دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد


دفترچه معرفی نشریات NA

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

با سلام ، خدمت اعضای محترم انجمن معتادان گمنام  ؛ فایل PDF قرار داده شده در این مطلب ، مختص به معرفی نشریات ترجمه شده معتادان گمنام می باشد که برای آشنایی هر چه بیشتر اعضا با نشریات NA بسیار مفید می باشد .

 

كتاب پايه

کميته فرعي نشريات در کنفرانس خدمات جهاني و بطور انفرادي صدها صفحه مطلب از اعضاء و گروه هاي مختلف NA  دريافت و جمع آوري کرد . اين مطالب با زحمت فراوان طبقه بندي ، تصحيح ، تنظيم و مجددا تجزيه و تنظيم شد .

دهها نفر از نمايندگان محلي و منطقه اي که با کميته نشريات همکاري مي کردند ، هزاران ساعت از وقت خود را وقف تهيه اين کتاب (پايه) کردند و از همه مهمتر اين اعضاء با وجدان بيدار خود ، خواهان تضمين وجدان گروه در نگارش کتاب بوده اند .

کتاب پايه جهت معتاداني که خواستار بهبودي هستند ، در نظر گرفته شده است و شامل دو بخش است : کتاب اول که حاوي مطالب زير است :

معتاد کيست ، برنامه معتادان گمنام چيست ؟ ، چرا اينجا هستيم ؟ ، چگونگي عملکرد ، چه بايد کرد ، سنت هاي دوازده گانه NA ، بهبودي و لغزش ، ما بهبود پيدا مي کنيم ، فقط براي امروز ، زندگي به روال برنامه ، الهامات تازه اي خواهد شد و بخش دوم کتاب که داستان هاي شخصي اعضاي NA است .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

كتاب راهنما و رهجو (سال چاپ 2000)

ارتباط با راهنما کليد کار کردن قدم ها و درک اصول روحاني و تمرين آن در کليه امور است . اين کتاب بر اصول رابطه راهنما و رهجو در NA ، فوايد و چالش هاي آن و جايگاهش در بهبودي روز به روز ما تمرکز دارد. اين کتاب يک مرجع نهايي و کامل براي پاسخگويي به چگونگي رابطه راهنما و رهجو نيست ، بلکه مجموعه اي از تجربيات متنوع ما در مورد رابطه راهنما و رهجو است و خواندن آن مي تواند به ما کمک کند به نتايجي از بابت اين که چه چيزي براي ما درست است دست يابيم.

 

كتاب راهنماي كاركرد قدم

در سال هاي آغازين دهه 1980 جزوات و دفترچه هاي متفاوتي از کارکرد قدم هاي دوازده گانه متعلق به اعضاء به کميته نشريات خدمات جهاني رسيد که همگي نيز داراي يک درخواست مشترک براي انتشار يک راهنماي کارکرد قدم استاندارد بود تا کل انجمن NA بتواند براي کارکردن دوازده قدم از آن استفاده کند . انجمن تقاضا داشت تا اين پروژه در ليست اولويت هاي کاري کنفرانس مربوط به کميته خدمات جهاني WSCLC-NA قرارگيرد . در نتيجه نهايتاً خدمات جهاني به WSCLC اعلام نمود تا اين پروژه را در کنفرانس سال 1995 اغاز نمايد .

تيتر کاري اين پروژه براي چندسالي (راهنماي نوشتن قدم) بود و نهايتاً نام آن به (راهنماي کارکردقدم) تغيير يافت. هر فصل شامل شرح يک قدم و سوالات مربوطه مي باشد . اين کتاب با اين نيت نوشته شده که هم بدرد تازه واردان بخورد و هم به اعضاء با تجربه کمک کند تا درک عميق تري از دوازده قدم داشته باشند .

 

كتاب راهنماي خدمات محلي (سال چاپ 1992)

فقط يک لازمه براي عضويت در NA وجود دارد ” تمايل به قطع مصرف ” اما در عوض اين عضويت منافع بسياري دارد . يکي از منافع آن ، داشتن امتياز خدمت کردن مي باشد .

