دومین همایش NA,جنوب غرب کالی،کلمبیا,اشتیاق به ترک مصرف,نوشتن تاریخ NA

دومین همایش NA,جنوب غرب کالی،کلمبیا,اشتیاق به ترک مصرف,نوشتن تاریخ NA


دومین همایش NA جنوب غرب کالی،کلمبیا

دومین همایش NA,جنوب غرب کالی،کلمبیا,اشتیاق به ترک مصرف,نوشتن تاریخ NA

((زندگی بدون مرز))

۱۳.۱۴.۱۵ژوئن ۲۰۲۰

برابربا شنبه. یکشنبه.دوشنبه ۲۴.۲۵.۲۶.خردادماه۱۳۹۹

 

آرشیو :

 

معتادان گمنام انجمنی است فراملیتی که در حال حاضر، جلسات آن در بیش از ۱۳۰ کشور جهان تشکیل میشود و هر معتادی که اشتیاق به ترک مصرف مواد مخدر داشته باشد، صرف نظر از نژاد، ملیت، زبان و غیره می تواند به آن بپیوندد.

اما مطالب این کتاب، چنان که خواهید دید، مربوط به سالها پیش از جهانی شدن NA است؛ یعنی سال های پیدایش و شکل گیری انجمن در ایالات متحد آمریکا، و وضعیت فرهنگی اجتماعی حاکم بر آن سال ها (اوایل دهه ۱۹۴۰ تا اواخر دهه ۱۹۷۰). بنابراین، ناگزیر اشاراتی به حال و هوای آن دوران شده که ممکن است برای خواننده غیر آمریکایی چندان روشن نباشد.

به همین دلیل پس از مشورت با دفتر خدمات جهانی NA، قرار شد توضیحاتی در این موارد به ترجمه فارسی کتاب اضافه شود. به این ترتیب، توضیحاتی که به صورت پانویس در متن کتاب آمده، همه افزوده ترجمه فارسی است. اما در اصل کتاب هم توضیح هایی وجود دارد که در انتهای کتاب، در بخش «یادداشتها» آمده است. اعدادی که در متن کتاب (داخل پرانتز) آمده، مربوط به همین توضیحات متن اصلی است.

مطالب و تصاویر این کتاب لحظاتی را پیش چشم ما می گذارد که از سه دهه نخست شکل گیری انجمن معتادان گمنام به یادگار مانده است. در این سالها کوشش های زیادی برای نوشتن تاریخ NA صورت گرفته و دور از انتظار نیست که این تلاش ها ادامه پیدا کند.

پیداست که اعضای انجمن در مورد خاستگاه های ما تشنه اطلاعات هستند. دومین همایش NA,جنوب غرب کالی،کلمبیا,اشتیاق به ترک مصرف,نوشتن تاریخ NA

در مجموع به نظر می‌رسد که ما در اشتیاق روایتی از روزهای آغازین مان هستیم و این مجموعه در حکم تاریخچه ایست از نخستین روزهای شکل‌گیری انجمن ما بر اساس اسناد موجود در آرشیو دفتر خدمات جهانی. با این همه این کتاب قرار نیست تاریخی “مدون” و جامع از آن روزگار باشد.

لازم به تذکر است که افزودن این توضيح ، به هیچ وجه به معنای رد یا تأیید هیچ فرد، گروه، عقیده یا سیاستی نیست؛ زیرا انجمن معتادان گمنام هیچ نظری در مورد مسائل خارج از انجمن ندارد و ماسخت پرهیز داریم از این که نام NA به مباحث اجتماعی کشانده شود.

دومین همایش NA,جنوب غرب کالی،کلمبیا,اشتیاق به ترک مصرف,نوشتن تاریخ NA

 منبع  : معجزات به وقوع می پیوندد

Visits: 4

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!