تمايل بدونِ عمل = با خيال پردازى, استعداد معتاد, معتاد موفق, سپردن در NA,

تمايل بدونِ عمل = با خيال پردازى, استعداد معتاد, معتاد موفق, سپردن در NA,


تمايل بدونِ عمل = با خيال پردازى

تمايل بدونِ عمل = با خيال پردازى, استعداد معتاد, معتاد موفق, سپردن در NA,

ابزارى كه ما دربهبودى خود به كار مى بريم در تمام امورِ زندگى به كار مى آيد. تصور و ابتكار نيز يكى از ابزارِ موجود است، اگر به خود اجازه ى داشتن رويا را بدهيم از اين ابزار به بهترين نحو جهت كاوش در قلب مان استفاده كرده ايم. ممكن است نگاه كردن به آن چه كه باور داريم، آن چه که مى خواهيم و آن چه كه واقعاً هستيم ترسناك باشد. از طريقِ دعا و مراقبه، ما ياد مى گيريم كه به نداى درون خود گوش فرا دهيم و پى ببريم كه چه چيزهایى براى مان واقعى و درست هستند. افرادى كه به آن ها اعتماد داريم، مى توانند به ما كمك كنند تا بين حقيقتِ درونىِ خود با صداى تحريك كننده ى وسوسه و اجبار، تفاوت قائل شويم. ما تصميماتى مى گيريم كه زاده ى اشتياق و آرزوهاى ما است، مانند پاك ماندن. يكى از اعضا مى پرسید: ” ما به تازه واردان مى گوئيم در جلسه حضور پيدا كنند، در طول جلسه مكان را ترك نكنند و همه ى وجود خود را به NA بسپارند. حالا چرا من خودم همين راه كار را در رابطه با كل زندگى انجام ندهم؟ “

 ياد گرفتنِ اين كه چگونه روياى خود را بسازيم مهم است، اما روشى براى زندگى نيست. تمايل بدونِ عمل مساوى است با خيال پردازى.

 ايمان داشتن به نيرویی برتر از خودمان يك چيز است و ايمان داشتن به خودمان چيزى ديگر. براى بعضى از ما مدتى طولانى زمان نياز است تا به اين باور برسيم كه ما نيز در اين دنيا مى توانيم به انجامِ هدفى والا كمك كنيم، يا درخدمتِ ارزش ها و اهدافِ عالىِ خود باشيم. انجام كار درست زمانى كه كسى نگاه نمى كند و ما را تحت نظر ندارد، يك نوع خدمت به باورها و اعتقادات مان است. بعضى از ما آن را درستكارى مى ناميم، قدم شش آن را شخصيت و منش مى خواند. نامش را هر چه كه بگذاريم، اين عمل نظم و انضباطى است كه از آن طريق، پايه و اساسِ رشد و بلوغ خود را شكل مى دهيم.

در زمينه ى اصول روحانى، انضباط يكى از آن اصولى است كه زياد محبوب نيست و ما تقريباً از همان روزهاى اول پاكى، در مورد تعهد صحبت مى كنيم. ما متعهد مى شويم كه در جلسه شركت كنيم، تا جلسه ى بعدى پاك بمانيم، يا اگر وسوسه ى مصرف داشتيم به يكى از اعضا تلفن كنيم. لازمه ى عمل به تعهدات مان، انضباط است، و اين مهارتى است كه بر اساس تمرين به دست مى آيد. به طور طبيعى اكثر ما انسان هاى با انضباطى نيستيم؛ اما اغلب به تعويق انداختنِ خوشنودى هاى كوتاه مدت ، به نفع و در خدمتِ رسيدن به اهداف بلند مدت است. انضباط، تعهد به اقدام و عمل است و نشانگرِ تمايل. انضباط با نيروى اراده و اراده ى شخصى تفاوت دارد، زيرا در اين حالت ما سعى نمى كنيم تا به اجبار خود را تغيير دهيم؛ بلكه سعى مى كنيم رابطه ى خود را با عملكرد و رفتارهاى مان تغيير دهيم. هر قدر به فرآيند بهبودى بيشتر اعتقاد داشته باشيم، تمايلِ بيشترى به انضباط داريم. زمانى كه انضباط و ايمان دست به دستِ يك ديگر بدهند، ما را تبديل به كسى مى كنند كه هميشه آرزويش را داشتيم.

 استعداد و علاقه ممكن است مادر زاد باشد، اما به دست آوردنِ هر نوع مهارتى نياز به تمرين دارد. افزايش و ارتقاء توجه و انرژى براى متمركز ماندن بر روى انجامِ يك وظيفه يا رسيدن به يك هدف، خود يك نوع چالش است، و از طرفى جرأتِ ريسك كردن نيز چالشى ديگر. شهامت لازم است تا خلاقيت هاى خود را ببينيم و به آن نظم و انضباط ببخشيم تا به چيزى كه مى خواهيم، دست پيدا كنيم.

 آگاهى با كنترل تفاوت دارد. ما با آگاهى از نقص هاى خود، به طور خودكار از آن ها رها نمى شويم. آ گاهى به ما اميد و جهت مى بخشد. بعضى اوقات همين براى ما انگيزه اى كافى جهت پيشرفت است و گاهى نيز بهترين كار، صبر كردن است. اگر بعضى مواقع نمى توانيم راهِ خود را براى گذر از يك نقص يا مانع پيدا كنيم، احتمالاً به اين علت است كه بايد اول كارِ ديگرى را انجام دهيم. خويشتن پذيرى، قوه ى تصور و ابتكارِ ما را آزاد مى سازد. كار كردن بر روى قدم هاى مربوط به جبرانِ خسارت به ما كمك مى كند تا احساس كنيم ارزشِ موفق شدن را داريم. براى هر يك از ما پاسخ ها و راهِ حل ها در جاهاى مختلف وجود دارند و ممكن است تا پيدايشان نكنيم ندانيم كه كجا هستند. كار بر روىِ بهبودى، ما را در زمينه هایى آزاد مى كند كه حتى نمى توانيم پيش بينى كنيم. فقط از طريق تجربه كردنِ آزادى است، كه مى توانيم درك كنيم در گذشته تا چه حد محدود بوده ايم.

 

پاک زیستن، فصل ششم، راه تازه ای برای زندگی، تعهد

تمايل بدونِ عمل = با خيال پردازى, استعداد معتاد, معتاد موفق, سپردن در NA,

وب‌ سایت رسمی انجمن معتادان گمنام :  https://nairan.org

نرم‌ افزار آدرس جلسات : Meeting.nairan.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام ایران :  https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت‌نام در تالار گفتگو : https://nairan.org/?p=354704

دفترچه تلفن خدماتی نواحی : Phone.nairan.org

اپلیکیشن آدرس جلسات : https://nairan.org/?p=354277

تمايل بدونِ عمل = با خيال پردازى, استعداد معتاد, معتاد موفق, سپردن در NA,

Visits: 171

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!