خدمت به معتادان یک اصل روحانی است

خدمت به معتادان,یک اصل روحانی است,مصرف کننده مواد,بعنوان خدمتگزار NA,بهبودی و NA

سلام ؛ اسم من حسین و یک معتاد در حال بهبودی ، با پاکی 15 سال و 5 ماه از کشور بحرین  هستم .

من 14 سال مداوم مصرف کننده انواع مواد مخدر بودم ؛ 26 سال پیش ، وقتی نوجوان بودم ، شنیدم که چندین معتاد از طریق کمک به هم ،  دیگر مواد مصرف نمی کنند .

و من هم قطع مصرف کردم ، ولی چون در بحرین بدون جلسات بودیم ، پس از 4 سال لغزش کرده و مصرف مواد مخدر را مجددا آغاز نمودم .

در سال 2005 با لطف خداوند ، با برنامه انجمن معتادان گمنام آشنا شدم و دیگر مواد مخدر ؛ مصرف نکردم .

15 سال قبل که من وارد برنامه شدم ، تعداد ما و حتی اعضای قدیمی تر NA  در کشور بحرین بسیار کم بود ،  من در گروه المبادله دو سال ماندم و بعد بعنوان خدمتگزار NA ، نماینده این گروه شدم و بعد از این خدمت ، بعنوان منشی شورای منطقه کشور بحرین انتخاب شدم .

در آن زمان شورای منطقه بحرین اعضا و خدمتگزار کمی داشت و چندین عضو خدمات ، شورای منطقه ما را انجام می دادند و در نتیجه یا شورا تعطیل می شد و یا چندین بار برگزار نمی شد ، اما من منشی بودم و بعد از 2 سال ، بعنوان گرداننده شورای منطقه انتخاب شدم .

در طول مدت پاکی خود ، بعنوان بازو در کمیته های فرعی شورا مانند : کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی ، خدمت کردم و تجربه خودم را به مشارکت می گذاشتم و این اولین بار بود که شورای منطقه بحرین بدون تعطیلی برگزار می شد .

سپس بعنوان مسئول کمیته بیمارستانها و زندان های منطقه انتخاب شدم و بمدت 18 ماه در این کمیته فعالیت مستمر داشتم . بعد از این مدت به دلایل شغلی و شیفتی بودن آن ، این خدمت را تحویل دادم .

در حال حاضر راهنما داشته و تعدای نیز رهجو دارم و هنوز هم در حال خدمت بعنوان نماینده گروه بهبودی هستم . ( لازم به ذکر است در حال حاضر تمامی پست های خدماتی شورای منطقه بحرین تکمیل است و خدمتگزار دارد) .

در طول خدمتم همراه با رابط منطقه بحرین به 3 کشور : فلیپین ، تایلند ، مالزی در جلسات شورای فرا منطقه APF  در سالهای 2007 ؛ 2008 ، 2009 سفر کرده و حضور داشتم . در APF  رابطین کشورهای زیادی دور هم جمع می شوند ، از جمله کشور ایران .

زمانی که قرار شد APF  را به کشور بحرین دعوت کنیم ، ما در بحرین کارگروهی تشکیل دادیم و از محل اسکان (هتل) ؛ قیمت بلیت هواپیما ؛ تصاویر مربوط به محل اسکان اعضا را برایشان ارسال کردیم و خدا رو شکر موفق شدیم و در سال 2011 ، APF  شامل 27 کشور از جمله ایران را به بحرین دعوت کنیم .

 ما باز کارگروه تشکیل دادیم، جهت بیرون بردن اعضا ، خرید و گردش آنها بهمراه تیم مترجم .

من در سال 2010 در اولین همایش خاورمیانه در کشور ترکیه حضور پیدا کردم . اعضایی را دیدم که از کشور ایران با وسیله نقلیه اتوبوس آمده بودند تا در همایش ترکیه شرکت کنند ، آنها در فضای آزاد بدون اسکان در هتل ، دور هم جمع شده بودند و پخت و پز می کردند و یک جمع بسیار صمیمی و خودمانی و پر از انرژی بودند .

برای من خیلی تازگی و جای تعجب داشت و خیلی حیرت کردم از این همه سادگی و احساس همبستگی ایرانی ها و تا چند سالی در جلسات بهبودی بحرین از این همدلی و اتحاد اعضای انجمن معتادان گمنام ایران ، مشارکت می کردم .

