بیماری اعتیاد باعث,انزوای ما شده بود,فکر و ذكر مواد مخدر

بیماری اعتیاد باعث,انزوای ما شده بود,فکر و ذكر مواد مخدر


بیماری اعتیاد باعث انزوای ما شده بود

بیماری اعتیاد باعث,انزوای ما شده بود, فکر و ذكر مواد مخدر

 پسر هجده ساله من دوستی داشت (اسمش را تام می گذاریم) که من برای این که به او در پرهیز از لغزش کمک کنم ، اجازه دادم  چند شب را در خانه ما بگذراند.

خانه ما آن قدر کوچک است که حتی من و پسرم هم کما بیش مدام توی دست و پای هم هستیم ، در نتیجه این قضیه برای من مسئله کوچکی نبود.

آن شب ما : تام، پسر من و دوست دخترش – ساعتها حرف زدیم، چند نکته فوری برای من روشن شد. اول این که از نظر این پسر، «پاکی» به این معنا بود که ماده مورد علاقه اش را مصرف نمی کرد اما از هیچ ماده دیگری که به دستش می رسید نمی گذشت.

دیگر این که مغز آشفته اش عملا نمی توانست حرفهایی را که من می زدم درک کند. از نیروی برترم درخواست کردم کمکم کند تا به این پسر کمک کنم، و به دلم افتاد یک جلد کتاب پایه به او بدهم .

فردا بعد از ظهر، تام کتاب را باز کرد. سرسری از صفحه های مقدمه گذشت. بعد بنا کرد به خواندن کتاب با صدای بلند. بیماری اعتیاد باعث,انزوای ما شده بود, فکر و ذكر مواد مخدر

تمام فکر و ذكر ما مواد مخدر شده بود. هنگامی که موقتا بتوانیم قطع مصرف بکنیم. ماژیک خواست و شروع کرد به خط کشیدن زیر بعضی جمله ها این بیماری باعث انزوای ما شده بود… بعد، صدایش از بغض شکست و دیگر نتوانست جلوی اشکهایش را بگیرد.

مهارتهای زندگی ما تا حد حیوانی تنزل یافته بود. روح ما در هم شکسته بود. سرش را بالا آورد و به من نگاه کرد گفت: «اینها درست وصف حال من است»

آن شب پسر من (که عضو NA نیست اما عملا در انجمن بزرگ شده) دوستش را به جلسه برد و تام وقتی برگشت، هم برای جلسه رفتن در آینده برنامه ریزی کرده بود، هم تعداد زیادی شماره تلفن از سایر اعضا گرفته بود، و هم راهنما انتخاب کرده بود.

موقعی که این مطلب چاپ شود، تام نزدیک سی روز پاکی دارد. پیام من با این که بیست و پنج سال پاکی دارم برای تام جا نیفتاد، اما پیام جمعی امید ما که در کتاب پایه گردآوری و منتشر شده، باعث شد تام بفهمد که تک و تنها نیست و معتاد، هر معتادی، می تواند مصرف مواد مخدر را قطع کند، از وسوسه مصرف رهایی یابد، و راهی جدید برای زندگی پیدا کند.

نشریات انجمن، به نوعی مضمون اصلی این شماره است. در این شماره، پرسش نامه ای در مورد ارزیابی نشریات انجمن آمده و تمام مطالب بخش مشارکت هم با نقل قولی از یکی از نشریات ما آغاز شده است.

علاوه بر اینها، مشترکان نسخه الکترونیک راه NA مقاله تاریخچه نشریات را هم می توانند بخوانند، که مطلبی است تمام رنگی در مورد تاریخچه تدوین نشریات انجمن ضمن، مطلب ZeCaldinho را هم از دست ندهید .

بیماری اعتیاد باعث,انزوای ما شده بود, فکر و ذكر مواد مخدر

منبع : مجله راه NA

Visits: 32

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!