در خدمت خیر بزرگ تر,حامل پیام NA,متون NA,نوشته های NA,ویژگیهای بیماری اعتیاد

در خدمت خیر بزرگ تر,حامل پیام NA,متون NA,نوشته های NA,ویژگیهای بیماری اعتیاد


در خدمت خیر بزرگ تر

در خدمت خیر بزرگ تر,حامل پیام NA,متون NA,نوشته های NA,ویژگیهای بیماری اعتیاد

من فهمیده ام که با کمک به معتادان دیگر می توانم پاک بمانم، اما چیزی که از آن زیاد مطمئن نیستم، این است که آیا می توانم آدم بهتری هم بشوم؟ بهترین پاسخی که من در این مورد می توانم بدهم این است: «شاید». پاک ماندن همیشه به معنای بهتر شدن نیست، و من مشارکت های زیادی در این مورد از معتادان شنیده ام.

به تجربه من، خیر بزرگتری هست که می توان در راه آن خدمت کرد. من چه در کنار راهنمایم باشم، چه در گروه، چه در کمیته خدماتی ناحیه یا منطقه، همیشه چیزی عظیم تر از آنچه من فعلا درگیرش هستم وجود دارد.

به گمان من، همین که ما به پنج یا ده یا پانزده سال پاکی رسیده ایم، یعنی به آن چیز عظیم تر، آن خیر بزرگ تر، مدیون هستیم.

من نمی گویم همه باید به یک شیوه یا صرفا در ساختار خدماتی NA خدمت بکنند – به هیچ وجه منظورم این نیست. حرفم این است که شخصأ باید راهی پیدا می کردم تا به بهبود انجمن کمک کنم؛ انجمنی که مرا از مرگ نجات داده است.

این تکلیفی است که من خودم را عملا موظف به انجام آن میدانم. اگر می خواهیم NA در خدمت معتادان دیگر (مخصوصأ نزدیکان مان) باشد، باید خودمان هم آستین بالا بزنیم.

در خدمت خیر بزرگ تر,حامل پیام NA,متون NA,نوشته های NA,ویژگیهای بیماری اعتیاد
امکان خدمت همیشه هست، در سطوح گوناگون و به شکل های بسیار متنوعی که تقریبا برای هر کسی متناسب است. با این همه، اگر مایل نیستیم مستقیما در NA خدمت کنیم، در عوض می توانیم – و شایسته است که – پشتیبان کسانی باشیم که مشغول خدمت هستند.

کمکی که من می توانم بکنم این است که مطمئن شوم خدمتگزاران وظایف شان را کاملا انجام می دهند، گزارش های شفاهی و کتبی لازم را ارائه می دهند، یا از هدف کمیته یا هیأتی که در آن خدمت می کنند منحرف نشده اند.

به گمان من جدأ وظیفه ماست که در پرهیز از «تله های» خدمت در ساختار، پشتیبان خدمتگزاران منتخب یا منصوب مان باشیم؛ دام هایی مثل بی مسئولیتی، خودبزرگ بینی، گمراه شدن، یا افتادن به دام انواع سلطه جویی هایی که در میدان خدمت وجود دارد.

من چه به صورت تک به تک و چه در یک کمیته خدماتی، می توانم در خدمت آن خیر بزرگ تر بکوشم، ولی مهم این است که حامل پیام NA باشم، قدم های NA و رویکردNA در کار کردن این قدم ها را انتقال بدهم، و مخصوصا برای تثبیت و رشد ساختار خدماتی NA تلاش کنم.

اگر همه ما نیازهای مان را در برنامه پیدا کنیم، آن وقت می توانیم به رشد NA کمک کنیم و جزئی از این انجمن جهانی باشیم. قضیه واقعا به همین سادگی است.

من از دیگران آموخته ام که وقتی عضوی قدیمی، مسافت های طولانی را طی می کند تا قدم های NA را از راهنمایش یاد بگیرد، هنگامی که گروه های ما برای کار کردن قدمها و خدمت به متون NA اتکا می کنند، وقتی اعضای ما به خواست خود متعهد می شوند تا از اعضای باتجربه در جاهای دیگر و سایر نقاط جهان کمک بخواهند، تغییر و رشد در انجمن های محلی اتفاق خواهد افتاد.

اعضای ما سالها ناچار بودند برای کسب تجربه به انجمن های دیگر متوسل بشوند و تجربیات آنها را به تناسب ویژگیهای بیماری اعتیاد تعبیر و تفسیر کنند، تا بتوان این تجربه ها را در قالب برنامه خود ما به کار بست. در حال حاضر، من جدأ معتقدم اعضای NAدیگر احتیاجی به این کار ندارند، و در واقع، چنین کاری در خدمت خیر بزرگ تر نخواهد بود.

من دلم می خواهد دیگران را تشویق کنم که ببینند چه کاری و در چه موقعیتی برایشان مناسب تر است و بعد با عشق و از خودگذشتگی در خدمت آن خیر بزرگ تر باشند. اگر معتادی به این نتیجه برسد که چنین کاری را تک به تک بهتر می تواند انجام دهد، کارش دقیقا به همان اندازه مفید خواهد بود که پستی خدماتی را بر عهده بگیرد.

به نظر من، ما موظف هستیم به تازه واردان و رهجویانمان کمک کنیم پیام NA را درک کنند و بیاموزند چه طور می توانند کاری کنند که NA راهی معتبر و ارزشمند برای معتادان در حال بهبودی بماند.

عزیزان ما ممکن است روزی به NA نیاز پیدا کنند، و ما می خواهیم در آن روز انجمن در دسترس شان باشد. هر کاری جز این، خطر کردن است، نوعی کوتاهی است که من دوست ندارم خطر آن را بپذیرم. و امیدوارم که این کوتاهی از دیگران هم سر نزند. در خدمت خیر بزرگ تر,حامل پیام NA,متون NA,نوشته های NA,ویژگیهای بیماری اعتیاد

اگر به تعبیر نوشته های NA، «روحانیت» به معنای «از خودگذشتگی» باشد، خدمت به آن خیر بزرگ تر کار بسیار پسندیده ای است، و چه بسا یکی از راههای بهتر شدن باشد.

گمنام، کلرادو، آمریکا

در خدمت خیر بزرگ تر

منبع : مجله راه NA

Visits: 24

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!