من قبل از شیوع بیماری کرونا در طول هفته در سه جلسه بهبودی شرکت می کردم . بعد از شیوع بیماری کرونا در 4 جلسه از جمله 2 جلسه بهبودی و 2 جلسه انتقال روح سنت ها از طریق نرم افزار زوم شرکت می کنم .

اکثر اوقات در کارگاههای مجازی 12 سنت شرکت می کنم و به سوالات پاسخ می دهم و یا پاسخ سوالاتم را دریافت می کنم ، بخصوص کارگاههایی که به زبان عربی برگزار می شود .

از انجمن معتادان گمنام ایران ،اعضای عربی زبان ؛ برای کشورهای عمان ، بحرین و عربستان سعودی کارگاههای مجازی ممتاز و خیلی خوبی برگزار می کنند و من حتما در این کارگاه ها شرکت می کنم .

از لغزش برخی از اعضا در زمان کرونا نه کسی را دیده ام و نه شنیده ام ، اما اعضای تازه وارد زیادی در برنامه زوم دیده ام و با هم : زن ، مرد ، جوان ، نوجوان در جلسات مجازی شرکت کرده ایم . خدمت به معتادان,یک اصل روحانی است,مصرف کننده مواد,بعنوان خدمتگزار NA,بهبودی و NA

در آخر امیدوارم در آینده نزدیک ، بعد از ریشه کن شدن بیماری کرونا ، در همایش های کشور ایران شرکت کنم و اعضای انجمن معتادان گمنام کشور ایران را از نزدیک ببینم و آنها را در آغوش بگیرم .

از خداوند متعال می خواهم ما را در بهبودی و NA  ثابت قدم نگه دارد ، تا بتوانیم هم بخودمان و به سایر معتادان کمک کنیم ، چرا که در کل دنیا ، هیچ چیز ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر را ندارد .

خدمت به معتادان,یک اصل روحانی است,مصرف کننده مواد,بعنوان خدمتگزار NA,بهبودی و NA

منبع : تجربه ای از اعضای معتادان گمنام کشور بحرین

 

متن فوق به زبان عربی :

 

خدمة المدمنين مبدأ الروحی

 

أنا حسين مدمن من زماله البحرين أبتديت هذا الرحله في تاريخ ٢٠٠٥/٥/٢٠ ولديّ موجه لديه ٣٥ سنه ولديّ العديد من الذين أوجههم ، في البدايه خدمت سكرتير مجموعه المبادئ لمده سنتين ومن ثم سكرتير لجنه المنطقه وفي أثناء هذه الخدمه حضرت مع مندوب لجنه خدمات المنطقه المنتدى الآسيوي الباسافيكي ٢٠٠٨ في فلبين ٢٠٠٩ ماليزيا ٢٠١٠ تايلند وفي هذه الثلاث سنوات المتواصله حضرت ABF مع مندوب لجنه خدمات المنطقه وكنا نحاول بفكره عقد اجتماع لجنه الباسافيكي لدينا بالبحرين وتم طرح الفكره واخذ معلومات منها الصور واسعار الفنادق واسعار التذاكر والمقر وتم بفضل الله نجاح هذه الفكره وتمت الموافقه عليها بسنه ٢٠١١ ب٢٧ دوله مشاركه من ضمنها دوله ايران وتم تشكيل فريق للمرافقه ومعهم المترجمين للوفد الايراني وخدمت كمندوب لمجموعه التعافي في لجنه المنطقه ومن ثم رئيس لجنه خدمات المنطقه لمده سنتين و من ثم خادم رئيس لجنه المصحات والسجون لمده ١٨ شهر وخدمت كرئيس لجنه اللوائح في طور تأسيس لوائح للزماله البحرينيه وحالياً أمثل مجموعه التعافي كمندوب في لجنه خدمات المنطقه ولدي العديد من الزيارات منها مؤتمر الشرق الأوسط الأول في تركيا والثاني بدوله الأمارات المتحده والرابع بسلطنه عمان وفي الأخير هذه كل الخدمات التي مررت بها في هذه الرحله لمده ١٥ سنه .

 

Visits: 200

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!