سالروز تاسیس معتادان گمنام,تاریخچه na جهان,مشکل اعتیاد

سالروز تاسیس معتادان گمنام,تاریخچه na جهان,مشکل اعتیاد


سالروز تاسیس معتادان گمنام

سالروز تاسیس معتادان گمنام,تاریخچه na جهان,مشکل اعتیاد

67 سال پیش،‌‌‏در زمانی که راهی بجز مرگ برای معتادان وجود نداشت،معجزه ای دراول جولای 1953 – 10 تیر1332 رقم خورد و انجمن NA متولد شد. تولد NA را به شما دوستان همدرد تبریک میگوئیم.

 

درباره انجمن

انجمن معتادان گمنام ، نهادی است مردمی، خود جوش و غیر انتفاعی که در سال ۱۹۵۳ میلادی مصادف با سال ۱۳۳۲ هجری شمسی توسط افرادی که خود زمانی در چنگال اعتیاد گرفتار بودند،با هدف کمک و نجات معتادان از اعتیاد بنیان گذاری شد. این انجمن در ۱۳۹ کشور جهان، از جمله کشورهای مسلمان فعال بوده و در هفته ۶۸۰۰۰جلسه با بیش از ۸۰ زبان مختلف برگزار می کند و بیش از ۲میلیون عضو در حال بهبودی دارد.

به دلیل رعایت  اصل گمنامی، هیچ مدرکی از حضور اعضا در انجمن  تهیه نمی شود و در نتیجه تهیه آمار دقیق اعضای در حال بهبودی میسر نیست ، در حال حاضر ، هر روزه جلسات متعددی در اکثر نقاط کشور برگزار می شود و تعداد قابل توجهی از معتادان توانسته اند ، با کمک اصول این انجمن از چنگال بیماری اعتیاد رها شوند . رشد این  جلسات و گروه ها ، تنها شاخص موفقیت در انجمن معتادان گمنام ایران است .

گروه های NA در سراسر جهان با حفظ اتحاد، همکاری و کمک به یکدیگر، سعی در رساندن پیام بهبودی به دیگر معتادان داشته باشند تا تداوم برنامه بهبودی معتادان گمنام به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت معنوی قرار گیرد.

تمرکز در معتادان گمنام بر روی مشکل اعتیاد است ، نه یک ماده مخدر خاص. عضویت در این انجمن کاملا رایگان بوده ، هیچ شرط و شروطی ندارد و هر معتادی ، بدون در نظر گرفتن نوع ماده مخدر مصرفی ، عقیده، وضع مالی ، سن ، نژاد و جنسیت می تواند به معتادان گمنام بپیوندد و عضو انجمن باشد .
هر فرد معتادی که تمایل به قطع مصرف داشته باشد می تواند در جلسات NA شرکت کند.

سالروز تاسیس معتادان گمنام,تاریخچه na جهان,مشکل اعتیاد

خدمات رایگان

ما راهی برای رهایی از مواد مخدر پیدا کرده ایم که آن را به رایگان در اختیار شما قرار می دهیم. معتادان گمنام از لحاظ مالی هیچ گونه کمکی اعم از وام ،وقف،هدیه و …را نمی پذیرد و هزینه هایش را از طریق کمک های داوطلبانه اعضای خود تامین می کند.

 

دسترسی آسان

به طور هفتگی حدود ۲۴۰۰۰ جلسه در سراسر ایران، در شهرهای بزرگ ، کوچک و حتی روستا ها برگزار می شود. با دانلود اپلیکیشن های موبایل به نزدیکترین جلسات دسترسی داشته باشید.

 

حمایت دائمی

معتادان گمنام هیچ عقیده ایی در مورد مسائل خارج از بهبودی اعضا نداشته ، وارد مسائل خانوادگی آنها نشده و تنها از طریق برگزاری جلسات گروهی یک حلقه حمایتی دائمی از معتادان در حال بهبودی به وجود می آورد.

سالروز تاسیس معتادان گمنام,تاریخچه na جهان,مشکل اعتیاد

گمنام

هیچگونه مدارک هویتی از اعضا جمع آوری نمی شود و انجمن معتقد به اصل گمنامی است و تهیه آمار دقیق از اعضای درحال بهبودی میسر نیست.

 

Visits: 2267

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!