 کتاب راهنماي خدماتي در NA به اين منظور چاپ شده تا منبعي در اختيار کساني قرار دهد که در کشورهاي مختلف ، خود را وقف خدمت هاي لازم جهت رساندن پيام ما به معتاداني که هنوز در عذابند مي کنند . کتاب شامل بخش هاي متنوعي مي باشد از جمله : نمودار ساختارخدماتي ، مفاهيم خدماتي ، توسعه جوامع NA ، گروه NA ، کميته خدمات ناحيه اي ، کميته خدمات شهري ، شوراي منطقه ، دفترمرکزي ، قواعد برقراري نظم و….

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

كتاب معجزات به وقوع مي پيوندند

مطالب و تصاوير اين کتاب ، لحظاتي را پيش چشم ما مي گذارد که از سه دهه نخست شکل گيري انجمن معتادان گمنام به ياد گار مانده است . اين مجموعه در حکم تاريخچه اي است از نخستين روزهاي شکل گيري انجمن ما ، بر اساس اسناد موجود در آرشيو دفتر خدمات جهاني . اين کتاب نوعي آلبوم NA است . ثبت لحضاتي از دوران تلاش هاي خستگي ناپذير بنيان گذاران انجمن ما ، براي رشد و توسعه آن . اميدواريم همه خوانندگان اين کتاب ، احساس قدرداني ما را از پيشينيان مان دريابند .

 

كتاب راهنماي بيمارستان ها و زندان ها

اين كتاب شامل بخش هاي مختلف از جمله ؛ اطلاعات عمومي در باره كميته H&I ، H&I در مراكز درماني ، H&I در مراكز تأديبي ، H&I در بيمارستان هاي رواني و زندان هاي ويژه مجرمان رواني ، ساختار كميته H&I و عملكرد اين كميته ، H&I و روزهاي آموزش و كارگاه ها مي باشد .

 

كتاب مجموعه سئوالات راهنماي كاركرد قدم

هر فصل اين كتاب شامل سئوالات مربوط به يك قدم مي باشد قسمت مربوط به شرح قدم ها براي اين است كه افكار ما را در نمورد سئوالات برانگيزد نه اين كه چيزي را به ما درس بدهد . اين راهنما جهت استفاده اعضاء NA در مراحل مختلف بهبودي مي باشد ، چه اولين بار باشد كه قدم كار مي كنيد ، چه مدت ها باشد كه قدم ها را زندگي كرده و آن ها را سرلوحه زندگي خود قرار داده باشيم .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت نگاهي ديگر (سال چاپ 1984-1985)

از اعتياد شايد به فراواني شيوه هاي تفکر تعريف وجود داشته باشد ، هم بر اساس پژوهش و هم براساس تجربه شخصي ، ولي شايد بتوانيم سر اين چند نکته ابتدايي به توافق برسيم : اعتياد آزادي نيست ، اعتياد رشد شخصي نيست ، اعتياد خيرخواهي نيست ، اعتياد نوعي راه و رسم زندگي نيست .

 

پمفلت بهبودي و لغزش (سال چاپ 1986)

بسياري از مردم تصور مي کنند مفهوم بهبودي فقط مصرف نکردن مواد مخدر است . آنها لغزش را نشانه شکست کامل و پرهيز طولاني مدت را علامت موفقيت کامل مي دانند . اما ما در برنامه بهبودي معتادان گمنام متوجه شده ايم که چنين برداشتي بسيار ساده انگارانه است . گاه لغزش براي عضوي که قدري با انجمن ما مربوط شده است ، ممکن است چنان تجربه تکان دهنده اي باشد که او را وادار به دنبال کردن جدي تر اين برنامه کند .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت خويشتن پذيري (سال چاپ 1985)

نيمه اول اين جزوه “مشكل” ابعاد مختلف يك زندگي غير قابل اداره را شامل ، عدم پذيرش خودمان يا ديگران را بيان مي كند . نيمه دوم ان “راه حل در دوازده قدم است” ، فرايندي را مطرح مي سازد كه به معتادان در حال بهبودي كمك مي كند تا دوازده قدم را در تمامي حوزه هاي زندگيشان بكار گيرند تا پذيرش خود و ديگران را كسب كنند .

