خلاصه گزارش,سالانه کنفرانس,خدمات جهانی,شنیدن پیام زندگی NA

خلاصه گزارش,سالانه کنفرانس,خدمات جهانی,شنیدن پیام زندگی NA


خلاصه گزارش سالانه کنفرانس خدمات جهانی

خلاصه گزارش,سالانه کنفرانس,خدمات جهانی,شنیدن پیام زندگی NA

خدمات جهانی

مرور سالانه، از یکم جولای 2017 تا سی ام ژوئن 2018

یادداشتی از طرف هیئت امنای شما

ما صادقانه از اینکه فرصتی برای خدمت به انجمن معتادان گمنام یافته ایم سپاسگزاریم و این سپاسگزاری ما در کلمات نمی گنجد، بلکه در عمل ما نمود پیدا می کند. از این رو، هر تصمیمی که می گیریم و هر اقدامی که می کنیم، از پایبندی مشترک ما به پیشرفت هدف اصلی مان سرچشمه میگیرد.

ازخودگذشتگی خدمتگزاران مورد اعتماد در هر سطح از خدمات، موجب شده است که معتادان گمنام به انجمنی قابل اعتماد در سطح جهانی تبدیل شود. در نتیجه، هماکنون بیش از 70.000 جلسه در 144 کشور برگزار می کنیم و نشریات ما به 55 زبان مختلف ترجمه می شوند. امروز، بیش از هر زمان دیگری، معتادان خارج از ایالات متحده شانسی برای یافتن راه جدید زندگی دارند و این شانس را NA برای آنها مهیا کرده است.

خلاصه گزارش,سالانه کنفرانس,خدمات جهانی,شنیدن پیام زندگی NA

یکی از مهمترین راه هایی که خدمات جهانی NA با آن به تحقق هدف اصلی مان کمک می کند، عرضه نشریات NA به صورت رایگان یا با هزینه پایین است. ما به رویه ی کاهش هزینه های خود در عین پرداختن به این بخش حیاتی از کارمان “تولید نشریات” ادامه می دهیم؛ اما این بخش از کار ما هرگز پایانی ندارد. برای بهبود مستمر ارائه خدمات، ما اطلاعاتی را جمع آوری می کنیم، چالش ها را ارزیابی می کنیم و به دنبال راه حل هایی هستیم تا به سمت آینده ای پیش برویم که صرف نظر از هر شرایطی، هر معتادی در جهان شانس تجربه کردن پیام ما به زبان و در فرهنگ خود را داشته باشد و بتواند فرصتی برای روش جدیدی از زندگی بیاید.

گزارش سالانه به طور کامل از طریق وبگاه www.na.org/ar2018 قابل دسترسی است. ارائه این گزارش ظاهراً وظیفه ی یک سازمان به شمار میرود؛ اما ما این گزارش را چیزی پرمعناتر می دانیم. ما در صددیم به اعضای NA کمک کنیم تا بهتر درک کنند که : حیطه فعالیتهای NA چیست ؛ ما چگونه به چالش های پیش رو غلبه می کنیم؛ و پایبندی ما به رساندن پیام مان به هر معتادی که هنوز در عذاب است، انگیزهای برای فعالیتهای ماست. می خواهیم اعضایمان بدانند که همگی ما بخشی از این فرآیند هستیم و هر دلاری که دریافت میکنیم ( از طریق کمک های مالی، ثبت نام در همایش و فروش نشریات) پیشرفت هدف اصلی مان را در سراسر جهان بهبود می بخشد.

آمار مربوط به روابط عمومی حضور در 7 کنفرانس تخصصی ملی و بین المللی

15040 اشتراک الکترونیکی و 11947 اشتراک نسخه کاغذی از مجله “دور از دسترس”

میزبانی 16 وبینار : در این وبینارها 18 %شرکت کنندگان از خارج از ایالات متحده بودهاند و 64 ،% از خدمات ناحیه ای به شمار میرفته اند.

7 مشاوره فیلمی/تلویزیونی

انتشار 20496 نسخه از پمفلت روابط عمومیِ “افرادی که برای درمان دارو مصرف میکنند”

خلاصه گزارش,سالانه کنفرانس,خدمات جهانی,شنیدن پیام زندگی NA

ترجمه پیام معتادان گمنام

امسال، تیم ترجمه خدمات جهانی معتادان گمنام مجدداً به موفقیت هایی دست یافت و پروژه های ترجمه که توسط افراد بومی مناطق به پایان رسیده بودند، آماده چاپ شدند. در اواسط سال، 38 پروژه در فهرست حروف چینی داشتیم؛ بدین معنا که این پروژه ها فرآیند اطمینان از وفاداری مفهومی به پیام NA را پشت سر گذاشته اند و کمیته ترجمه مربوطه، استانداردهای چاپ آن زبان ها را بررسی کرده است. زمانی که یک نوشته آماده چاپ می شود، یک بار دیگر توسط نمونه خوان های مجرب و یکی از کارکنان بازخوانی می شود. اگر نوشته نیاز به اصلاحات دیگری نداشته باشد، در نوبت چاپ قرار میگیرد.

