالب بهبودی بنمائیم .

ما باید در این دنیا زیست کنیم . این غیر ممکن است که بتوانیم خودمان را کاملاًکنر بکشیم و از هر تماسی با دستگاه های خارجی خود داری کنیم . این غیر ممکن است ،ولی حتی اگر هم ممکن بود باز فکر اشتباهی اود . همکاری و تعاون با دیگران برای معتادان گمنام باعث سلامتی است . تماس بین گروه های ما و جامعه باعث کمک به درک بهتر دیگران از جلسات معتادان گمنام می شود و باعث افزایش خوش بینی مردم نسبت به جلسات معتادان گمنام  خواهد شد . این امر باعث خواهد شد که پزشکان ، معامان ، پلیس ، دوستان و افراد خانواده ، به معتادانی که طالب بهبودی هستند جلسات معتادان گمنام  را توصیه کنند . این افراد به ما کمک خواهد کرد که پیام خود را به معتادانی که نمی توانند به جلسات عادی بیایند ف برسانیم . با اجازه داد به بقیه ،تا بدانند ما ، کی هستیم و چه چیزی را ارائه می کنیم ،احتمال اینکه معتادان طالب بهبودی ، پیام ما را بشنوند بیشتر می شود .

گروه های جلسات معتادان گمنام  معملاًروابط حسنه ای با مراکز درمانی اطراف خود دارند . این گروه ها به این تشگیلات درمانی اطلاع می دهند که درهای جلسات  جلسات معتادان گمنام  به روی معتادان انها باز است و هر وقت این معتادان به جلسات معتادان گمنام  بیایند ، به انها خوش آمد گفته می شود . با این حال همکاری با تأیید تفاوت دارد . وقتی که هدف اصلی یک گروه در نتیجه ی رابطه اش بایک مؤسسه درمانی یا سازمان دیگر صراحت خود را از دست بدهد ، این جا دیگر دقت آن است که گروه کنار بکشد و رابطه ی خود را تحت بررسی قرار بدهد ،برای مثال ،وقتی یک جلسه یا یک منطقه برنامه رقص و موسیقی برگزار می کند ،آیا باید بابت بلیط ورودی تخفیفی به بیماران این مؤسسات بدهد ؟ چرا نباید چنین تخفیفی را برای تمام تازه واردان قائل شد ؟ هر زمان که رابطه ی گروه های ما با سازمانهای مرتبط آنقدر نزدیک بشود که به نظر برسد ما با آن سازمانها مرتبط هستیم ،ما باید با طرح چنین سئوالات باعث تضمین آن خواهد شد که هم کاری ما با آژانس های خارجی به نوعی به تأیید جلسات معتادان گمنام  از آن مؤسسات تعبیر نشود .

هدف بسیاری از تشکیلات مرتبط و سارمانهای خارجی ،درک اعتیاد و کمک به درمان معتادان می باشد . هر کام از آنها نیز مثل جلسات معتادان گمنام یک هدف اصلی از پیش تدوین شده دارند که با خواندن نشریات و توجه به پیام شان می توان آن را مشخص نمود . با اینکه امکان دارد هدف آنها نیز شبیه هدف ما باشد ولی با هدف ما یکی نیست چون آن تشکیلات از ما جداست . ما از نشریات و سخن گویان  جلسات معتادان گمنام  در جلسات مان استفاده می کنیم چون در انجام هدف اصلی جلسات معتادان گمنام  به ما کمک می کنند . یک گروه جلسات معتادان گمنام  که از نشریات یا شخن گویان سارمان دیگری استفاده می کند ، در واقع هدف اصلی آنها را تأیید می کند ، نه هدف اصلی ما را.