 

پمفلت راهنما و رهجو شدن (سال چاپ 1983)

راهنما گرفتن و رهجو شدن ، يكي از ابزارهاي حياتي بهبودي است . اين جزوه مقدماتي براي درك بهتر در مورد راهنما گرفتن و رهجو شدن ، به ويژه براي تازه واردان مي باشد . اين جزوه سئوالاتي را از جمله اين كه يك راهنما كيست ؟ چگونه راهنما مي گيريم ؟ و در بخش پاياني ، اين كه چگونه يك راهنما باشيم را مطرح ساخته است .

 

پمفلت مثلث خودمشغولي

وقتي که بدنيا مي آييم ، فقط از خودمان آگاهيم و خود را تمام جهان مي دانيم . درک ما از اطراف ، فقط چيزي درحد نيازهاي اصلي ما مي باشد که اگر بر آورده شوند ، کاملا راضي مي شويم . رنجش، عصبانيت و ترس ، مثلث خود مشغولي را بوجود مي آورند . تمام نواقص اخلاقي ، بر اساس اين سه واکنش شکل مي گيرند . خود مشغولي ، سر منشاء عدم سلامت عقل ما است .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت زندگي به روال برنامه

هدف از اين ترازنامه روزانه اين است که بدانيم ما که هستيم و امروز در حال انجام چه کاري مي باشيم سعي کنيد هر روز به همه سوالات تا انجا که قادريد ساده و صادقانه پاسخ دهيد . اگر يک روز نتوانستيد به سوالات پاسخ دهيد ديگر فرداي آنروز اين کار را جبران نکنيد . بخاطر داشته باشيد که ترازنامه روزانه يک امتحان نيست و پاسخ درست و غلط ندارد . ناراحت نشويد اگر در حد انتظار خود نبوده ايد يا سعي خود را براي بهتر بودن نکرده ايد . به خاطر داشته باشيد که اين برنامه رشد و بهبودي است و اگر امروز پاک بوده ايد پس يک رشته کارها را درست انجام داده ايد

 

پمفلت ، كيست ؟ چيست ؟ چگونه و چرا ؟

اين جزوه شامل قسمت هاي ذيل مي باشد : معتاد کيست؟ برنامه معتادان گمنام چيست ؟ چرا اينجا هستيم ؟ چگونگي عملکرد و سنت هاي دوازده گانه معتادان گمنام .

 

پمفلت اطلاع رساني و عضو NA

رساندن پيام NA  يکي از قسمت هاي مهم بهبودي بسياري از اعضاء ما است و به برخي از ما کمک نموده تا توانايي هاي خود را کشف و گسترش دهيم . پيام بهبودي NA با حمايت شما مي تواند به بسياري از مردم برسد . شرکت در کميته اطلاع رساني به شما اين فرصت را مي دهد که تغيير مثبتي در زندگي ديگران ايجاد کنيد .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت قابليت دسترسي براي كساني كه نياز مظاعف دارند

بسياري از ما مي توانيم از فهرست راهنماي جلسات ، جلسه اي بيابيم ، به آنجا برويم ، بنشينيم و بي هيچ فکر ديگري به پيام بهبودي گوش فرا دهيم . اما هستند کساني که انجام همين اعمال هم برايشان ممکن نيست . آنهايي که براي استفاده از موهبتي که ما از آن بهره منديم نياز به کمک هاي مضاعف دارند مانند : افرادي که ناشنوا هستند يا اختلال شنيداري دارند ، نابينا هستند يا اختلال بينايي دارند ، معلول هستند يا ناتواني حرکتي دارند . اين جزوه مي تواند راهنماي خوبي براي رساندن بهتر پيام بهبودي انجمن ما به اين دوستان باشد

 

پمفلت آيا من يك معتاد هستم ؟ (سال چاپ1983-1986)

در اين جزوه سئوالاتي مطرح شده است تا به اعضاء در جهت اين تصميم گيري شخصي كمك كند . دامنه اين سئوالات از تمركز بر علائم آشكار رفتاري تا تغييرات شخصيتي ظريف تري كه بيماري اعتياد را همراهي مي كند ، تغيير مي يابد . خواندن اين جزوه شايد به شما كمك كند تا با صداقت بيشتري با اعتياد روبرو شويد ، ممكن است باعث اميدواري شما شود چون دربر گيرنده راه حل پيشنهادي برنامه NA است .

