توانایی کمک کردن,دلایل پاک ماندن,بهبودی در NA,فرصت برای بهبودی

توانایی کمک کردن,دلایل پاک ماندن,بهبودی در NA,فرصت برای بهبودی


توانایی کمک کردن

توانایی کمک کردن,دلایل پاک ماندن,بهبودی در NA,فرصت برای بهبودی

یکی از مهم ترین مشکلات جوان هایی که وارد NA می شوند، تلاش برای دستیابی به بهبودی در خانواده اغلب نا به سامانی است که با اعضای آن اختلاف سنی دارند.

من نمی توانستم باز هم با پدر و مادری زندگی کنم که ترجیح می دادند من نشئه باشم، رعایت حالم را نمی کردند، و نمی دانستند چه طور می توانند به من کمک کنند. خوشبختانه هیچ قانونی مرا از ترک چنین خانواده ای منع نمی کرد، من می توانستم ، کار کنم و قانونا برای زندگی ام تصمیم بگیریم .

ولی دو نفر از دوستان من وضعیت شان فرق می کرد. مدام در جلسه های اولیا و مربیان مدرسه محاکمه می شدند، مجبور بودند به زور در جلسه های مشاوره شرکت کنند و پیش پدر و مادری زندگی کنند که با آن ها بدرفتاری می کردند.

متأسفانه الان فقط یکی از این دوست های من پاک است . منظورم به هیچ وجه این نیست که در مورد دلایل پاک ماندن یا پاک نماندن کسی نظریه صادر کنیم. فقط می دانم آن دوستم که در NA ماند، حالا در آپارتمان خودش زندگی می کند. کاملا مستقل است و دارد به آرزوهایش جامه عمل می پوشاند.

این دوست بیست ساله من، پنج سال است که پاک است، به دو زبان حرف می زند، در کاستاریکا درس خوانده، و خلاصه آن دختر زخم خورده ای که پنج سال پیش وارد انجمن شد، کاملا به آدم دیگری تبدیل شده است.

توانایی کمک کردن,دلایل پاک ماندن,بهبودی در NA,فرصت برای بهبودی
من وقتی وارد انجمن شدم سخت خسته و ناامید بودم. احساس می کردم سنگ دل و وحشت زده و خشمگین هستم. اما هر چه بیشتر پاک ماندم، بیشتر احساس جوانی کردم من واقعا نمی فهمم این حرف که ای بابا، تو که خیلی جوانی » یعنی چه. به نظرم این حرف یک جورهایی تحقیر آمیز است.

من به زنهای مسن تری که مدتی از دوران بهبودی شان در NA می گذرد به چشم تحسین و احترام نگاه می کنم.

دلم می خواهد یاد بگیرم مثل آنها صداقت و عزت نفس و شجاعت داشته باشيم، من در همان سومین جلسه NA، زنی را دیدم که بعدها راهنمایم شد؛ البته آن روز صراحت و تندزبانی اش فراری ام کرد ، من دنبال کسی بودم که به من راست بگوید .

کشته مرده چنین آدمی بودم – ولی در عین حال شنیدن حقیقت زیاد خوشایندم نبود. این زن حتی یک بار هم به من اجازه نداده به بهانه نفهمی، یا جهالت یا جوان بودن از زیر اصول این برنامه در بروم. او مرا در همان حالت تسلیم بی چون و چرایی نگه داشت که همه ما، اگر می خواهیم به بهبودی در معتادان گمنام ادامه بدهیم، باید به آن برسیم.

در NA، هر کسی می تواند از اصول بهبودی پیروی کند، مخصوصا ما که در دوران جوانی هستیم. ما نیروی لازم برای این کار را داریم. و یک عمر فرصت برای بهبودی پیش روی ما است .

توانایی کمک کردن,دلایل پاک ماندن,بهبودی در NA,فرصت برای بهبودی

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 63

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!