جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020

جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020,سلامت روان در بهبودی,جلسات آنلاین و پیام NA

با سلام، این دومین خبرنامه خدمات جهانی از زمان آغاز بحران جهانی در ماه مارس گذشته است. تعداد کارمندان و محدودیت های مالی باعث خلاصه گویی ماست بخصوص اینکه خبرنامه به شش زبان مختلف نوشته می شود. جهت خلاصه کردن مطالب ما بیشتر بر روی مسائل کنفرانس خدمات جهانی و پروژه های در دست اقدام تمرکز داریم. این بروزرسانی مدت کوتاهی پس از پایان گرفتن کار کنفرانس خدمات جهانی ۲۰۲۰ انجام می شود. بالاخره رسیدیم به آغاز راه ، دوره کنفرانس خدمات جهانی برای سالهای ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۲. یکی از اعضا ما بنام جونیور پس از ۱۲ سال خدمت ایثارگرانه از هیئت امنا جدا خواهد شد.

اما سپاسگزاریم که او همچنان در گروه برنامه ریزی اداری، یعنی کارگروهی که به هیئت امنا در رابطه با مسائل مالی خدمات جهانی مشاوره می دهد، به خدمت خود ادامه خواهد داد. تجربه جونیور به عنوان یک تاجر و یک اقتصاد دان، و همینطور آگاهی عميق او از مسائل خدمات جهانی NA او را به عضوی ارزشمند از این تیم تبدیل کرده است. همانطور که قبلا گزارش کردیم، ما به تازگی به ۴ عضو جدید هیئت امنا خوش آمد گفتیم و یک کمیته اجرایی جدید نیز انتخاب کردیم.

در این کمیته تالی از هاوایی بعنوان گرداننده، تیم از استراليا بعنوان على البدل گرداننده، آیرین از ایرلند بعنوان منشی و جک از ایالت واشینگتن بعنوان خزانه دار خدمت خواهند کرد. برای ما نامانوس بود که به اعضا جديد هيئت امنا خوش آمد بگوئیم، بدون اینکه آنها را در آغوش بکشیم یا فرصت پیدا کنیم با ایشان سری به رستوران بزنیم یا به همراه یکدیگر به یک جلسه بهبودی برویم. ما در حال تلاش برای سازگار شدن با شرایط تازه” هستیم که به معنی جلسات مجازی، انتشارات الکترونیک و کارمندان کمتر است. اما کارهای زیادی به نمایندگی از طرف شما در حال انجام است (بیش از آنچه در این گزارش می گنجد) و در ضمن بی قرار آغاز دوره جدید هستیم .

جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020,سلامت روان در بهبودی,جلسات آنلاین و پیام NA

قسمت دوم کنفرانس خدمات جهانی

کنفرانس خدمات جهانی ۲۰۲۰ در تاریخ ۲۴ اوریل آغاز به کار کرد و در ۱۳ آگوست پایان یافت و خلاصه تصمیمات گرفته شده بر روی سایت na.org بارگذاری شد. این اولین کنفرانس خدمات جهانی مجازی بود و در ضمن طولانی ترین زمان بين آغاز و خاتمه در کنفرانس خدمات جهانی بود که شانزده هفته طول کشید! ما گزارش قسمت اول در خبرنامه خدمات جهانی ماه ژوئن ارائه کردیم. قسمت دوم کنفرانس از ۷ تا ۹ برگزار شد. تصمیمات کنفرانس ۲۰۲۰ از قرار زیر است : دادن کرسی به مناطق می ناس (برزیل) و روسيه شمال غربی خوش آمدید! و بررسی درخواست کرسی برای فرامناطق. البته فقط فرامنطقه هایی که قبل از کنفرانس سال ۲۰۱۸ شکل گرفتند، تا زمانیکه ضوابط یا فرآیند دریافت کرسی مشخص گردد. . ادامه بررسی تعلیق بندهای بازرسی در قرارداد سپرده گذاری مايملک معنوی . تائيد به اتفاق آرا پمفلت سلامت روان در بهبودی.

جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020,سلامت روان در بهبودی,جلسات آنلاین و پیام NA

سلامت روان در بهبودی

جدیدترین نشریه بهبودی NA پمفلت شماره ۳۰ در سایت
www.na.org/ips بارگذاری شد و جهت فروش تحت محصول شماره ۳۱۳۰ به قيمت ۰٫۳۳ دلار در
WWW.na.org/webstore به فروش می رسد. ما به واسطه رای به اتفاق آرا به پمفلت جدید در کنفرانس خدمات جهانی بسیار دلگرم شدیم. این پمفلت تجارب مشترک اعضا NA جمع آوری کرده، و ما همه ارزش درمانی تجارب مشترک را بخوبی می دانیم. همانگونه که در پمفلت گفته است به ما احساس تعلق خاصی دست می دهد، زمانی که با دیگران در جلسه همدلی می کنیم.

ما امیدواریم این نشریه جدید به معتادان کمک کند تا با آن هم ذات پنداری کنند و بهبود یابند. سرمایه گذاری برای چشم اندازمان ما مدت طولانی است که فهمیده ایم اتکا بر فروش نشریات به عنوان قسمت اعظم درآمد خدمات جهانی راهکار قابل دوامی نیست. این تعطیلی جهانی باعث ایجاد بحران بزرگی شده است. بسیاری از نواحی و مناطقی که بر درآمد حاصل از رویدادهای خود تکیه دارند تا هزینه خدمات خود را بپردازند نیز احساس مشابه ای دارند. ما لازم است تا با همکاری یکدیگر این درآمدی که در تمام سطوح خدماتی از بین رفته را جبران کنیم. اولین هدف مشخص و عینی ما تلاش برای سرمایه گذاری بر چشم اندازمان است، تا بتوانیم تعداد اعانه های ماهانه مکرر را تا آخر اکتبر ۲۰۲۰ به عدد ۱۰۰۰ افزایش دهیم. در ماه فوریه گذشته تعداد اعانات ماهیانه مکرر فقط ۵۰ عدد بود، و تا ۲۰ سپتامبر این عدد تا ۶۵۲ افزایش یافت.

لطفا اگر توانایی دارید شما هم از طريق
www.na.org/contribute اعانه کنید و به ما کمک کنید تا این موضوع اطلاع رسانی شود. اعانات ماهیانه مکرر منبع درآمد باثباتی برای خدمات جهانی NA فراهم می کند. همانگونه که یکی از اعضا هیئت امنا گفته، اگر هر یک از اعضائی که در همایش جهانی ۳۷ در اورلاندو شرکت کردند ماهانه ۲۰ دلار اعانه کنند به معنی خواهد بود که سالیانه ۵۰۰۰۰۰۰ دلار درآمد جدید برای خدمات جهانی NA به همراه خواهد داشت که باعث کم شدن اتکا بر فروش نشریات خواهد شد.

برای بسیاری از ما، این ممکن است طرز فکر جدیدی باشد تا بودجه خدمات جهانی را تامین کنیم. کاری که قابل انجام است. با تشکر از همه شما برای حمایتی که از NA می کنید. بسیاری از شما درباره رویدادی که در منطقه واشینگتن/آیداهوی شمالی به نام سفر ادامه دارد که طی ۳ روز متمادی از ۴ تا ۷ سپتامبر انجام شد آگاه هستید. هدف از این گردهمایی بزرگداشت بهبودی و افزایش اعانات اعضا به خدمات جهانی بود. انگیزه اصلی این بود که جایگزینی مبلغی بود که این منطقه هر سال اعانه می کرد، که امسال مقدور نبود زیرا منبع درآمد این منطقه از همایش های بود که هر سال برگزار می کرد. این رویداد مهم که انواع متنوعی از جلسات بهبودی برای ساعات زیادی و برای هزاران عضو NA را فراهم نمود، مبلغی بیش از ۵۲۰۰۰ دلار جهت اعانه به خدمات جهانی جمع کرد و در ضمن تعداد ۹۰ اعانه ماهیانه مکرر به جمع تقریبی ۲۵۰۰ دلار هر ماه فراهم نمود. با تشکر از منطقه واشینگتن/ آیداهوی شمالی و همه اعضائی که جهت برگزاری این رویداد زحمات فراوانی کشیدند.

اگر سیستم شما در این رویداد شرکت کردید حتما می دانید که بزرگداشت شگفت انگیزی از بهبودی در NA بود. به درخواست برگزار کنندگان این رویداد ما ویدیوهای درست کردیم. یکی در رابطه با فعالیت های خدمات جهانی NA و کارهایی که انجام می دهد، یکی در رابطه با فعالیت های روابط عمومی و یکی هم در رابطه با توسعه انجمن. ما در حال تبدیل این سه ویدیوی طولانی به قطعات کوچکتر هستیم تا آنها را در سایت na.org بارگذاری کنیم و در اختیار اعضا کنفرانس و اعضا دیگر قرار دهیم تا در جلسات خدماتی و رویدادهای خود از آن استفاده کنند .

جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020,سلامت روان در بهبودی,جلسات آنلاین و پیام NA

به روزرسانی مالی در زمان تهیه این گزارش ما هنوز در حال فعالیت هستیم در حالیکه بیش از نیمی از کارمندان بطور موقت از کار برکنار شده اند، و توسط بودجه اضطراری به فعالیت تقلیل شده خود ادامه می دهیم. ما هزينه های خود را در هر جا امکان دارد کم کرده ایم، که بیشتر بر روی هزینه کارمندان و هزینه سفر تاثیر منفی داشته، اما هنوز هم هزينه ها بیشتر از درآمد ما است.

هیئت امنا و کارگروه کتاب یک اصل روحانی برای هر روز، هنوز بصورت مجازی جلسات خود را برگزار می کنند، و همینطور بدنه های خدماتی مانند هیئت نمایندگان اروپا و مجمع نمایندگان کانادا که در شرایط عادی ما نیز به محل برگزاری سفر می کردیم. هزینه کرایه مکان، ابزار و بعضی هزینه های جاری در پنج دفتر خدمات جهانی تعهدات قانونی و یا تحت قرارداد هستند که ما نمی توانیم به راحتی آن را عوض کنیم. بسیاری دیگر از هزینه ها، تعهدات جاری هستند که توسط کنفرانس بر عهده خدمات جهانی NA گذاشته شده است. حسابرسی سالیانه ما در حين تهیه این گزارش با رعایت فاصله گزاری اجتماعی در حال انجام است. ما همینطور باید صدها هزار دلار هزینه موارد قانونی را پرداخت کنیم، که بیشتر بخاطر شکایاتی است که از خدمات جهانی شده، یکی در آمریکا و یکی درروسية ما هنوز قادر به ارائه اطلاعات درست نیستیم تا زمانیکه این مشکلات حل شود، البته اطلاعاتی را که تا این زمان به دستمان رسیده را با شرکت کنندگان در کنفرانس در میان گذاشتیم .

جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020,سلامت روان در بهبودی,جلسات آنلاین و پیام NA

پروژه های ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۲

از آنجا که کنفرانس به تازگی پایان یافته و هیئت امنا جديد انتخاب شده، ما تازه می توانیم کار بر روی پروژه هایی که تائید شده اند را آغاز کنیم. مهم است تا بخاطر داشته باشیم که شرایط اضطراری حکمفرماست. کنفرانس خدمات جهانی توسط پیشنهاد ۳ که در زیر آمده تائید کرد که بحران جاری بر روی پروژه ها تاثیر گذاشته به عنوان شرکت کنندگان در کنفرانس ۲۰۲۰ ما درک و پذيرش خود را بیان می کنیم که تصمیم درباره تمام پروژه های ۲۰۲۰ الى ۲۰۲۲ قبل از بحران جهانی جاری و قرنطينه عمومی گرفته شده و در نتیجه زمانی به اجرا در خواهند آمد که منابع لازم تأمین گردند.

ما هر یک از این پروژه ها را که در دوره ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۲ ارائه گردیدند را طبق اساسنامه کنفرانس مورد به مورد بررسی خواهیم کرد. ما در ضمن طرحها را برای نگارش یا اصلاح پمفلتهای بهبودی، موضوعات قابل بحث، و جعبه ابزار خدمات محلی اولویت بندی خواهیم کرد. ۱۱۶ رای موافق، ۱۰ رای مخالف، ۲ رای ممتنع، ۲ نفر حاضر که رای ندادند به ۹۱% آرا اجماع صورت گرفت ما سعی داریم که در رابطه با پروژه ها انعطاف پذیر باشیم.

