رنجش ها قاتل بهبودی هستند

رنجش ها قاتل بهبودی هستند,رنجش معتاد,اضطراب و ترس معتاد,لیست رنجش های معتاد

هنگامی که من قدم چهارم خودم را کار می کردم، راهنمای مرا به سوی رنجش های قدیمی که ممکن بود داشته باشم، راهنمایی کرد. من ابتدا متوجه رنجش های بزرگ از خانواده، همکاران و دوستانم شدم، اما هر چه بیشتر در آن قدم فرو می رفتم، بیشتر درک می کردم که دامنه این رنجش ها به بسیاری از افراد در گذشته من و حتی افرادی که آنها را نمی شناسم یا به سختی می شناسم، کشیده می شود.

برای مثال ، فهمیدم که از افرادی که در برنامه از من پاکی بیشتری داشتند، رنجش دارم من از افرادی که از من باهوش تر بودند، پول بیشتری داشتند یا حتی خوش تیپ تر بودند، رنجش داشتم. من از زنان جذابی که به من توجه نکرده بودند، رنجش داشتم و ليست من ، همین طور ادامه می یافت .

با پذیرش آنها، من قادر شدم تا پایه و اساس رنجش هایم و نقش خود را در آنها را جستجو کنیم، بسیاری از رنجش هایم، مانند آنهایی که ذکر کردم، احمقانه بودند و ریشه در ترس ها و نبود خویشتن پذیری من داشتند.

برخی نیز عمیق تر بودند. من با این که بیش از بیست سال پیش از همسر سابقم جدا شده بودم، اما رنجش بزرگی از او را با خود حمل می کردم. اساس این رنجش بسیار پیچیده بود، واضح است که نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر، برای نابودی ازدواج ما کافی بود ، اما دو دلی و غر زدن ها و حسادت او نیز نقش مهمی در آن داشت.

ازدواج ما هرگز یک ازدواج سالم نبود، تصور کنید: ما اولین شبی که یکدیگر را دیدیم، روابط خصوصی برقرار کردیم. اما از این ازدواج فرزندی نیز بوجود آمد و در آن عشق واقعی هم بود و همین باعث شد که من از رفتن او بسیار آزرده شوم. احساس نا امنی و ناامیدی در مواجهه با تنهایی، مرا چنان افسرده کرد که می خواستم با مصرف زیاد خود را خاموش کنم و یا با نوشیدن زیاد همه چیز را فراموش کنم.

با کار کردن قدم چهار من فهمیدم که چگونه فرآیند پالایش،  واقعا کار می کند. کارهایی بود که همسر سابقم کرده بود و به من صدمه زده بود و من هنوز به خاطر آنها از دست او عصبانی بودم.

من هرگز بر رنجش هایم از او که همیشه مرا متهم به خیانت هایی می کرد ، که هرگز انجام نداده بودم و به خاطر مرد دیگری که با او ازدواج کرد و مرا ترک کرد، غلبه نکرده بودم.

با این حال دریافته ام که در مقابل این رنجش ها عاجز و ناتوانم ، گرچه عصبانیت من در آن زمان ممکن است قدری توجیه داشته باشد، اما تنها کاری که امروز می توانم انجام دهم، توجه به رفتار خود در زمان ازدواج است ، زیرا من قادر به تغییر گذشته یا نفش او نیستم.

پس کاری که توانستم انجام دهم، اعتراف به نقش خود در شکست ازدواج و زدودن رنجش ها با پذیرش است. با انجام این کار من متوجه شدم که بیشتر تزلزل و ترس او ریشه در رفتار های من داشت.رنجش ها قاتل بهبودی هستند,رنجش معتاد,اضطراب و ترس معتاد,لیست رنجش های معتاد

با رفتاری بر اساس اعتیاد فعال، من محیطی را ایجاد کرده بودم که هیچ زندگی زناشویی سالمی نمی توانست در آن رشد کند. هنگامی که به روشنی به نقش خود نگاه می کنم از این که همسر سابقم آن زمان طولانی مرا تحمل کرده بود، شگفت زده می شوم !

امروز من او را به هیچ عنوان یک بی گناه نمی دانم، اما به خاطر بدی هایی که فکر می کنم در حق من کرده، او را می بخشم. به تدریج من همین کار را برای تمام کسانی که در لیست رنجش های خود داشتم، انجام دادم و نتیجه آن شگفت آور بود. رنجش ها قاتل بهبودی هستند,رنجش معتاد,اضطراب و ترس معتاد,لیست رنجش های معتاد

بار سنگینی از روی شانه هایم برداشته شد و من قادر به رهایی از نفرتی شدم که برای سال های سال مرا آزار داده بود.

بعد از این که این لیست خسته کننده را تمام کردم، راهنمایم گفت: که حالا نیاز است تا خود را ببخشم. تا آن روز من خاطراتی داشتم که با یاد آوری آنها به شدت خود را سرزنش می کردم.

اگر چه آنها سی سال پیش یا حتی بیشتر اتفاق افتاده بود و افراد دیگری که درگیر آن بوده اند، قطعا تمام آن را فراموش کرده بودند، این اضطراب و ترس، بخش بزرگی از زندگی ام را در بر گرفته بود و من ساعت های بی شمار و انرژی فکری زیادی را صرف وقايع گذشته می کردم .

وقایعی که نمی توانستم آنها را تغییر دهم، امروز می توانم بگویم که برای بیشتر آن اتفاقات، من به توصیه راهنمایم عمل کرده و خود را بخشیده ام. زندگی امروز من هنوز فاصله زیادی با یک زندگی عالی دارد. اما قطعا پیشرفت هایی نیز کرده ام

رنجش ها قاتل بهبودی هستند,رنجش معتاد,اضطراب و ترس معتاد,لیست رنجش های معتاد
من برای دومین بار نوشتن ترازنامه قدم چهارمم را تمام کرده ام، تفاوت بین ترازنامه اول و دوم من بسیار چشمگیر است. در بار دوم، من به بخش های عمیق تری رسیدم و رنجش هایی را کشف کردم که در بار اول حتی متوجه آنها هم نشده بودم، با این حال لیست رنجش هایم بطور قابل توجهی از بار اول کوتاه تر بود. قدمها مرا قادر کرده تا به این باور برسم که سلامت عقل می تواند به من باز گردد. با کار کردن روی رنجش هایم من از بار گذشته رها شده ام، باری که همیشه بر روی دوشم بود، از تو سپاس گزارم، انجمن معتادان گمنام .

نویسنده: گمنام

منبع : سایت انجمن معتادان گمنام جنوب غربی آریزونا

 

وقتی رنجش ها را بررسی می کنیم ، شاید وسوسه شویم برخی از آنها را با خود نگاه داریم، به خصوص اگر به نظر ما ” موجه” باشند. اما آن چه که باید به خاطر بسپاریم این است که رنجش های “موجه” درست به اندازه رنجش های دیگر درد سر آفرین هستند.

رنجش ها قاتل بهبودی هستند,رنجش معتاد,اضطراب و ترس معتاد,لیست رنجش های معتاد

منبع : “فقط برای امروز”

 

 

Visits: 577

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!