رهايى نو يافته 

رهايى نو يافته,برطرف شدن نقص,عمل از روی نقص,پاک و رها,اصل روحانی

وقتی که نقص های ما برطرف می شوند، ممکن است ما چیزی احساس نکنیم. ما حتی ممکن است متوجه تغییرات درونی خود نشویم، مگر اینکه دوباره درگیر رفتارهای قدیمی خود شویم و ببینیم که دیگر تکرار رفتارهای گذشته برای مان راحت نیست و کارآیی ندارد،  مضطرب و پریشان به راهنمای خود زنگ میزنیم و می گوئیم که باز هم از روی فلان نقصمان عمل کرده ایم یا اینکه نزدیک است از نقص قدیم خود استفاده کنیم و مدتی است که فکر استفاده از آن ما را به خود مشغول ساخته است. اینکه یاد بگیریم چگونه از وسوسه عمل از روی نقص هایمان جان سالم به در ببریم، خود یک رهایی نو یافته است. در اثر مرور زمان اشتیاق عمل برخلاف ارزش های مان کم رنگ شده و از بین می روند.

رهايى نو يافته,برطرف شدن نقص,عمل از روی نقص,پاک و رها,اصل روحانی

زمانی که به احساس عمیق شکرگزاری دست یافتیم، می­توانیم به عقب نگاه کنیم و ببینیم راهی را که طی کرده ایم و تا به اینجا رسیده ایم، نه کوتاه بوده و نه مستقیم. تصمیماتی که در دوران بهبودی به نظر بدترین می آمدند، بعدها باعث گشودن در به سوی عظیم ترین فرصتها شدند. ما خیلی ساده ممکن است از تصمیمات درست خود نیز بیشتر و سریعتر رشد کنیم و کاری که در برهه ای از بهبودی بسیار درست و صحیح بود، درحال حاضر و برای باقی زندگی کارآمد نباشد. البته حرکت به جلو می تواند سخت باشد. نعمات و هدایا بعضی اوقات در چنان بسته بندی عجیب و غریبی به ما اهدا می شوند که تشخیص آنها برای ما بسیار مشکل است. هیچ چیز نه مطلقاً خوب و نه مطلقاً بد است. ما نمی خواهیم وانمود کنیم که هیچ اشتباهی در بهبودی نداریم، اما بعضی مواقع این اشتباهات، ما را به مسیری رهنمون می سازند که حتی فکرش را هم نمی­کردیم.

رهايى نو يافته,برطرف شدن نقص,عمل از روی نقص,پاک و رها,اصل روحانی

زمان طولانی لزوما به معنی تجربه داشتن، نیست. بودن طولانی مدت در انجمن، به این معنی نیست که ما همه چیز را می­دانیم و جواب همه سؤالات را داریم. ما هیچگاه از این قدم های ساده که ما را پاک و رها نگه می­دارند، فارغ التحصیل نمی­شویم.

هیچ اصل روحانی غیر لازمی در NA وجود ندارد. اگرچه هریک از ما آنها را در زمان خاص و از طریق خاص خودمان می آموزیم. ما نمی­توانیم انتظار داشته باشیم که نیازهای مان بر طرف شوند، اگر که قدم ها را نصفه و نیمه کار کنیم، یا به سنت ها اهمیت ندهیم و یا ارزشهای مان را در زندگی نادیده بگیریم. اصول روحانی به زمان و شرایط وابسته نیستند.

بین احساس اینکه ما آن قدر بیمار هستیم که هیچ وقت بهتر نمی شویم با آگاهی از این مطلب که رشد و بهبودی ما هیچ نقطه پایانی ندارد، تفاوت بزرگی وجود دارد.

پیداکردن شناخت از خودمان تا آخر عمرمان ادامه دارد.

پذیرش اطلاعات جدید برای ما سخت است، بخصوص اگر به شکلی که انتظارش را نداریم، به ما ارائه شوند. اگر این اطلاعات به نظرمان عجیب باشد، یا پیام آور آن، کسی نباشد که ما معمولأ از او راهنمایی می خواهیم، ممکن است در کل این اطلاعات یا پیام را نادیده بگیریم.

رهايى نو يافته,برطرف شدن نقص,عمل از روی نقص,پاک و رها,اصل روحانی

دردهای فزاینده:

دیر یا زود، ما یک فرصت خوب یا یک فاجعه را تجربه می کنیم، که قبلاً درآن مورد چیزی در جلسات نشنیده بودیم. بعضی مواقع، اتفاقی مانند جدایی و طلاق، از دست دادن شغل، یا تغییراتی در خانواده ما، یک سری احساسات را در وجودمان جاری می ­سازد که دیگر متوقف نمی­شود.

در نهایت برای همه ما در بهبودی بحران احساسی پیش خواهد آمد. ما گیج می شویم که آیا بهبودی ادامه خواهد داشت، یا اینکه فقط استراحتی کوتاه مدت بوده و ما قرار است دوباره به دوران دیوانگی خود برگردیم. ما با اعتیاد خود کنار آمده ایم اما بعضی مشکلات عمیق و درونی ما هنوز با تمام قوا در وجودمان پابرجا هستند.