برنامه داریم تا فقط ۲ کارگروه فعال داشته باشیم: کارگروه موجود برای کتاب یک اصل روحانی برای هر روز به فعالیت خود ادامه می دهد، و کارگروهی که در دوره قبل بررسی مقررات اجرایی قرارداد سپرده گذاری مایملک معنوی” را به عهده داشت این دوره به فعالیت خود بر روی پروژه “قرارداد سپرده گذاری مایملک معنوی” کار خواهد کرد. بجز ماریو که در این دوره بعنوان کمک گرداننده کنفرانس انتخاب شده. همینطور برای پروژه نقش فرامناطق ما تصمیم داریم از جلسات مجازی فرامناطق که بطور منظم برگزار می شوند استفاده کنیم. جهت مابقی پروژه ها هم می خواهیم از جلسات اینترنتی، گروههای متمرکز و آمارگیری استفاده نمائیم. این روشی است که به ما امکان می دهد تا وسیعترین شبکه ممکن از شرکت کنندگان را تنظیم کنیم.

جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020,سلامت روان در بهبودی,جلسات آنلاین و پیام NA

یک اصل روحانی برای هر روز

این دومین دوره برای پروژه یک اصل روحانی برای هر روز است، و ما در مسیر بررسی تائید پیشنویس و این کتاب در دستور کار کنفرانس ۲۰۲۲ هستیم. ما یک نمونه کوتاه از چهارمین دسته داده ها را جهت بررسی و اعلام نظر در
WWW.na.org/spad
به همراه مواردی جهت استفاده در کارگاهای مربوطه در فضای مجازی را در سایت قرار دادیم. ما شما را تشویق می کنیم تا درباره اصول روحانی بنویسید. نقل قول های جهت برانگیختن شما و فرمهای آنلاین مخوص این کار در سایت بارگذاری شده. جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020,سلامت روان در بهبودی,جلسات آنلاین و پیام NA
www.na.org/spad
جعبه ابزار خدمات محلی – جلسات آنلاین این اولین پروژه در مورد جعبه ابزار خدمات محلی نیست. مبانی نماینده خدماتی گروه در همین حین که این گزارش در حال تهیه است در حال نهایی شدن است. به زودی در صفحه مربوط به پروژه ها در سایت
WWW.na.org/toolbox

به همراه مبانی تصمیم سازی بر اساس اجماع و خدمت در مناطق روستایی و جوامع دور افتاده بارگذاری خواهد شد. کنفرانس خدمات جهانی در مورد ۲ تمركز اولیه در رابطه با جعبه ابزار تصمیم گیری کرد: بهترین نحوه برگزاری جلسات آنلاین و پیام NA را رساندن به موثرترین نحوه و بصورت مجازی. اهمیت ابزار جلسات آنلاین تاکنون به این حد برای بسیاری از ما شفاف نبوده.

به نظر میرسد جلسات آنلاین مهم ترین مسئله ای است که طی این دوره باید درباره آن صحبت کنیم. ما تا کنون گنجینه ای از منابع مفيد را جمع آوری و در سایت قرار داده ایم.
www.na.org/virtual

ما تاکنون چند جلسه اینترنتی که برای عموم آزاد بود درباره جلسات آنلاین برگزار کردیم. آخرين آن در ماه ژوئن برگزار گردید. زمانیکه داشتیم برای این جلسه برنامه ریزی می کردیم حدس می زدیم که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ عضو شرکت کنند. اما در عمل دیدیم که تعداد شرکت کنندگان از ظرفیت اتاق زوم ما که ۱۰۰۰ نفر بود بیشتر شد و خیلی از اعضا که می خواستند امکان شرکت در جلسه را پیدا نکردند. جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020,سلامت روان در بهبودی,جلسات آنلاین و پیام NA

ما تصمیم داریم که در رابطه با این موضوع جلسات اینترنتی بیشتری برگزار کنیم و دفعه بعد آماده تر خواهیم بود. ما همینطور برنامه داریم تا نظرسنجی آنلاینی برگزار کنیم تا اعضا نظرات خود را در رابطه با ابزاری که بهتر است برای جلسات آنلاین تهیه کنیم چیست. ما امیدواریم که بدنه های خدماتی محلی شامل مناطق و فرامناطق در این رابطه بحث و گفتگو کنند و نظرات خود را درباره این پروژه به ما ارائه کنند تا بتوانیم به کمک ایشان برای آینده برنامه ریزی کنیم. رئوس مطالب برای یک کارگاه و یک نظرسنجی آنلاین بعد از برگزاری وبینار مختص شرکت کنندگان کنفرانس در اکتبر ۲۰۱۷ بارگذاری خواهد شد.

جلد چهاردهم خبرنامه خدمات جهانی 2020,سلامت روان در بهبودی,جلسات آنلاین و پیام NA

دانلود فایل کامل خبرنامه خدمات جهانی :

 

 

Visits: 71

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!