 

پمفلت به معتادان گمنام خوش آمديد (سال چاپ 1986)

اين جزوه به منظور پاسخ گويي به سئوالاتي كه اغلب توسط كساني كه براي اولين بار در يك جلسه NA حاظر مي شوند ، نوشته شده است . پيام آن ساده است ؛ ما راهي براي زندگي بدون مصرف مواد مخدر پيدا كرده ايم و خوشحال مي شويم كه آن را با هر كسي كه با مواد مخدر مشكل دارد ، تقسيم كنيم .

 

پمفلت عجب اين سبد پول ديگر چيست ؟

در سنت هفتم ما آمده که همه گروه هاي NA بايد کاملا متکي به خود باشند و کمک مادي از خارج قبول نکنند . پولي که در سبد جمع مي شود ، خرج اجاره مکان ، نشريات و پذيرايي مي شود . همچنين به رساندن پيام بهبودي NA در ناحيه ما و تمام دنيا کمک مي کند ، تا اگر به کمک احتياج داشته باشيم ، گروه هاي NA و گروه هاي خدماتي در کنارمان باشند . ما هزينه مالي اين خدمات را با پولي که در سبد جمع مي شود تامين مي کنيم .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت از معتادان جوان براي معتادان جوان

اين جزوه نوشته اعضاي جوان انجمن معتادان گمنام است ، جواناني که پاک مانده اند و راه جديدي براي زندگي يافته اند ، هم اکنون در سراسر جهان ، معتادان جواني که هر يک به زباني سخن مي گويند ، در NA در مسير پاک شدن و پاک ماندن هستند . “ما اين ها را مي نويسيم تا تجربه مان را در مورد به واقعيت پيوستن پيام NA با ديگران در ميان بگذاريم” .

 

پمفلت اعضاي دور افتاده ، پاك ماندن در انزوا

اگر شما قادر نيستيد به جلسات NA بياييد ، اميدواريم اين جزوه به شما کمک کرده و راه حل هاي عملي براي تجربه يک زندگي شاد ، پرنشاط و آزاد را ارائه دهد .

اگر چه اين جزوه مخصوص معتاداني است که در مناطق دور افتاده در حال بهبودي بوده و نمي توانند به طور مرتب در جلسات NA شرکت کنند ولي هر معتادي که اين جزوه را مي خواند ، نکات ارزشمندي را در جهت چگونگي بهبود از بيماري اعتياد ، کسب خواهد کرد .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت تجربه يك معتاد با پذيرش ، ايمان و تعهد (سال چاپ 1983)

من بطور مرتب رفتارم را مرور کرده و در اسرع وقت ، اشتباهاتم را اصلاح مي کنم و بطور مداوم ، اعتماد و ايمانم به اصول روحاني را گسترش مي دهم . من تجربه خود و برنامه مان را با ديگران تقسيم کرده و سعي مي کنم بر اساس اصولي که آموخته ام زندگي کنم . اين دوازده قدم ، باعث شدند تا من مصرف خود را قطع کرده و وسوسه مصرف را از دست بدهم و راه جديدي براي زندگي کردن پيدا کنم .

 

پمفلت عضو NA و ارائه خدمات در بيمارستان ها و زندان ها

تعهد به خدمات رساني در بيمارستان ها و زندان ها ، يکي از روش هاي بسياري است که از طريق آن مي توان در ساختار خدماتي NA شرکت کرد و به ما کمک مي کند احساس کنيم بخشي از انجمن مان هستيم .

