دیروزت را فراموش نکن!

دیروزت را فراموش نکن!,تندباد اعتیاد,داربست اعتیاد,اسارت اعتیاد,احساس بی تفاوتی معتاد

سالیان طولانی در مسیر تندباد اعتیاد زندگی کردم ، این مسیر ، بسیار پر تلاطم بود و سختی های زیادی را در این مسیر طی نمودم ، با اولین بار مصرف مواد مخدر ، احساس مخربی به نام لذت جویی در من بیدار شد.

حس لذت جویی از مواد مخدر ، مرا تا پرتگاه مرگ نیز به پیش برد ، روزها و سالهای زیادی از عمر من بواسطه اعتیاد فعالم به هدر رفت ، آنقدر غرق در خودمحوری های ذهن بیمارم بودم که متوجه نشدم ، چه زمانی ازدواج کردم ، کودکانم چگونه بزرگ شدند و چطور پا به سن گذاشتم .

تنها چیزی که همیشه در ذهنم بود ، این بود که ، کار کنم تا بتوانم مصرف کنم ، تا اینکه زندگی روی خوشش را به من هم نشان داد و با معتادان گمنام آشنا شدم.

وقتی چمدان مسافرتم را بستم و در جاده بهبودی قدم نهادم ، هیچ چیزی از زندگی ام ، طی 51 سال گذشته نفهمیده بودم ، داربست اعتیاد ، چنان مرا بخودش بسته بود که هیچ گاه ، زیبایی های زندگی را ندیده  و درک نکردم. دیروزت را فراموش نکن!,تندباد اعتیاد,داربست اعتیاد,اسارت اعتیاد,احساس بی تفاوتی معتاد

وقتی به سرزمین NA قدم نهادم ، با حضور در جلسات و آشنایی با اعضا ، فهمیدم که همدردانی دارم که زندگی مشابه ای را مثل من گذرانده اند و گرد هم جمع شده اند تا بتوانند در کنار هم از چالش های زندگی گذر کنند و در راستای کمک یک معتاد به معتاد دیگر ، توانسته اند ، از اسارت اعتیاد رهایی یابند .

با رعایت اصول معتادان گمنام ، توانستم مدت 18 سال و هشت ماه از اعتیاد فعال فاصله بگیرم  ، در این همه سال بهبودی گاهی مواقع ، گذشته خودم را فراموش می کنم .

18 سال قبل وقتی به سرزمین NA قدم نهادم ، با نومیدی ، ترس و هزاران درد ، چه کسانی به من کمک کردند تا بتوانم سفر بهبودی ام را آغاز کنم؟ قطعا اعضای معتادان گمنام .

به خودم می گویم : دیروزت را فراموش نکن! دیروزت را فراموش نکن!,تندباد اعتیاد,داربست اعتیاد,اسارت اعتیاد,احساس بی تفاوتی معتاد

چه زمانی این جمله را به خودم می گویم؟ زمان هایی که تازه واردی برای اولین بار حضورش را در یک جلسه Na اعلام می کند ، و برخی از اعضا به دلایل مختلف به سادگی از کنارش می گذرند .

زمانی که به خاطر مشکلات زندگی احساس بی تفاوتی نسبت به انجام دادن اصول روحانی دارم و یا از رفتن به جلسات دلسرد می شوم و یا تمایلی به انجام دادن رهنمود های راهنمایم ندارم .

من همیشه با دیدن یک تازه وارد ، خودم را می بینم که 18 سال قبل با چه احساسی وارد جلسه شده بودم و خودم را در جایگاه آن تازه وارد قرار می دهم و نیازهای او را در ذهنم تدائی می کنم .

به یاد ندارم ، در طی سالهای حضورم در معتادان گمنام ، تازه واردی به جلسات معتادان گمنام آمده باشد و من بی تفاوت از کنارش عبور کرده ، یا بعد از اتمام جلسه با او گفتگو نکرده باشم .

همیشه ، از هم صحبتی با تازه واردین و دادن راه کارهای بهبودی به آنها ، احساس رضایت قلبی از خودم می کنم ، احساسی که اعضای قدیمی تر از من هم ، هنگام ورود من به NA حس کرده اند . دیروزت را فراموش نکن!,تندباد اعتیاد,داربست اعتیاد,اسارت اعتیاد,احساس بی تفاوتی معتاد

وقتی دو معتاد ، تجربه بهبودی شان را با هم در میان می گذارند ، قلب NA به طبش در می آید ، این جمله بسیار زیبا از نشریات مان ، همیشه در ذهنم تدائی می شود و سعی می کنم ، سهم منصفانه خودم را به عنوان یک عضو معتادان گمنام در قبال تازه واردین انجام بدهم .

امروز من به هر آنچه که می خواستم در مسیر بهبودی رسیده ام و این جاده پر پیچ و خم را با کمک راهنما ، دوستان بهبودی ، رعایت اصول معتادان گمنام ، طی نموده، و این وظیفه به عهده من است ، تا تجربیاتم را در اختیار سایر اعضایی که به آن نیاز دارند ، قرار بدهم تا آنها هم به سهولت این مسیر را طی کنند .

امروز از شما هم می خواهم ، تا بهبودی خود را با تازه واردین در میان بگذارید ، و همراه آنان در سفر بهبودی باشید ، آرزوی سلامتی و بهبودی برای یکایک شما عزیزان و همدردانم را درهر گوشه کنار دنیا دارم .

 

نویسنده : (aykan)

دیروزت را فراموش نکن!,تندباد اعتیاد,داربست اعتیاد,اسارت اعتیاد,احساس بی تفاوتی معتاد

منبع : مجله الکترونیک NA TODAY

 

Visits: 44

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!