در اینجا چندی از این پروژه ها که فرآیند ترجمه را در NA گذرانده اند و یا میخواهند بگذرانند، آمده است:

خلاصه گزارش,سالانه کنفرانس,خدمات جهانی,شنیدن پیام زندگی NA
● کمیته محلی ترجمه در اِسلوونی به سختی تلاش کرد تا پمفلت های اطلاعاتی مورد نیاز برای تکمیل پروژه “یک راهنما جهت معرفی NA ” را ارائه دهد. تعداد زیادی از این ده پمفلت اطلاعاتی که در راهنمای مقدماتی گنجانده شده اند، از قبل منتشر شده بودند و طبیعتاً اسلوونی ها می خواستند تا این پروژه را تکمیل کنند. آنها همچنین “کتابچه سفید” را تکمیل کردند و قرار بود پنج پمفلت اطلاعاتی دیگر را برای چاپ در این سال مالی، در نوبت قرار دهند.

● کمیته محلی ترجمه عربی زبان روی پروژه “چگونگی عملکرد” کار کرد. این کتاب از زمانی که “راهنمای کارکرد قدم” به چاپ رسید، از سوی جامعه ی عرب زبان با تقاضاهای زیادی رو به رو شد. زبان عربی در 22 کشور به عنوان زبان اصلی به شمار میرود؛ بنابر این، کتاب “چگونگی عملکرد” برای بسیاری از معتادانی که در خاور میانه و شمال آفریقا زندگی می کنند، مفید خواهد بود. متاسفانه این پروژه به دلیل جا انداختن اعراب کلمات عربی که در زبان عربی استانداردِ مدرن رعایت می شود، با شکست هایی مواجه شد و تا سال آینده قابل انتشار نخواهد بود.

● تولید جاسوئیچی هایی با نوشته هایی به زبان آفریقایی، لحظه ی خاصی را برای جامعه NA در آفریقای جنوبی به وجود آورده بود.

خلاصه گزارش,سالانه کنفرانس,خدمات جهانی,شنیدن پیام زندگی NA

حمایت انجمن

خدمات جهانی معتادان گمنام، درخواست هایی از سوی شوراهای فرامنطقه ای، سمپوزیموم “نشست مذاکرات دوستانه”خدماتی، رویداد مربوط به روزهای یادگیری در مناطق و دیگر رویدادها، مبنی بر حمایت از تلاش های بدنه های خدماتی گوناگون در سراسر جهان دریافت میکند. به علاوه، ما به هر شکلی به جوامع نو ظهور NA کمک می کنیم؛ از تهیه نشریات برای آنها گرفته تا حمایت از ساختار خدماتی آنها و هر کار دیگری که لازم به نظر بیاید.

انجمن، حمایت از جوامع را در اولویت قرار می دهد، بویژه در جاهایی که: NA تازه شکل گرفته است، NA می خواهد جاپای خود را محکم کند یا در جاهایی که جوامع NA ممکن است از حمایت خدمات جهانی بهره ببرند. میتوان گفت هر کاری که خدمات جهانی NA انجام میدهد به بخش توسعه انجمن ربط پیدا میکند. از این گذشته، بیشتر تلاش های ما روی حمایت از گروه ها و اعضایی متمرکز است که پیام بهبودی ما را منتقل می کنند تا برنامه بهبودی را در اختیار تمام معتادان سراسر جهان قرار دهند.

معتقدیم که این سرمایه گذاری های انسانی و مالی ما، منعکس کننده ارزش های ماست. یکی از جنبه های مهم بخش توسعه انجمن در اوکراین، رشد چشم گیر انجمنِ آنجا علیرغم آشوب های سیاسی چند سال
اخیر در آنجاست. کارکنان خدمات جهانی NA به نخستین همایش اوکراین در شهر کییِف سفر کردند و فرصتی برای تعامل با این جامعه از NA پیدا نمودند. اخیرا، خدمات جهانی NA در اولین کنفرانس نشریاتی اوکراین در شهر دنیپرو شرکت نمود.

ما در آنجا تعدادی کارگاه آموزشی برگزار کردیم تا به خدمتگزاران مورد اعتماد کمک کنیم که روابط عمیق تری با منابع خدمات جهانی برقرار کنند و حمایت همتا و مشاوره تقویت شود. هر زمان که این بُعد ضروری از بخش توسعه انجمن بیشتر رشد می کند، معتادان بیشتری شانس شنیدن پیام زندگی بخش معتادان گمنام را پیدا می کنند.

به همین دلیل زمانی که شنیدیم گروهی از اعضای شهر جاکارتا در اندونزی، از جزیرهای به جزیره دیگر سفر می کنند تا کتاب تازه منتشرشده ی “کتاب پایه” را در اندونزی توزیع کند، این مسئله تعجب ما را برن انگیخت. برای درک بهتر این قضیه بایستی بدانید که اندونزی دارای بیش از 17.000 جزیره است. به عنوان یک انجمن، ما همچنین خود را در خوشحالیِ جمعیِ اعضای خود در مالزی شریک می دانیم زیرا بلاخره کتاب پایه در سال مالی 2018 به زبان مالایی منتشر شد. (توزیع کتاب پایه به زبان مالایی در میان نمایندگان خدماتی گروه در کمیته ی خدمات ناحیه ایِ کشور مالزی )

 

دانلود فایل کامل خلاصه گزارش سالانه کنفرانس خدمات جهانی بصورت PDF :

 

دانلود خبرنامه apf

 

Visits: 39

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!