اين جزوه شامل بخش هاي ذيل است : جلسه H&I چيست ؟ من چگونه مي توانم در اين خدمت سهيم باشم ؟ چرا من در اين خدمت سهيم مي شوم ؟

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت تأمين هزينه هاي خدماتي NA

شامل بخش هاي پولي كه در سبد مي ريزيم كجا مي رود ، اشاره اي به رشد NA در جهان و برگزاري 58000 جلسه در بيش از 131 كشور و همچنين راجع به كمك هاي مالي گروه هاي ما چگونه انجام مي شود توضيحاتي داده شده است . خود اتكاء بودن به اين معناست كه خدمات NA به پشتوانه تلاش هاي خود ما انجام مي شود . جلساتي كه منابع بيشتري دارند ، بيشتر كمك مي كنند تا جلساتي كه كمتر دارند دست خالي نمانند . بدين ترتيب ما ، در مقام انجمني جهاني ، از معتادان گمنام مراقبت مي كنيم .

 

پمفلت متكي به خود بودن در NA پول بي اهميت نيست

ما از پول خود اعانه ميکنيم تا به پرداخت هزينه خدماتي که براي زنده نگه داشتن و رشد NA لازم است ، کمک کرده باشيم .

گروه هاي ما در هر جلسه خود سبد به گردش در مي آورند تا اعضاء کمک هاي مالي خود را در آن بريزند ، پولي که ما در سبد مي اندازيم کمک مي کند تا گروه ها به کار خود ادامه دهند و فضاي امن بهبودي را براي آن تازه وارد متزلزلي که بيرون درب جلسه مردد است که آيا وارد جلسه بشود يا نه ، فراهم کند .

 

 پمفلت براي كساني كه تحت درمان هستند

اين جزوه براي آشنايي شما با برنامه بهبودي در معتادان گمنام طراحي شده و در ان مشاركت و تجربه هاي معتاداني ارائه مي شود كه هم اكنون در NA در حال بهبودي هستند . در هنگام درمان ممكن است چيزهايي در مورد بيماري اعتياد و دوازده قدم بياموزيد . درمان مي تواند به شما براي شروع زندگي بدون مصرف موادر مخدر كمك كند . حمايت ساير معتادان در حال بهبودي و برنامه اي براي بهبودي مداوم كه شامل دوازده قدم NA است ، مي تواند براي ادامه زندگي بدون مصرف مواد مخدر كمكتان كند . اين جزوه شامل بخش هاي :

1) برنامه معتادان گمنام چيست؟

2) بهبودي در معتادان گمنام

3) پس از درمان

4) در ادامه گذر از دوره درمان

5) تجربه روزهاي اول بهبودي

6) رهايي

7) به خودت بگو

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت خطاب به تازه وارد (سال چاپ 1983)

اين جزوه اطلاعاتي بيان مي كند كه چگونه معتادان گمنام با بيماري اعتيادي كه بين تمامي اعضاي NA تقسيم شده است ، برخورد مي كند و نيز دوازده قدم كه برنامه كاري بهبودي است را مطرح مي نمايد . همچنين اطلاعاتي در مورد تشخيص و تجربه احساسات و نيز پيشنهاداتي در حهت چگونگي استفاده از راهنما و دوستان جديد در انجمن NA  را شامل مي شود . تمامي اين ابزارها به معتادان در آغاز و ادامه بهبوديشان كمك مي كند .

 

پمفلت پاك ماندن در دنياي بيرون (سال چاپ 1988)

اين جزوه مخصوص آن دسته از معتاداني در حال بهبودي است كه از زندان ها و مراكز بازپروري ، به جامعه باز مي گردند و موارد اساسي كه براي ادامه بهبودي در اين انتقال لازم است را مطرح مي سازد . مواردي چون چگونگي شركت كردن در برنامه بهبودي NA در زندان ، چگونگي برقرار كردن اولين تماس ها با اعضاي NA ، نحوه پيدا كردن و انتخاب يك راهنما و نيز روش خدمت كردن . اين جزوه يك ابزار بسيار با ارزش براي ان هايي است كه در بيمارستان يا زندان بوده و تمايل به داشتن يك برنامه شخصي روزانه دارند .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت فقط براي امروز (سال چاپ 1983)