با اینکه چند تایی از گروه های جلسات معتادان گمنام  جلسات شان را در ساختمان خودشان برگزار می کنند ولی می دانیم که اغلب جلسات چنین امکاناتی را ندارند . گروه هایی که محل جلسه شان را از سازمان دیگری اجاره می کنند باید توجه مخصوص داشته باشند که هرگز آن تشکیلاتی راکه از آنها سالن اجاره کردند تأیید نکرده ، در آنها سرمایه گذاری پولی ننمایتد و یا خو را به انها به عایت ندهند . برای مثال ، آیا گروه برای اینکه در این محل بخصوص جلسه برگزار کند پول بیشتری از محل های دیگر می پردازند ؟ آیا به این دلیل امکان دارد به نظر برسد که گروه ، مؤسسه ای را که در آن جلسه برگزار کرده ، تأیید می نماید ؟ آیا با برگزارکردن جلسه ی خود در این مکان ف آن گروه بهتر قادر است پیام جلسات معتادان گمنام  را برساند یا اینکه گروه با اجاره ای که می پردازد به نوعی در آن مؤسسه ی خارجی سرمایه گذاری کرده است ؟ وقتی ما انرژی و پول خود را به بردن پیام  جلسات معتادان گمنام  تخصیص می دهیم سعی می کنیم خود را از قید مسائلی که هدف اصلی سازمان دیگری را با هدف جلسات معتادان گمنام  مخلوط نموده و یا احتمالاًباعث مخلوط شدن خواهد شد دور نگاه داریم .

مسئله مهمی که باید بفهمیم آن است که به عنوان اعضاء گروه های جلسات معتادان گمنام  ، این ماهستیم که باید دوازده سنت مان را رعایت کنیم ، مؤسسه ای که ما در آنجا جلسه برگزار می کنیم چنین مسئولیتی ندارد . سازمانهای دیگر هم مسئول ( رعایت سنتهای ما ) نمی باشند . اگر چنین به نظر برسد که یک مؤسسه یا سازمان خارجی سنتهای ما را زیر پا گذارده ، ما مسئولیت داریم در مورد عمل آنها با ایشان صحبت کنیم . با اینکه نمی توانیم آنها را مجبور کنیم رفتارشان را عوض کنند ولی معمولاًیک برخورد منطقی و یک جلسه صحبت کلی که طی آن به حرفهای یکدیگر گوش کنیم . ما را به راه حلی مورد توافق خواهد رساند .

جلسه ی یک گروه باعث ایجاد محیطی می شود که در آن هر عضو می توتند بازیابی خود را با دیگری به مشارکت بگذارد . پیلمی که ما در جلسات خود می رسانیم یا به بهتر کردن کوشش های ما در انجام هدف اصلی کمک می کند و یا ما را از آن منحرف می سارد . هر یک از ما اگر این سئوال را از خود بکنیم نقش خود را رعایت قدم ششم بعهده گرفته ایم : برای آنکه حدود روابط جلسات معتادان گمنام  با سازمانهای دیگر مشخص و واضح بشود من چه کار می کنم ؟ بسیاری از ما به منظور بازیابی و رشد روحانی خود از منابع مختلفی استفاده می کنیم و تمام آنها مستقیماًبا آن هدف اصلی جلسات معتادان گمنام  رابطه ندارند . آیا وقتی در یک جلسه جلسات معتادان گمنام  از کمک ها ومنافعی که از یک مؤسسه مربوط ( در رابطه با درمان اعتیاد ) رسیده است نام می بریم ، آن مؤسسه را تأیید می کنیم ؟ آیا با این کار باعث می شویم که توجه ی اعضای دیگر جلسه ، از پیام بهبودی  جلسات معتادان گمنام  منحرف شود و به شخص تازه وارد تصویر اشتباهی از برنامه معتادان گمنام ارائه می دهیم ؟ هیچ کس نمی تواند این سئوالات را برای ما پاسخ دهد ، اما با پاسخ دادن خودمان به چنین سئوالاتی ف هر یک از ما می تواند به آزاد شدن گروه مان از مشکلاتی که قادرند ما را از هدف اصلی مان منحرف سارند کمک کند .

کار برد اصول روحانی

بنیان آزادی ما از بکار گرفتن اصول نتیجه می شود . وقتی ما اصول باز یابی را رعایت می کنیم ، در رابطه با دیگران و رساندن پیام ، آزادی را پیدا کرده و می دانیم که هدف خود را به مصالحه نگذارده ایم .

