راهنما و رهجو شدن,یک راهنما در NA,مشارکت با راهنما

راهنما و رهجو شدن,یک راهنما در NA,مشارکت با راهنما


راهنما و رهجو شدن

راهنما و رهجو شدن,یک راهنما در NA,مشارکت با راهنما

یکی از پیشنهاداتی که بسیاری از ما در بدو شرکت در جلسات NA می شنویم این است که راهنما بگیریم. به عنوان تازه وارد ، ممکن است معنای آن را درک نکنيم.

یک راهنما به چه معناست؟ چگونه ما راهنما گرفته و از او استفاده مي کنيم ؟ کجا می توان یک راهنما پیدا کرد ؟

هدف این جزوه ، ارائه مقدمه ای خلاصه در مبحث راهنما و رهجو شدن است . راهنما چه کسی است ؟

راهنما و رهجو شدن

رابطه ای شخصی و خصوصی است که می تواند برای افراد مختلف ، معاني مختلفي داشته باشد. در راستای آن چه که هدف این جزوه می باشد ، یک راهنما در NA، عضوی از انجمن معتادان گمنام می باشد که بر اساس برنامه بهبودی ما زندگی کرده و خواستار ایجاد رابطه ای خاص ، حمایت کننده و شخصی با ماست.راهنما و رهجو شدن,یک راهنما در NA,مشارکت با راهنما

برداشت اكثر أعضا از یک راهنما ، در درجه اول کسی است که بتواند در کارکرد دوازده قدم NA و بعضي اوقات ، در کارکرد دوازده سنت و دوازده مفهوم به ما کمک کند. راهنما الزاما ، یک دوست نمی باشد ولی ممکن است کسی باشد که ما می توانیم به او اعتماد کنیم. ما مي توانيم ، مسائلی را با راهنمای مان ، مشارکت کنیم که مطرح ساختن آن ها در یک جلسه برای مان راحت نمی باشد .

ارتباط من با راهنمایم ، کلید اعتماد کردن ام به سایر آدم ها و نیز کارکرد قدم ها بود. من ، همه زندگی آشفته ام را با راهنمایم ، مشارکت کردم و او گفت که او نیز در گذشته در همان جایگاه ، بوده است , او ، به مرور ، زندگی بدون مصرف و مواد مخدر را به من آموخت .راهنما و رهجو شدن,یک راهنما در NA,مشارکت با راهنما

 

راهنما چه کار می کند؟

راهنما ها، تجربه، قدرت و امید خود را با رهجوهایشان، مشارکت می کنند. بعضی از اعضاء ، راهنمای خود را به عنوان فردی با محبت و دلسوز ، تعریف می کنند که به حرف های آن ها گوش داده و بدون هیچ قضاوتی، از آن ها حمایت می کند . بعضی دیگر ، واقع بینی و بی طرفی راهنما را معیار قرار می دهند و به راه کار های صريح و صادقانه او ، حتی زمانی که پذیرفتن آنها سخت است ، اعتماد می کنند. با این وجود، سایرین ، به این دلیل راهنما می گیرند که آن ها را در کار کرد دوازده قدم ، راهنمایی کنند .

یک بار ، یک نفر پرسید: “چرا من به راهنما نیاز دارم؟ راهنمای او پاسخ داد :خوب به این دلیل که تشخیص خود فریبی توسط خودت کارنسبتا سختی است.”

 

Visits: 1380

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!