پنج تفكر مثبت در اين جزوه ارائه مي شود تا هر روز به معتادان در حال بهبودي ، كمك شود . بهترين حالت خواندن اين جزوه ، به صورت روزانه است . اين ايده هاي مثبت ، دورنمايي از يك زندگي پاك در روبرو شدن با هر روز جديد را براي معتادان ، نمايان مي كند . بقيه جزوه ، با تشويق معتادان به يك نيروي برتر و كاركرد برنامه NA به صورت روزانه ، اصل “فقط براي امروز” را بيان مي كند .

 

پمفلت معتادان گمنام منبعي در اجتماع

اگر در نظر داريد ، انجمن معتادان گمنام را به کسي که با مواد مخدر مشکل دارد ، توصيه کنيد ممکن است سوالاتي در مورد تشکيلات ما داشته باشيد . اين جزوه براي پاسخگويي به چنين سوالاتي ، طراحي شده است .

 

پمفلت آشنايي با جلسات معتادان گمنام

اگر قصد داريد براي اولين بار به يك جلسه معتادان گمنام برويد بد نيست بدانيد قرار است با چه چيزهايي مواجه شويد . منظور از اطلاعاتي كه در اين جزوه آمده است به دست دادن دركي است از آنچه در جلسات ما مي گذرد . در ابتدا ممكن است واژه هايي كه ما به كار مي بريم و طرز رفتارمان براي شما ناآشنا باشد ، ولي اميدواريم اطلاعاتي كه اينجا آمده باعث شود شما بيشترين بهره را از اولين جلسه تان ببريد . اگر كمي زودتر بياييد ، تا آخر بمانيد و قبل و بعد از جلسه تا جايي كه مي توانيد سئوال بپرسيد ، احتمالاً بيشترين بهره را از هر جلسه اي كه در آن شركت مي كنيد خواهيد برد . اين نشريه شامل بعضي از اصطلاحات كاربردي NA نيز مي باشد .

 

پمفلت رسانه هاي اجتماعي و اصول راهنماي ما

استفاده گسترده انجمن ما از رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي نشان مي دهد اين تالارهاي مجازي در حكم منبعي است كه مي تواند در تسهيل ارتباطات و تعاملات وسيعتر بين اعضاي   NAمؤثر واقع شود . امكان ارتباط شبكه اي با ساير معتادان در حال بهبودي و مشاركت متقابل در بهبودي يكديگر وسيله اي در اختيار بسياري از اعضاء مي گذارد تا رابطه خود با انجمن NA را اعتلا بخشند . با اين همه بعضي از اعضاء ممكن است ترجيح دهند به كلي از استفاده از شبكه هاي اجتماعي چشم پوشي يا تعامل هاي اينترنتي خود را به كساني كه عضو NA نيستند محدود كنند  . در مواقعي كه ممكن است تصوير عمومي از NA و گمنامي و حريم خصوصي اعضاي ما خدشه دار شود بسيار مهم است كه اعضايي كه مي خواهند از اين امكانات استفاده كنند دقت بسياري در اين كار به خرج دهند .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت گروه هاي NA و مسئله دارو و درماني

دارو درماني موضوعي نيست که گروه ها در مورد آن چيزي را تحميل کنند . مقصود از اين جزوه هم آن نيست که اعضاء را در مورد اين تصميم شخصي ، يعني استفاده کردن يا نکردن از دارو ، مخاطب قرار دهد ، يا سعي کند نظري متفاوت از نظر اعضاء در مورد دارو درماني را به آنان بقبولاند . اين جزوه در اصل به اين نکته مي پردازد که وقتي اعضاي گروه دور هم جمع شوند و درباره چنين مسئله اي گفتگو مي کنند ، گروه بهتر مي تواند پيام NA را منتقل کند و با آغوش باز پذيراي تمام کساني باشد که وارد جلسه مي شوند .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت اصول رهبري و خدمات در NA