بعضی از اصولی که در رعایت سنت ششمبه ما کمک خواهند کرد عبارت است از : تواضع ، درستی ، ایمان ، هماهنگی و گمنامی . تواضع باعث می شود که نقش معتادان گمنام را در جامعه به یاد بیاوریم . ما برنامه ای داریم که به معتادان زیادی که طالب بهبودی بوده اند کمک کرده است . با این همه ، ما به عنوان اعضا هدف دیگری غیر از رساندن پیام جلسات معتادان گمنام نداریم و نمی خواهیم این طور هم وانمود کنیم که معتادان گمنام چیزی غیر از رهایی از اعتیاد فعال ارائه می دهد . گاهی از اوقات وسوسه می شویم و اسین فکر به ذهنمان می رسد که : اگر دیدگاه جلسات معتادان گمنام را گترش بدهیم یا خودمان را با دیگر موسسات مرتبط یا غیر خودی هماهنگ کنیم ، در این دنیا می توانیم کار ها و خدمات مفید دیگری نیز برای یکدیگر انجام دهیم ، این رویاهای بزرگ بینانه فقط باعث آن خواهد شد که ما از هدف اصل مان دور شویم . همان پیام به مهعتادی که هنوز در عذاب است ، برای ما کافی می باشد

حمل یک پیام در حال باز یابی در جلسات معتادان گمنام نشانه درستی وشخصیت می باشد . پیام ما در دوازده قدم ودوازده سنت خلاصه گویی شده وبه طور مشروح و گسترده تر در نشریاتمان ذکر گردیده است .

از آنجا که این پیام در ضمن هویت ما می باشد ما مراقبیم که با عقاید یا نشریات سازمان های دیگز اشتباه نشود . وقتی که ما تأیید خود را ، یا اسم خود را د عوض همکاری که دیگران با ما می کنند با ایشان تاخت نمی زنیم این خود نمودار ایمانمان می باشد . درست است که دوستان ما در جامعه می توانند بهما در رساندن پیام مان به معتادی که به ما نیاز دارد کمک کنند ، اما ایمان ما، در موثر بودن پیام مان و قدرت نیروی برتری است که ما را در بازیابی مان هدایت می کنند و به موسسات وابسته یا سازمان های انتفاعی غیر خودی که با ما در تماس نیست . اگر رابطه ی ما با یکسازمان دیگر به نحوی در سر راه ما و پیام بازیابی قرار گرفته و یا آن را به مخاطره می اندازد ، ما از چشم پوشی از آن رابطه باک داشته باشیم . توان ما از نیروی معتادان گمنام ناشی می شود زیرا این برنامه کار می کند .

سنت ششم اصل روحانی هماهنگی را پذیرفته و از آن پشتیبانی می کند . گروه های ما هر جا که امکانش پیدا شود با بقیه ی جامعه همکاری کرده و در این همکاری تا حد توان خود دریغ نمی ورزند .

 

تماسهای ما با دیگران خیلی بی رو در بایستی انجام می گیرد و ما از اول می گذاریم که آنها متوجه شوند که تا کجا برای همکاری با آنها می توانیم پیش برویم . احترام گذاردن به حدودی که سنت ششم برای روابط گروه مان با سازمانهای دیگر معین نموده ، باعث می شود که در   آن روابط هماهنگی بوجود بیایند . بعنوان یک انجمن ، هویت ما بر اساس گمنامی ،خدمت فارغ از خود و رساندن پیام توسط یک معتاد به معتاد دیگر می باشد . منظور از روابطی که ما با سازمانهای غیر خودی برقرار می کنیم بیشتر آن است که به نوعی انجام هدف اصلی مان کمک بشود . نه آنکه فقط ما را مشهور کند یا به احترام مان در جامعه افزوده شود . هر زمان که روحیه ی گمنامی را رعایت می کنیم متوجه می شویم که تمام کوشش های مان فقط روی رساندن پیام بهبو.دی به معتادی که هنوز رنج می برد ، متمرکز می گردد .

 

حد و مرزی که سنت ششم برای ما معین کرده ان قدر وسیع است که حتی با رعایت آن هنوز یرای رساندن پیام و کمک به دیگر معتادان از ازادی بسیار گسترده ای برخوردار می باشیم . هم زمان باید متوجه باشیم که به عنوان معتادان گمنام برای حد و مرزی بسیار واضحی تعیین شده است . وقتی که ما این حد و مرز خود را رعایت می کنیم ، روابط مان با مؤسسات خارجی بگونه ای انجام پذیر می شود که نه تنها باعث کمک به ما در رساندن پیام می گردند بلکه ما را از هدف اصلی مان منحرف نخواهد کرد .

 

از تجربه اعضا داخل تالار گفتگو در مورد سنت 6بازدید فرمائید.

 

سنت ششم,انجمن,معتادان,گمنام,NA, سنت ششم انجمن معتادان گمنام

سنت ششم,انجمن,معتادان,گمنام,NA, سنت ششم انجمن معتادان گمنام

Visits: 7852

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!