تسلیم نشانه ی پیروزی است

تسلیم نشانه ی پیروزی است,تنهایی و اعتیاد,آثار اعتیاد فعال,دلیل اعتیاد,قدرت بیماری اعتیاد

حدود 27 سال قبل ، که هنوز وارد معتادان گمنام نشده بودم  و اعتیادم فعال بود ، هیچ گاه نمی پذیرفتم که معتاد هستم ، تمام اطرافیانم از اعتیاد من آگاه بودند ، پدر و مادرم عملا مرا به خانه هاش راه نمی دادند ، همسرم به خانه پدرش رفته بود و فرزندانم نیز همراه او رفته بودند .

وقتی بدنبال همسرم رفتم ، خانواده اش به من گفتند : تو اعتیاد داری ، و تا زمانی که قطع مصرف نکنی ، همسرت نزد تو باز نخواهد گشت ، با تمام حال و روز خرابی که داشتم ، با خونسردی کامل اعتیادم را انکار کردم و گفت من بصورت تفریحی مصرف می کنم .

هفته ها گذشت و من در تنهایی و اعتیاد خود غرق بودم و هیچ چیز برایم مهم تر از مصرف مواد مخدر نبود ، آثار اعتیاد فعال روی چهره ام روز به روز بیشتر خودش را نمایان می کرد ، کم کم در محل کارم ، پچ پچ های همکارانم را که درباره من صحبت می کردند ، احساس می کردم .

گاهی در خلوت خودم ترسی به سراغم می آمد که مبادا از محل کار ، اخراجم کنند و نتوانم پول موادم را تهیه کنم ، لذت کاذب مصرف مواد مانند پرده ای جلوی چشمان مرا بسته بود و هیچ چیزی جزع مصرف مواد نمی دیدم .

بعد از چند هفته یک روز رئیس ، مرا به اتاقش فرا خواند ، و گفت بدلیل اعتیادم ، دیگر نمی توانم در آنجا کار کنم و نامه تسویه حساب مرا به کارگزینی نوشت .

با مقدار پولی که پس انداز داشتم و الباقی پولی که از محل کارم گرفتم ، چند وقتی توانستم اموراتم را بگذرانم و به مصرفم ادامه دادم ، وقتی پولم تمام شد ، تازه زمان دربدری های من آغاز شد . تسلیم نشانه ی پیروزی است,تنهایی و اعتیاد,آثار اعتیاد فعال,دلیل اعتیاد,قدرت بیماری اعتیاد

آن روز را خوب به یادم دارم ، به خودم هم دروغ گفتم ! من که معتاد نیستم ، اتفاقی نخواهد افتاد ، دوباره کاری پیدا می کنم و به زندگی ام ادامه می دهم ، هنوز تسلیم نشده بودم و غرورم نمی گذاشت بپذیرم که من معتاد هستم .

بدنبال کار همه جا را گشتم ، خماری حاصل از عدم مصرف مواد مخدر تمام انرژی مرا گرفته بود ، اما باز هم بدنبال کار می گشتم تا بتوانم با پولش برای خودم مواد تهیه کنم ، حتی احساس گرسنگی زیاد آزارم نمی داد ، اما خماری بسیار عاجز کننده بود و تمام ذهن مرا برای برطرف کردنش ، بخود اختصاص داده بود .

مجبور شدم برای اولین بار در طول زندگی ام ، دست به سرقت بزنم ، یک پیرمرد را در کوچه ای گیر انداختم و تمام پولهایش را گرفتم ، در حین فرار پیرمرد را دیدیم که نقش زمین شده و از حال رفته است . تسلیم نشانه ی پیروزی است,تنهایی و اعتیاد,آثار اعتیاد فعال,دلیل اعتیاد,قدرت بیماری اعتیاد

اما قدرت بیماری اعتیاد آنقدر زیاد بود که برایم اصلا مهم نبود چه اتفاقی برای آن پیرمرد افتاده است ، آنشب مواد تهیه کردم و توانستم خماری ام را برطرف کنم .

چندر روز بعد در حال پرسه زدن در خیابان ها بودم که مجددا آن پیرمرد را دیدیم ، اما این بار روی ولیچر بود و شخصی او را با خود حمل می کرد ، یک لحظه با دیدن او روی ویلچر بی اختیار ، سر جایم میخکوب شدم ، دیگر حس حرکت نداشتم ، انگار یک نفر مرا نگه داشته بود ، تا به حال این احساس را در زندگی تجربه نکرده بودم .

پیرمرد با همراهش از کنار من عبور کردند و رفتند ، او مرا نشناخت ، ترس عجیبی را در آن لحظه تجربه کردم ، وقتی به خانه برگشتم ، مدام آن پیرمرد را در ذهنم مجسم می کردم که چطور برای مصرف مواد و لذت بردن خودم ، به او خسارت جسمی زده بودم ، احساس شرم و ندامت و تنفر از اعتیادم بسیار آزار دهنده بود .

تازه آنشب متوجه شدم که معتاد هستم ، و از خودم نفرت پیدا کردم ، بعد از آن ماجرا دنبال راهی برای قطع مصرف گشتم ، از طریق یک مرکز سم زادیی قطع مصرف کردم و زمانی که از آنجا ترخیص شدم ، بواسطه یک برگه آدرس جلسات که بمن داده شد ، به معتادان گمنام متصل شدم .

وقتی به جلسات رفتم ، بمن گفتند باید تسلیم شوی ، تسلیم نشانه ی پیروزی است !

با تسلیم در مقابل بیماری اعتیاد و اصول انجمن و با مرور قدم ها توانستم ، بسیاری از نواقص شخصیتی و کمبودهای اخلاقی ام را برطرف کردم ، دوباره جمع خانوادگی مان برقرار شد و زندگی خوبی را در کنار همسر و فرزندانم رقم زدیم .

در جنگ با اعتیاد ، تسلیم اولین نشانه پیروزی است ، تا تسلیم نشویم ، نمی توانیم در مسیر بهبودی قرار بگیریم ، خداوندا تمام اسیرهای اعتیاد فعال را رها ساز .

 

نویسنده : (Marcos)

تسلیم نشانه ی پیروزی است,تنهایی و اعتیاد,آثار اعتیاد فعال,دلیل اعتیاد,قدرت بیماری اعتیاد

منبع : مجله الکترونیک NA TODAY

 

Visits: 92

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!