رهبران تاثيرگذار نه تنها به ما کمک مي کنند تا خدمات مان را به نحو موثرتري پيش ببريم ، بلکه اصلاحاتي ماندني به وجودمي آورند تا بتوانيم پيام اميد را بهتر به معتادان در حال عذاب برسانيم . اين جزوه شامل بخش هاي ذيل ميباشد : رهبران جذاب و مشوق ، ويژگي هاي رهبران تاثيرگذار ، انتخاب خدمت گزاران مورد اعتماد ، حمايت ازخدمت گزاران .

 

پمفلت وظايف و مسئوليت ها

در اين جزوه چند پست بنيادين خدماتي در گروه تشريح شده است همچنين در مورد مسئوليت هاي يك گروه NA ، ايجاد فضاي بهبودي پايدار ، راه هاي پرورش رهبران مؤثر ، شرح وظايف خدمتگزاران گروه و اصل چرخش و تداوم در گروه ، مطالبي ارزنده و مفيد نوشته شده است .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

پمفلت رفتارهاي اخلال گرانه و خشونت آميز

گروه هاي ما گاهي براي حفظ فضايي كه در آن معتادان بتوانند بهبوديشان را به مشاركت گذارند ، با چالش هايي مواجه مي شوند . اين جزوه به يكي از همين چالش ها مي پردازد . مقصود از نكاتي كه در اين جزوه آمده ، كمك به گروه ها در انجام مسئوليتي است كه به عهده دارند ، يعني استقبال صميمانه از اعضاء ، بدون آنكه به هيچ فردي اجازه دهند امنيت كساني كه در جلسه حاضرند را به خطر اندازد . چند راه حل عملي براي اين مشكل عبارتند از ؛ گفت و گوي درون گروهي ،‌ نقش رهبر جلسه ، موضوع جلسه ، مطرح كردن موضوع در كميته خدماتي ناحيه ، برخورد با عضو اخلالگر ، تعطيل كردن موقت جلسه و حفاظت از مصالح گروه .

 

پمفلت جلسات اداري گروه

هدف از برگزاري جلسه اداري گروه تقريباً واضح است ؛ جهت اداره و هماهنگي مسائل به شكلي كه گروه در رساندن پيام بهبودي موفق و مؤثر باقي بماند . گروه به عنوان بنيان و اساس ساختار خدماتي NA توسط دوازده سنت و دوازده مفهوم خدماتي NA هدايت و راهنمايي مي گردد .

 

كتابچه سفيد

اولين كتاب منتشر شده انجمن است كه همانطور كه از نامش پيداست با جلد سفيد ارائه گرديده و داراي دو بخش است . 1 – استخوانبندي انجمن معتادان گمنام . 2 – داستان هاي شخصي اعضاي اوليه انجمن . اين كتاب در سال 1341 منتشر گرديد تا انجمن ما داراي نشريه اي در مورد بهبودي باشد .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

كتابچه در دوران بيماري

از آنجا كه ممكن است در دوران بهبودي بيماري هاي مختلفي را مانند هر انسان ديگر تجربه كنيم و از آنجا كه ما شرايط خاصي را دارا هستيم ، اين كتابچه به سئوالات ما در اين دوران پاسخ مي دهد . اين كتاب داراي 5 بخش است . 1 – مطلع كردن پزشك . 2 – درمان دارويي در دوران بهبودي . 3 – شرايط اورژانس . 4 – بيماري هاي مزمن و غير قابل علاج در بهبودي . 5 – پيشنهاداتي در مواقع رويارويي با بيماري .

 

كتابچه خزانه داري گروه

داراي فرم خاص جهت نگه داشتن حساب و كتاب گروه ها مي باشد . همچنين راهنماي درست انجام دادن اين خدمت را توضيح مي دهد .

