حقیقت را مشارکت کن,مصرف مواد را قطع کرده ام,ابعاد اعتیاد,بهبودی از بیماری اعتیاد

حقیقت را مشارکت کن,مصرف مواد را قطع کرده ام,ابعاد اعتیاد,بهبودی از بیماری اعتیاد


حقیقت را مشارکت کن

حقیقت را مشارکت کن,مصرف مواد را قطع کرده ام,ابعاد اعتیاد,بهبودی از بیماری اعتیاد

سلام به همه ، اسم من گرسون است و یک معتاد هستم. من تحت تأثیر مشارکت سالی در راه NA ژانویه ۲۰۰۵ در مورد چه چیز باید مشارکت شود؟” قرار گرفتم.

حرفی که یک روز، یکی از اعضا به من گفت را به یاد می آورم: “گرسون، به من کمک کن ، من از جلسه خانگی ام، عصبانی هستم چون از وقتی که مصرف مواد را قطع کرده ام، به گونه ای اجباری برای آرام کردن اضطراب درونی ام، پرخوری می کنم و وقتی درباره این موضوع در جلسه خانگی ام مشارکت کردم  ، گرداننده از من خواست که در این باره مشارکت نکنم به این دلیل که به مصرف مواد ربطی ندارد و در NA ، ما فقط به مشکلات ناشی از مواد مخدر می پردازیم.”

به این عضو گفتم که وقتی مصرف مواد را قطع کردم، زندگی ام تبدیل به یک بحران شد و الان هم می تواند بشود، چون در واقع مشکلات من ناشی از مواد مخدر نبود، مشکلات من ناشی از “من” بود. من یک معتاد هستم و بارزترین عارضه بیماری من، مصرف مواد مخدر بود. بیماری من شامل یک جستجوی اجباری در خارج از خودم برای چیزی که مرا خوشحال می کند، می شود .

حالا، بیماری من، خود را به شیوه های مختلفی نشان می دهد، درست همانطور که در کتاب چگونگی عملکرد گفته شده:” همانطور که در مسیر بهبودی، پیش می رویم، خواهیم دید که چگونه ابعاد اعتیادمان می توانند خود را در بسیاری از حوزه های زندگی مان، نشان دهند.” چند صفحه بعد می خوانیم که: “بیماری اعتیاد می تواند خود را به صورت اشتغالات فکری و رفتارهایی اجباری که هیچ ربطی به مواد مخدر ندارند، نشان دهد.”

آیا شما روزهایی را پشت سر نگذاشته اید که همه چیز، بد به نظر مي رسيد؟ در یک چنین روزهایی، من به یک جلسه رفته و مشارکت می کنم. متوجه می شوم که روز بد من ربطی به مواد مخدر ندارد ، ولی به هر حال، بعد از مشارکت درباره آن، حال بهتری پیدا می کنم. همچنین به شخص دیگری هم کمک مي شود تا بداند که دیگران هم، یک چنین شرایطی را تجربه کرده اند. در نتيجه، شاید کسی به این دلیل که با مشارکت من، احساس همدلی کرده است، به من نزدیک شود . حقیقت را مشارکت کن,مصرف مواد را قطع کرده ام,ابعاد اعتیاد,بهبودی از بیماری اعتیاد

در اوایل بهبودی ام، یک بار چیز خیلی دردناک افتضاح و رسوایی آور در مورد زندگی ام را مشارکت کردم. در پایان جلسه، بعضي از اعضا، پیش من آمدند و گفتند که نمی خواهند به آن ها، نزدیک شوم، یک عضو دیگر از من پرسید که راهنما دارم یا خیر و من گفتم که ندارم و او از من پرسید ، که آیا می خواهم یک راهنما داشته باشم. به این ترتیب، من اولین راهنمای خود را گرفتم. او به من گفت که بعضی چیزها را نباید در جلسه NA  مشارکت کنم ، ولی می توانم آنها را به او بگویم و این که با مشارکت من، احساس همدلی و درک متقابل کرده بود .

از آن زمان به بعد، من به جلسه می روم تا از طریق احساس همدلی با دیگران، تجریه، قدرت و امید، راپیدا کنم. آن اعضایی که به خاطر آن مشارکت ام، مراقضاوت کرده بودند، حالا از دوستان صمیمی من هستند ، سالی در مقاله خود، پرسیده بود که آیا او باید مشکلات روزانه زندگی که هر معتادی ممکن است آن ها را تجربه کند را مشارکت کند؟

از عمیق ترین بخش وجودم و با کمی فروتنی که برنامه به من داده است، عقیده دارم که من به جلسات NA می روم تا از بیماری اعتیاد، بهبود پیدا کنم و این بیماری خیلی فراتر از فقط مصرف مواد مخدر می باشد چون یک بیماری جسمی، روانی و روحانی است با عشق به نیروی برترم، به شما و به NA است که ، من پاک هستم.

حقیقت را مشارکت کن,مصرف مواد را قطع کرده ام,ابعاد اعتیاد,بهبودی از بیماری اعتیاد

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 89

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!