خدمت یکی از ابزارهای بهبودی است

خدمت یکی از ابزارهای بهبودی است,چرخه اجبار به مصرف,به خاطر اعتیاد,طرد شدن معتاد

زیباترین احساس ام این است که خدای مهربان را دارم ، از نیروی برتر سپاس گزارم امروز پاکم و در فرآیند بهبودی و عضو کوچکی از انجمن معتادان گمنام هستم که اصولش در سرتاسر دنیا کار آمد هست.

بهترین دوران زندگی ام را در مصرف مواد مخدر گذاشتم، در سن پایین شروع به مصرف الکل و سیگار به صورت تفریحی کردم و خیلی طول نکشید با مواد مخدر آشنا شدم.

این آشنایی برایم لذت بخش بود، طوری که در چرخه اجبار به مصرف قرار گرفتم، با مصرف مواد مخدر زندگی ام دچار آشفتگی و بحران شدید قرار گرفت، به خاطر اعتیاد و مصرف مواد مخدر بارها و بارها طرد شدم.

مصرف می کردم تا زندگی کنم و زندگی می کردم تا مصرف کنم، تا یک روز توسط یکی از دوستانم که قبلا مصرف می کرد و چند وقتی بود مصرف را قطع کرده بود، با انجمن آشنا شدم.

چند وقتی مصرف می کردم و به جلسه می رفتم اما کسی در جلسه به من نگفت ،چرا اعلام پاکی نمی کنی و این برایم خیلی جالب بود که اینجا کجاست و چقدر حرف هایشان شبیه درد دل من است. خدمت یکی از ابزارهای بهبودی است,چرخه اجبار به مصرف,به خاطر اعتیاد,طرد شدن معتاد

یادم هست یک روز اعلام پاکی کردم و گفتم ، من یک معتاد هستم : 17  روز ، بعد جلسه خیلی حالم بد شد، یکی از اعضای قدیمی آن گروه آمد به سمت من و به من گفت: اگر یک سال پاک باشی به تو یک سکه می دهند و اگر خدای نکرده لغزش کنی خیلی از چیزها و کارهایی که قبلا انجام ندادی انجام خواهی داد و به قول معروف همه چیز را از دست می دهی و بعدا دوباره به انجمن برمی گردی ، البته اگر خوش شانس باشی.

آن روز خیلی حالم بد بود و در حین مصرفم به حرف های آن عضو فکر می کردم و بی اختیار اشک می ریختم و گریه می کردم، از آن روز دیگر مصرف کردن برای من هیچ لذت و نئشگی نداشت.

بعد از مدت 4 ماه در یک کلینیک پاک شدم و دوباره به جلسه برگشتم ، با این فکر که یک روز سکه بگیرم و به پاکی ادامه بدهم ، کم کم باورم نسبت به انجمن شکل گرفت و از شش ماه پاکی ام در جلسات شروع به خدمت کردم ، از 2 سال پاکی با کمیته زندان ها و بیمارستان ها آشنا شدم و آموزش های لازم را در این کمیته تجربه کردم، یک روز با چند نفر عضو اعزام به پیام رسانی یک مرکز شدیم، درطول مسیر دیدم که این مسیر خیلی آشناست، بله دقیقا محل مصرف من در اوایل بود، خدا رو شکر کردم مرا در موقعیتی قرار داده که یادآور گذشته تلخم بود ، هم اینکه رسالتی بر دوشم گذاشته شده بود تا بتوانم برای دیگر معتادانی که دسترسی به جلسه ندارند و با انجمن آشنا نیستند و شناخت درستی از انجمن ندارند وقت بگذارم.

امروز عاشق خدمت کردن در این کمیته هستم، چون خواست نیروی برتر بر این بوده که من پیام انجمن معتادان گمنام را به دیگر همدردهایم برسانم، امروز که این نامه را می نویسم حدود 6 سال است که از این طریق به سایر همدردهایم خدمت می کنم. NA فقط  و فقط یک وعده می دهد ؛ آن هم رهایی از اعتیاد فعال است.

امروز یک برنامه روحانی برای همه معتادان قابل دسترس است و دیگر لازم نیست نا امیدانه رنج بکشیم و بمیریم و این امر فقط و فقط توسط کارکرد قدم های دوازده گانه، سنت ها ، راهنما ، شرکت در جلسات ، داشتن عملکرد و خدمت کردن میسر می شود.

 

نویسنده : (پائولا دی)

خدمت یکی از ابزارهای بهبودی است,چرخه اجبار به مصرف,به خاطر اعتیاد,طرد شدن معتاد

منبع : مجله صدای بهبودی معتادان گمنام

 

 

 

Visits: 61

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!