 

كتابچه كاركرد قدم چهارم

اين كتابچه نمونه اي است براي اين كه بدانيم يك ترزنامه قدم چهارم دقيق به چه شكلي نوشته مي شود . در حالي كه ما كوشش مي كنيم تا ترازنامه خود را كاملاً دقيق بنويسيم ، ممكن است بخصوص در بار اول دريابيم كه قادر نيستيم به كليه اين سئوالات جواب دهيم . اين كتابجه تجربه ، نيرو و اميد بسياري از معتاداني كه در معتادان گمنام بهبود يافته اند را ارائه مي كند .

 

كتابچه 12 مفهوم خدماتي

اين كتابچه راهنماي ما در ساختار خدماتي است . مفاهيم به طور تجاربي سخت به دست آمده در طول 40 سال اول تشكيل انجمن در مورد مسائلي مانند مسئوليت ، اختيار ، تقويض و واگذاري ، رهبري ، جوابگويي ، راهنمائي روحاني ، شركت و حضور ، روابط و ارتباطات ، روشن بيني ، انصاف و مسائل مالي مي باشد و داراي يك سري سئوالات مربوط به هر مفهوم براي شفاف تر كردن آن است .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

كتابچه گروه

اين کتابچه به اعضاء جديدتر کمک مي کند تا درک کنند که چه کسي ، چه کار مي کند تا گروه ها برپا باشند و آنها چگونه مي توانند به اين امر کمک کنند . به اعضاي با تجربه نيز تصويري از مسائل و فعاليت هاي گروه را ارائه مي دهد .

چيزي که ما اينجا ارائه مي کنيم ” کتاب قانون ” نيست ، بلکه تجارب مشترک تعداد زيادي از گروه هاي ما است که در برگزاري جلسات و انجام کار موفق بوده اند

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

كتابچه آنسوي ديوارها

اين جزوه ساده که توسط معتادان در  حال بهبودي انجمن معتادان گمنام نوشته شده است ، مخصوص کساني است که در حال حاضر در زندان به سر برده و با مواد مخدر مشکل دارند . اين جزوه ، منعکس کننده تجربه هاي بهبودي از بيماري اعتياد ، هم در داخل و هم خارج از زندان ها ، مي باشد .

 

كتابچه مباني برنامه ريزي

جوامع NA‌ اغلب طي تلاش هاي خود براي رساندن پيام و همچنين براي فراهم نمودن خدمات مؤثر ، با چالش هايي مواجه مي شوند . اين گونه مسائل به طور مكرر در جلسات خدماتي نيز مطرح مي گردند . “برنامه ريزي” ممكن است راه حلي كه ما مدت ها در جستجوي آن بوده ايم را به ما ارائه دهد تا به واسطه آن بتوانيم مشكلات مشترك خود را حل كنيم .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

كتابچه يك راهنما جهت معرفي معتادان گمنام

شامل بخش هاي ؛ آيا من يك معتاد هستم ، به جلسه معتادان گمنام خوش آمديد ، خطاب به تازه وارد ، نگاهي ديگر ، چگونگي عملكرد ، خويشتن پذيري ، راهنما و رهجو شدن ، تجربه يك معتاد با پذيرش – ايمان و تعهد ، فقط براي امروز ، پاك ماندن در دنياي بيرون ، بهبودي و لغزش ، مي باشد

 

كتابچه مجموعه اطلاعات عمومي انجمن معتادان گمنام ايران

اين كتابچه شامل بخش هاي زير مي باشد ؛ مختصري از تاريخچه انجمن ما ، تاريخچه معتادان گمنام در ايران ، NA منبعي در اجتماع شما ، اعضاي انجمن معتادان گمنام چه كساني هستند ، گمنامي ، جلسات ، NA چگونه كار مي كند ، ميزان رشد ، برنامه معتادان گمنام چيست ، معتاد كيست ، قدم ها و سنت هاي دوازده گانه .

دفترچه معرفی نشریات NA,آلبوم NA,ابزارهاي حياتي بهبودي,پيام بهبودي موفق,رويارويي با بيماري اعتیاد

دانلود فایل کامل دفترچه معرفی نشریات NA ؛ همراه با تصویر نشریات :

 

 

 

Visits: 2054

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!