آخر خط های ما در بهبودی می­توانند ترسناک باشند، زمانی که درد می کشیم، دوره های تاریک و سختی را تجربه می کنیم. در خواست کمک می تواند برای مان سخت باشد و بیشتر روی تفاوت های مان تمرکز می­ کنیم. اما حتی در تاریک ترین و سخت ترین دوره ها، باز هم فرآیند بهبودی ادامه دارد، به قول بعضی از اعضاء NA: درست پنج دقیقه قبل از وقوع معجزه، کنار نکشید.

این مسئله هم فقط یک بار اتفاق نمی‌افتد، بلکه زندگی پر است از لحظه هایی که با تصمیم سخت روبرو می­ شویم می­ توانیم تصمیم بگیریم که رشد کنیم یا کنار بکشیم. خیلی از ما حتی وقتی که اوضاع خیلی ناگوار نیست، بلکه یکی، دو ناهمواری روحانی بر سر راه مان قرار می گیرد، کنار می کشیم. بعضی اوقات متاسفانه ما درست قبل از وقوع معجزه، راه مان را گم می­ کنیم. خودخواهی و خود محوری به سختی از بین می روند. اما ما می­توانیم با کمک کسانی که از این برهه به سلامت عبور کرده اند، از این دوران بگذریم و درمی ­یابیم که هدایای بزرگی در انتهای راه انتظارمان را می­کشند.

پاک ماندن هیچ ضمانتی نیست برای اینکه اتفاق بدی در زندگی مان نخواهد افتاد. اما اصول نهفته در قدم ها به ما می آموزد که زندگی کنیم تحت شرایط زندگی، و شهامت و نیرو و دانش لازم برای پاک ماندن علی رغم هر اتفاقی را به ما می دهد. مهم نیست که چه شرایطی را پشت سر گذاشته ایم، ما قادر خواهیم بود که زندگی همراه با نشاط و هدفمندی را تجربه کنیم. ایمان نیرویی است که باعث می شود ما به تلاش خود ادامه دهیم حتی اگر دلیلش برای ما روشن نباشد.

یکی از منافع کمک به دیگران این است که در می ­یابیم حتی دردناک ترین تجربیات ما می­تواند به دیگران کمک کند.

ما چنان سرسختانه به علائق و باورهای خود می­ چسبیم که کنترل کردن تمام مسائل زندگی را با مراقبت از بهبودی مان اشتباه می­ گیریم. رها کردن در شرایط مختلف بهبودی متفاوت است. ما دیگر می­ توانیم اجازه دهیم حق با دیگران باشد یا چیزی را رها کنیم بدون اینکه وقار و متانت طبع خود را از دست بدهیم. ما دیگر می ­توانیم نقش خود را در مسائل ببینیم بدون اینکه بخواهیم مثل همیشه به دنبال مقصر باشیم تا همه تقصیرات را به گردنش بیندازیم.

همانند خیلی دیگر از درس هایی که در بهبودی گرفته ایم، همیشه راهی برای یادگیری مسائلی که همراه با درد نیست، وجود دارد که البته اکثرا دیر به یادشان می افتیم.

همه چیز امکان دارد اما باید برای آن ریسک کنیم و ممکن است بعضی مواقع هم، شکست را تجربه نمائیم.

حتی زمانی که با سر زمین می­خوریم، باید دوباره بلند شویم و به جلو حرکت کنیم، این نیز قسمتی از سفر است. ترس ما از حقیقت کمتر و کمتر می شود. اما با ایستادن، راکد بودن و اینکه صبر کنیم تا بهبودی برای مان پیش بیاید به جایی نخواهیم رسید. ما باید یاد بگیریم، رشد کنیم، ببخشیم، خلق کنیم و باز هم در جلسات شرکت کنیم.

رهايى نو يافته,برطرف شدن نقص,عمل از روی نقص,پاک و رها,اصل روحانی

دورنمای امید

تمرین پذیرش، عشق و مهربانی به ما کمک می­کند تا خود را بی قید و شرط بپذیریم. هر قدر ایمان ما قوی تر شود به همان نسبت معنی عمل کردن از روی نیت خیر برای ما تغییر می­کند. ما دیگر از بیماری خود با شرایطی که در بهبودی داریم به عنوان یک بهانه جهت توجیه رفتار بد خود استفاده نمی کنیم. بهبودی ما دائم توسط چیزهای جدیدی که می­ آموزیم، غنی تر می شود. ما با خودمان با تمام چیزهایی که به دست می آوریم، از دست داده ایم، آموخته ایم و یا همانی که هستیم، آشتی می­کنیم.

پاک زیستن: صفحات 16- 4

رهايى نو يافته,برطرف شدن نقص,عمل از روی نقص,پاک و رها,اصل روحانی

Visits: 110

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!