حرکت در جاده بهبودی

حرکت در جاده بهبودی,جاده تنهایی اعتیاد,تخریب زیاد اعتیاد,افکار منفی معتاد,افکار بیمارگونه اعتیاد

حدود 17 سال در جاده تنهایی اعتیاد فعال حرکت می کردم ، سالهای آخر مصرف برای تهیه پول مواد مصرفی ام ، مجبور بودم روزی ده کیلومتر خیابان های ایالت مان را پیاده راه بروم و زباله گردی کنم .

اطرافیان و بستگانم دیگر مرا نمی پذیرفتن و کاملا تنها شده بودم ، حتی بهترین دوستان ام نیز از این قاعده خارج نبودند و مرا دیگر نمی شناختند و اگر روزی با هم روبرو می شدیم ، بدون اینکه حتی جواب سلام مرا بدهند ، از کنارم عبور می کردند .

شاید هفته ها خودم را در آینه نگاه نمی کردم ، راستش را بخواهید ، گاهی اوقات ، موقعیتی پیش می آمد و مجبور می شدم خودم را در آینه نگاه کنم ، چهره ی خودم را نمی شناختم ، آنقدر تخریب اعتیادم زیاد بود ، که چهره ام را دگرگون کرده بود ، بخودم در آینه می گفتم : این شخص کیست که مرا نگاه می کند !

بواسطه بی محبتی هایی که از خانواده و دوستانم دیده بودم ، کینه و رنجش فراوانی از آنها داشتم ، و در افکار بیمارگونه ام ، همیشه به فکر انتقام از آنها بودم .

وقتی با معتادان گمنام آشنا شدم و حرکت در جاده بهبودی برای من آغاز شد ، خیلی زود عشقی را تجربه کردم که کینه و رنجش در آن جایی نداشت ، وقتی در فرآیند کارکرد و مرور قدم ها قرار گرفتم ، فهمیدم بواسطه بیماری اعتیادم ، باعث شده ام که اطرافیانم آزار و صدمه های روحی و روانی و مالی زیادی ببینند و همین امر باعث بی محبتی آنها ، نسبت به من شده است و روابط مرا با آنها تیره و تار نموده است . حرکت در جاده بهبودی,جاده تنهایی اعتیاد,تخریب زیاد اعتیاد,افکار منفی معتاد,افکار بیمارگونه اعتیاد

در واقع با کارکرد قدم چهار و پنج و قدم های شش و هفت آموختم ، مقصر اصلی خودم بوده ام و من نمی توانم دیگران را تغییر دهم ، من می توانم خودم را تغییر دهم ، تا بواسطه این تغییر ، روابط گذشته ام را اصلاح کنم و بتوانم دوباره ارتباطاتم با خانواده و اجتماع را سر رو سامان بدهم .

حرکت در جاده بهبودی بسیار لذت بخش است ، وقتی در مسیر بهبودی قرار گرفتم ، بسیاری از افکار منفی از من دور شد ، با حضور در جلسات بهبودی و مشارکت کردن ، افکار منفی را از ذهنم خارج می کنم و افکار مثبت و سازنده را جایگزین افکار منفی و مخرب بیمارگونه خودم می کنم .

دوستان بهبودی ، همسفرهای من در مسیر بهبودی هستند که برای طی نمودن این مسیر ، به هم کمک می کنیم ، جاده بهبودی پایان ندارد و هر روز و هر ماه و هر سالی که در این مسیر رو به جلو حرکت می کنم ، موفقیت های جدیدی بدست می آورم .

عشق بلاعوض کمک معتادان به یکدیگر بدون هیچ چشم داشتی  ، باعث بوجود آمدن پیوندهایی بین اعضا شده است که غیر قابل وصف می باشد .

امروز حداقل روزی دو سه بار خودم را در آینه نگاه می کنم و دیگر چهره ام برایم غریبه نیست ، امروز در زندگی روزمره ام برنامه ریزی دارم و فقط برای امروز با اهداف مشخص رو به جلو در جاده بهبودی در حال حرکت هستم .

از خداوند می خواهم ، همدردانم را در این مسیر یاری نماید و همیشه کمک حال مان باشد .

حرکت در جاده بهبودی,جاده تنهایی اعتیاد,تخریب زیاد اعتیاد,افکار منفی معتاد,افکار بیمارگونه اعتیاد

نویسنده : (گمنام)

حرکت در جاده بهبودی,جاده تنهایی اعتیاد,تخریب زیاد اعتیاد,افکار منفی معتاد,افکار بیمارگونه اعتیاد

منبع : مجله الکترونیک NATODAY

 

 

Visits: 98

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!