رهجوشدن،انتخاب یک تصمیم

رهجوشدن،انتخاب یک تصمیم, در چلسات NA, نشریات انجمن, عشق در NA, برابری در NA,

اکثر اعضا بر این باورند که ما بهتر است راهنمای کسانی شویم که فقط در جلسات NA شرکت می‌کنند. بعضی دیگر از اعضا فکر می‌کنند که تمایل رهجو به پیگیری پیشنهادها و تمرینِ اصولِ برنامه‌ی NA مهمتر است تا اینکه او در چه انجمنی حضور پیدا می کند. اگر چه ما به عنوان راهنما باید در نظر بگیریم که قبول رهجو از انجمن های دیگر چه تاثیرات و تبعاتی برای ما خواهد داشت.

“من متاسفم که بسیاری از فرصت ها را به خاطرِ دیدِ شخصیِ غیر قابلِ نفوذِ خود که می گفتم: فقط NA از دست دادم. فرصت هایی که می توانستند برای افزودن ایده‌های جدید و دیدِ تازه به انجمن و راهِ زندگی مفید باشند. امروز اگر کسی بگوید که او چیزی را که NA دارد می‌خواهد، من دیگر قضاوت نمی کنم که او تا چه حد خواهان آن است.”

“من رهجویی داشتم که به دلایلی که برای خودش هم روشن نبود، احساس می‌کرد نیاز دارد به انجمن دیگری برود. من به یکباره احساسِ ترس، خشم و خود کم بینی به سراغم آمد. فکر می کردم که به عنوان راهنما کارِ اشتباهی کرده ام. اما بعد از نگاهی به خود، و بررسیِ احساساتم، تصمیم گرفتم به دوست داشتن و راهنما بودنِ او ادامه دهم. من به او گفتم که اگر می خواهد با نشریات انجمن دیگری کار کند نمی توانم به او کمک کنم، چون با نشریات آنها آشنا نیستم. اما او پس از دو ماه که بین دو انجمن در تردید بود در نهایت تصمیم گرفت که انجمن معتادان گمنام تمامِ احتیاجاتِ بهبودیِ او را بر آورده سازد. او به خاطر آزادی و عشقی که در انتخاب تصمیم‌اش داشت، بسیار سپاسگزار بود.”

“کسانی که من به عنوان رهجو پذیرفته ام همگی افراد بسیار خاصی هستند. هر کدام از آنها برداشت خاص خود را از بهبودی و حفظ آن دارند. اگر حتی قسمتی از آن حضور در جلساتِ سایرِ انجمن ها است، خُب این برای او کار می کند. البته حضور در انجمن های دیگر برای من کار نمی کند، اما این تجربه‌ی من است و تجربه‌ی من، تمام چیزی است که برای مشارکت دارم. ولی من به تصمیمات آنها احترام می گذارم و بهترین سعی خود را می کنم که قضاوت نکنم.”

 جنسیت

اگر چه همگی ما سعی می کنیم به یک هدف مشترک برسیم؛ اما بسیاری از اعضا باور دارند فرایند درونی دستیابی به این هدف برای مردها و زنها متفاوت است. آنها احساس می کنند که ممکن است درک و هم دلی متقابل بین اعضای با جنسیت متضاد، وجود نداشته باشد. بنابراین خیلی از اعضا شدیداً باور دارند که راهنما و رهجو باید از یک جنس باشند.

“من یک زن هستم و مردِ جوانی را برای مدتی طولانی به عنوان رهجو پذیرفتم و ما تا قدم ۳ با یکدیگر کار کردیم. به هر صورت زمانی که به قدم ۴ رسید تصمیم گرفت تا با یک راهنمای مرد کار کند. من باور ندارم که به سادگی بشود با یک راهنما یا رهجو از جنس متضاد، کاملاً هم دل شد. اگرچه زن و مرد باهم برابرند، اما مطمئناً مثل هم نیستند.”

من از راهنمایم کمک خواستم و او بعضی از قواعد در رابطه‌ی راهنما و رهجو را به من گفت که تا به امروز آنها را رعایت کرده‌ام. اول از همه رابطه‌ی راهنما و رهجو بر پایه ۱۲ قدم بهبودیِ NA است و نه راهی برای دوست یابی، یک حزب سیاسی و یا یک مرکز روانشناسی. دوم، رابطه‌ی راهنما و رهجو یک رابطه‌ی افلاطونی و مقدس است و لازمه‌ی بقای آن بدین شکل است که راهنما به طور فعال برنامه را کار کند که شامل تهیه‌ی ترازنامه‌ی منظم و مستمر از انگیزه هایش نیز می شود. در نهایت ضروری است که اجازه دهیم رهجو درکِ خود را به شکلی که برایش بهتر کار می کند پیدا کند. من از راهنمایم به خاطر توصیه اش متشکرم.

کتاب راهنما و رهجو 

رهجوشدن،انتخاب یک تصمیم, در چلسات NA, نشریات انجمن, عشق در NA, برابری در NA,

وبسایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: https://na-iran.org

نرم افزار آدرس جلسات: https://meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام: https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت نام در تالار گفتگو: https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه تلفن خطوط نواحی: https://phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات: https://na-iran.org/?p=354277

رهجوشدن،انتخاب یک تصمیم, در چلسات NA, نشریات انجمن, عشق در NA, برابری در NA,

رهجوشدن،انتخاب یک تصمیم, در چلسات NA, نشریات انجمن, عشق در NA, برابری در NA,

Visits: 12

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!